3918
Sök

tryck i systemet,väldigt varma slangar och bubblar i expansionskärlet?hjälp

285 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
tja toppen gick på min 850 t5 för ett tag sen så ja bytte packning och tilll en annan topp.körde en kort runda och märkte att de va tryck i systemet och väldigt varmt..märkte att elfläkten inte gick så ja kopplade så den gick hela tiden då var allt normalt..fixade fläkten och den startar när de ska..men nu när ja kör blir slangarna hårda och väldigt varma och de bubblar i kärlet när man gasar men de kan ju itne va toppen igen bytta de för 1 veckasen..kan de va kylet som är täppt eller nått?..de måste ju med läcka ut komprision nånstans så de blir sånt tryck..mvh andreas

1 050 Inlägg
13 maj 2008
ante850r skrev:
tja toppen gick på min 850 t5 för ett tag sen så ja bytte packning och tilll en annan topp.körde en kort runda och märkte att de va tryck i systemet och väldigt varmt..märkte att elfläkten inte gick så ja kopplade så den gick hela tiden då var allt normalt..fixade fläkten och den startar när de ska..men nu när ja kör blir slangarna hårda och väldigt varma och de bubblar i kärlet när man gasar men de kan ju itne va toppen igen bytta de för 1 veckasen..kan de va kylet som är täppt eller nått?..de måste ju med läcka ut komprision nånstans så de blir sånt tryck..mvh andreas

Har du gjort bytet av toppen själv? Planade du den nya toppen innan montering? big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

285 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
ante850r skrev:

Har du gjort bytet av toppen själv? Planade du den nya toppen innan montering? big_smile

a ja gjorde jobbet själv..nee de gjorde ja itne köpte den av jb skroten och de sa att den skulle vara okej..men den tar ju inget vatten och när ja direkt kopplar fläkten är den perfekt inget onormalt tryck eller värme

Avstängd
1 266 Inlägg
13 maj 2008
när min topplockspackning var sönder på min ford, bubblade det i vatten kärlet..

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Sök