3256
Sök

Motorn och växellådan läcker Peugeot 405mi16

1 364 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
både motron och växellådan läcker på min peugeot 405mi16 motor oljan ser utt att komma från uppe vid kamremen ngn stans vad sitter det för packning där som kan göra att det läcker motor olja samma sak växellådan svårt att se var det kommer ifrån ngn som har tips på var det brukar läcka ifrån ?

tackasam för svaer:D

1 364 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Lyckades fixa växellåds läckan big_smile otroligt nog så var det kopplingswiaren som skrapat emot kåpan som oljepåfyllningen sitter på väldigt tunn plåt.. men den är bytad:D nu är det bara motor oljan kvar:D inga tips alls?:S

Rapidoz
688 Inlägg
13 maj 2008
ventilkåpan?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

1 364 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
940turboplus skrev:
ventilkåpan?

joo det är faktist mkt möjligt men kan det verkligen rinna hela den vägen så man ser under ifrån att det kommer ngn stans vid kamremen:S?

1 364 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Beangt skrev:
940turboplus skrev:
ventilkåpan?

joo det är faktist mkt möjligt men kan det verkligen rinna hela den vägen så man ser under ifrån att det kommer ngn stans vid kamremen:S?

håller på för fult nu tongue trångt spm fan att komma åt xd

1 246 Inlägg
14 maj 2008
Visst kan det läcka olja från ventilkåpspackningen, men inte så att det droppar. Droppar det skulle jag nog säg att det är ngn form av delplanspackning som läcker.

1 364 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
master_lars skrev:
Visst kan det läcka olja från ventilkåpspackningen, men inte så att det droppar. Droppar det skulle jag nog säg att det är ngn form av delplanspackning som läcker.

okej. inte för att vara sån men vad är en deplanpackning för ngt? hmm har iallafall fått bort den avbrutna skruven efter mkt slit:P big_smile ska iväg å köpa en ny nu:D

Sök