Etanol konvertera Golfen.

fredriq Olika
19 maj 2008 · 907 Inlägg

Jens_89 skrev:

fredriq skrev:
Jag kan skaffa fram chip till flera bilmodeller om någon är intresserad.

Jag är intreserad, men är inte min bil lite gammal för ett chip, eller har jag fel?
Och är det nån som kan säga om jag kommer att behöv nya soridare eller om det räcker med att ställa upp trycket med en BTR?

Såg nu att du hade mekanisk insprutning på din bil, då finns det nog inte ens någon styrbox att chippa...
Skulle tro att det räcker att öka bränsletryck för din del, kolla med folket på etanol.nu, det bör finnas en del där som skruvat med K-jettronik.
Skulle även rekomendera en lambdamätare för att hålla koll på bränsle/luftblandningen.

Mvh
Fredrik
Jens_89
20 maj 2008 · 66 Inlägg

fredriq skrev:

Jens_89 skrev:

fredriq skrev:
Jag kan skaffa fram chip till flera bilmodeller om någon är intresserad.

Jag är intreserad, men är inte min bil lite gammal för ett chip, eller har jag fel?
Och är det nån som kan säga om jag kommer att behöv nya soridare eller om det räcker med att ställa upp trycket med en BTR?

Såg nu att du hade mekanisk insprutning på din bil, då finns det nog inte ens någon styrbox att chippa...
Skulle tro att det räcker att öka bränsletryck för din del, kolla med folket på etanol.nu, det bör finnas en del där som skruvat med K-jettronik.
Skulle även rekomendera en lambdamätare för att hålla koll på bränsle/luftblandningen.

Ok, jag får göra det

Det är aldrig för sent för att att ge upp
Hogge_
21 maj 2008 · 186 Inlägg

Jens_89 skrev:
Funderar på att etanol konverter min Golf Gti 16v , min fråga är vad som behövs, var man kan köpa det och om det är värt det ( bensinen kostar 13,41 kr/l sad)

Alla svar uppskattas.

har själv en golf 2:a 1,8 Cl som ja kör på ren etanol utan någon konvertering har kört så o över att halv år fungerar prima. lite halv taskig tomgång när den är kall. Men går som en dröm när den är varm. ca0,8-0,9 L /milen
19/ L-- 156kr överkomligt,  big_smile

Jens_89
23 maj 2008 · 66 Inlägg

Hogge_ skrev:
har själv en golf 2:a 1,8 Cl som ja kör på ren etanol utan någon konvertering har kört så o över att halv år fungerar prima. lite halv taskig tomgång när den är kall. Men går som en dröm när den är varm. ca0,8-0,9 L /milen
19/ L-- 156kr överkomligt,  big_smile

Ofan. Frågade på etanol.nu och dom sa om jag fattade rätt är man bara behöver justera på vad jag uppfattade som skruven som man justerar co-halten på, den har jag kört i botten (eller toppen, så den får som mest bensin iallafall) kan det räcka för att tanka etanol utan att  blanda i bensin??

Det är aldrig för sent för att att ge upp
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang