4650
Sök

Hur mycke ska hylsan för att ställa in laddet på 940 röra sig?

Rapidoz
688 Inlägg
15 maj 2008
#21
men fick din bil lägre ladd då, när lamm pajade?

Och vad är AMM? du menar kanske LMM?

aja, men iaf. kollade Lmm o alla trådarna såg helt okej ut. Om dom nu skulle vara förstörda så borde ju bilen normalt gå piss?
Bilen går ju bra, men den laddar ju inte fullt som den ska

AMM = LMM

Ja asså trådarna ska ju bränna bort skit som kommer förbi filtret
kanske är så att det har fasnat skit som inte är bortbränt

som sagt jag har fått olika symtom ifrån olika mätare..

gick ena tråden av på ena sidan så gick den inte att varva.

gick någon annan sönder så hackade den sig..

så man kan få många olika problem faktiskt..

på den senaste som gick sönder så funkade det exakt som du sa
jag drog ut Lmm:en och testade varva och det fungerade fint
pluggade i och körde en mindre sträcka sen gick den skit igen..

du har väl en felkodslåda inne i motorutrymmet.
kolla vad felkoderna säger.
2 och 6:an använder man.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

från bun!
89 Inlägg
15 maj 2008
#22
jag hade felkoden 121 = luftmassemätare: ledningar luftmassemätare

(har alla felkoder till b230ft, fråga om det är någon man undrar över... kan även skaffa till andra bilar som har manuell felavsökning, inte saab t.ex)
Senast redigerat av RaLsO (15 maj 2008)

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Rapidoz
688 Inlägg
15 maj 2008
#23
RaLsO skrev:
jag hade felkoden 121 = luftmassemätare: ledningar luftmassemätare

(har alla felkoder till b230ft, fråga om det är någon man undrar över...)

har annars en grym sida för felkodsavläsning

http://www.svenska200klubben.se/garaget/felkoder.asp

Den har allt man behöver veta.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Rapidoz
688 Inlägg
15 maj 2008
#24
om nu alla trådar är hela så kan det ju lika gärna vara
3-2-2 Signal från luftflödessensorns avbränning frånvarande eller felaktig. Symptom: Dåliga köregenskaper.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

från bun!
89 Inlägg
15 maj 2008
#25
finns rätt många med det symtomet som rör lmm och mer

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Rapidoz
688 Inlägg
15 maj 2008
#26
RaLsO skrev:
finns rätt många med det symtomet som rör lmm och mer

jo, lmmen kan spöka till rätt ordentligt
spec i äldre volvo bilar har man märkt hmm

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

från bun!
89 Inlägg
15 maj 2008
#27
940turboplus skrev:
RaLsO skrev:
finns rätt många med det symtomet som rör lmm och mer

jo, lmmen kan spöka till rätt ordentligt
spec i äldre volvo bilar har man märkt hmm

haha, sant wink

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Med-Lem.
94 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#28
men om de hade vart fel på lmm så borde bilen gå ojämnt? 

Har provat att dra ut pysventilen oxå, men ingen skillnad. så de kan ju inte vara klockan?

ska nog kolla felkoder nästa veckan då jag har till gång till de

Tack för att ni hjälper mig <3 hehe big_smile
Senast redigerat av Zip (16 maj 2008)


Rapidoz
688 Inlägg
16 maj 2008
#29
Zip skrev:
men om de hade vart fel på lmm så borde bilen gå ojämnt? 

Har provat att dra ut pysventilen oxå, men ingen skillnad. så de kan ju inte vara klockan?

ska nog kolla felkoder nästa veckan då jag har till gång till de

Tack för att ni hjälper mig <3 hehe big_smile

inte nödvändigt vis, den kan gå slött också.

provtryck klockan då om du vill utesluta den.

aha har du inte bilen i närheten?
för annars är det ju bara gå ut och kolla wink

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Med-Lem.
94 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#30
okej! men de låter konstig

Någon ide att provtrycka IC?

jodå, jag sitter jämte den tongue


Rapidoz
688 Inlägg
16 maj 2008
#31
Zip skrev:
okej! men de låter konstig

Någon ide att provtrycka IC?

jodå, jag sitter jämte den tongue

ja asså om du har verktygen ser jag inte någon skada med det wink

men skulle först och främst kolla felkoderna så du slipper göra massa jobb i onödan.

det tar ju max 2 min att kolla felkoderna på din bil smile bara ut och kolla dom så slipper man alla gissningar smile

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

från bun!
89 Inlägg
16 maj 2008
#32
Zip skrev:
okej! men de låter konstig

Någon ide att provtrycka IC?

jodå, jag sitter jämte den tongue

bara att öppna huven o titta koderna så kan man utesluta några fel...

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!

Med-Lem.
94 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#33
940turboplus skrev:
Zip skrev:
okej! men de låter konstig

Någon ide att provtrycka IC?

jodå, jag sitter jämte den tongue

ja asså om du har verktygen ser jag inte någon skada med det wink

men skulle först och främst kolla felkoderna så du slipper göra massa jobb i onödan.

det tar ju max 2 min att kolla felkoderna på din bil smile bara ut och kolla dom så slipper man alla gissningar smile

Kom på de att jag inte behövde dator XD tänkte på nyare bilar.
ska göra de. skrev ut den sidan som du länkade. de e la bara att följa hur man ska göra!


Med-Lem.
94 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#34
RaLsO skrev:
Zip skrev:
okej! men de låter konstig

Någon ide att provtrycka IC?

jodå, jag sitter jämte den tongue

bara att öppna huven o titta koderna så kan man utesluta några fel...

haha kom på de cool


Rapidoz
688 Inlägg
16 maj 2008
#35
RaLsO skrev:
Zip skrev:
bara att öppna huven o titta koderna så kan man utesluta några fel...

haha kom på de cool

haha är det inte det vi sagt typ hela tiden att du ska göra? lol

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Med-Lem.
94 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#36
har kollat felkoderna! den hittar inga felkoder.


Rapidoz
688 Inlägg
16 maj 2008
#37
Zip skrev:
har kollat felkoderna! den hittar inga felkoder.

låter lite osannolikt hmm visade den verkligen 1-1-1 på båda 2?
Senast redigerat av 940turboplus (16 maj 2008)

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Med-Lem.
94 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#38
940turboplus skrev:
Zip skrev:
har kollat felkoderna! den hittar inga felkoder.

låter lite osannolikt hmm visade den verkligen 1-1-1 på båda 2?

ska ut o kolla för säkerhets skull, en gång till


Med-Lem.
94 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
#39
har kollat av felkoderna nu igen o de visar 1-1-1 på båda.


från bun!
89 Inlägg
16 maj 2008
#40
Zip skrev:
har kollat av felkoderna nu igen o de visar 1-1-1 på båda.

du har 2 boxar att sätta stiftet i, en A och en B, B är för turbo systemet
i A har du 2 hål som du kan söka i, i B har du bara 1 (så är det på min motor iaf)

utag 2 på A boxen är till bränslesystemet
utag 6 på A boxen är till tändningssytemet
utag 5 på B boxen är till tubo systemet
Senast redigerat av RaLsO (16 maj 2008)

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!


Sök