3150
Sök

Trimma 855 T5a

167 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Tjena tjena, jag har skaffat en 855 T5a nyligen och tänkt trimma upp big_smile vad finns det jag kan göra
för att få mer hästar i bilen? Några tips grejer man kan göra? Hemsidor för trim delar etc...

Tacksam för svar big_smile

Överladd<3

Fotograf
1 319 Inlägg
13 maj 2008
chip avgassystem filter spridare så ligger du kring 305hk eller nå:) kolla in http://www.atechmotor.se/ så finns det lite info

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

4 824 Inlägg
13 maj 2008
fredda_king skrev:
chip avgassystem filter spridare så ligger du kring 305hk eller nå:) kolla in http://www.atechmotor.se/ så finns det lite info

Varför ska han byta spridare? behövs inte så länge han inte byter till större turbo.
Blir inga 305Hk med det där snarare 280-290Hk för mycket mer än så klarar inte orginal turbon av att lämna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

33 Inlägg
13 maj 2008
Bsr har lite olika trim steg till din bil och där följer med lite olika saker beroende på vad du vill ha för steg. www.bsr.se är sidan. smile

167 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
okej, shysst big_smile tack för tipsen wink

Överladd<3

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
13 maj 2008
XtremeStreetR skrev:
Tjena tjena, jag har skaffat en 855 T5a nyligen och tänkt trimma upp big_smile vad finns det jag kan göra
för att få mer hästar i bilen? Några tips grejer man kan göra? Hemsidor för trim delar etc...

Hur mkt pengar har du tänkt lägga ut?

Jag har trimmat min med motsvarande Autotech steg 4 nu (lite störra turbo, i övrigt motsvarande delar), och lämnade sedan in bilen till a-tech endast för chipning. Har du tänkt trimma såpass mkt så kan du spara en hel del (10k i runda slängar) genom att köpa delar på olika ställen samt göra jobbet själv.

Annars är ju en chipning ganska aktuell, både billigt och ger en betydligt piggare bil!

167 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
jag hade tänkt att lägga ut rätt mycket pengar på den:D vad har du köpt för grejer och vart?smile jag gör allt jobb själv utom chippningen då.
axelj skrev:
XtremeStreetR skrev:

Hur mkt pengar har du tänkt lägga ut?

Jag har trimmat min med motsvarande Autotech steg 4 nu (lite störra turbo, i övrigt motsvarande delar), och lämnade sedan in bilen till a-tech endast för chipning. Har du tänkt trimma såpass mkt så kan du spara en hel del (10k i runda slängar) genom att köpa delar på olika ställen samt göra jobbet själv.

Annars är ju en chipning ganska aktuell, både billigt och ger en betydligt piggare bil!

Överladd<3

167 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
jag hade tänkt att lägga ut rätt mycket pengar på den:D vad har du köpt för grejer och vart? jag gör allt jobb själv utom chippningen och mappning.

Överladd<3

329 Inlägg
14 maj 2008
Om du gör allting själv kanske de kan vra läge att satsa på motsvarade steg 4 ungefär,  turbo, spridare, avgas sen chip på de.  Kommer bli en väldig skillnad.

Edit, chippning OCH mappning, antingen byter du chipp lr så mappar du bilen, inte både och.

/ L
Senast redigerat av Ludds (14 maj 2008)

167 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
okej, vart är bäst att chippa då?

Överladd<3

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
15 maj 2008
XtremeStreetR skrev:
okej, vart är bäst att chippa då?

Jag köpte steg 4 chip hos autotech, är mycket nöjd.

XtremeStreetR skrev:
jag hade tänkt att lägga ut rätt mycket pengar på den:D vad har du köpt för grejer och vart? jag gör allt jobb själv utom chippningen och mappning.

Köpte 3" avgassystem hela vägen samt racekat av JT, mycket bra passform. Men vill du racekat får du själv kapa av och svetsa på 3" flänsar. (www.jt-tuning.se)

Köpte 19T turbo men vinklat avgashus hos en snubbe som kallar sig Mulles Hojj och Turbomeck i Göteborg Litet garageföretag. Det kändes lite b men fungerar bra än sålänge. Han är i särklass billigast av allt jag kunnat hitta på 19T snurror. (www.turbomeck.se)

Luftfilter får du ju ha, jag var dum nog att köpa öppet (ljudet är ju så gött), men egentligen är det ju bäst med insatsfilter. Funkar bra att handla från Autotech (www.atechmotor.se)

Spridare köpte jag vita, begagnade för typ 900.- Finns mycket begagnade spridare så det kan ju vara att satsa på! Jag kan rekommendera att ta en titt på köp/säljsidorna på TPC (www.turboperformanceclub.com)

Mekanisk laddtrycksjustering (pysventil) kör Autotech med på deras steg 4. Perfekt att handla av atech så slipper du en stor flerfärgad ful grej, får bara en liten lätt magisk manick smile

Det var nog allt tror jag, hör bara av dig om du har några frågor!

Mvh

8 263 Inlägg
15 maj 2008
www.slturbo.com är billigare på 19T än Mulle.

Saker som inte ska glömmas bort är större soppapump, större lmm-hus och annat eller ett portat grenrör om man ska ha nåt i stil med taffeltech's steg 4.

167 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Låter skit bra allt det där, Tusen tack:D

Överladd<3

Sök