aja, men iaf. kollade Lmm o alla trådarna såg helt okej ut. Om dom nu skulle vara förstörda så borde ju bilen normalt gå piss? Bilen går ju bra, men den laddar ju inte fullt som den ska
AMM = LMM
Ja asså trådarna ska ju bränna bort skit som kommer förbi filtret kanske är så att det har fasnat skit som inte är bortbränt
som sagt jag har fått olika symtom ifrån olika mätare..
gick ena tråden av på ena sidan så gick den inte att varva.
gick någon annan sönder så hackade den sig..
så man kan få många olika problem faktiskt..
på den senaste som gick sönder så funkade det exakt som du sa jag drog ut Lmm:en och testade varva och det fungerade fint pluggade i och körde en mindre sträcka sen gick den skit igen..
du har väl en felkodslåda inne i motorutrymmet. kolla vad felkoderna säger. 2 och 6:an använder man.
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
jag hade felkoden 121 = luftmassemätare: ledningar luftmassemätare
(har alla felkoder till b230ft, fråga om det är någon man undrar över... kan även skaffa till andra bilar som har manuell felavsökning, inte saab t.ex)
Senast redigerat av RaLsO (15 maj 2008)
Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
om nu alla trådar är hela så kan det ju lika gärna vara 3-2-2 Signal från luftflödessensorns avbränning frånvarande eller felaktig. Symptom: Dåliga köregenskaper.
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
ja asså om du har verktygen ser jag inte någon skada med det
men skulle först och främst kolla felkoderna så du slipper göra massa jobb i onödan.
det tar ju max 2 min att kolla felkoderna på din bil bara ut och kolla dom så slipper man alla gissningar
Kom på de att jag inte behövde dator XD tänkte på nyare bilar. ska göra de. skrev ut den sidan som du länkade. de e la bara att följa hur man ska göra!
har kollat av felkoderna nu igen o de visar 1-1-1 på båda.
du har 2 boxar att sätta stiftet i, en A och en B, B är för turbo systemet i A har du 2 hål som du kan söka i, i B har du bara 1 (så är det på min motor iaf)
utag 2 på A boxen är till bränslesystemet utag 6 på A boxen är till tändningssytemet utag 5 på B boxen är till tubo systemet
Senast redigerat av RaLsO (16 maj 2008)
Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!