Nån som har gott recept på kyckling?

C-Douglas Hemmasittare
18 maj 2008 · 241 Inlägg

Har slängt fram två kyckling filéer nyss men har ingen fantasi hur jag ska tillaga dessa smile Kan man få lite hjälp med bra recept? Gärna nått gryt-aktigt smile Vad ska jag ha till? Är trött på pasta för tillfället.

Ashra
18 maj 2008 · 346 Inlägg

www.tasteline.se
www.alltommat.se 

där har du matrecept för de nästa 20 åren =P

decib3L Körv
18 maj 2008 · 3 535 Inlägg

Laga mat? huh? Det är sånt jag låter kvinnor göra wink

Truckdriving Man
FireTraXX DFFL
18 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Kfc

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
loudness
18 maj 2008 · 4 554 Inlägg

lägg den i vattenkokaren utan vatten i så blir den lagom grillad häl i lite olja och vitlöksmarinad i vattenkokaren och när väl oljan kokar som bara den så doppar du i lite potatis skivor så dom blir friterade gött, en toppenmåltid som tar ca 10min

C-Douglas Hemmasittare
18 maj 2008 · 241 Inlägg

loudness skrev:
lägg den i vattenkokaren utan vatten i så blir den lagom grillad häl i lite olja och vitlöksmarinad i vattenkokaren och när väl oljan kokar som bara den så doppar du i lite potatis skivor så dom blir friterade gött, en toppenmåltid som tar ca 10min

Haha e du seriös eller? big_smile

Tack ashra ska kolla där!

Senast redigerat av C-Douglas (18 maj 2008)

FireTraXX DFFL
18 maj 2008 · 9 020 Inlägg

loudness skrev:
lägg den i vattenkokaren utan vatten i så blir den lagom grillad häl i lite olja och vitlöksmarinad i vattenkokaren och när väl oljan kokar som bara den så doppar du i lite potatis skivor så dom blir friterade gött, en toppenmåltid som tar ca 10min

HAHAHAHA

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
loudness
18 maj 2008 · 4 554 Inlägg

C-Douglas skrev:

loudness skrev:
lägg den i vattenkokaren utan vatten i så blir den lagom grillad häl i lite olja och vitlöksmarinad i vattenkokaren och när väl oljan kokar som bara den så doppar du i lite potatis skivor så dom blir friterade gött, en toppenmåltid som tar ca 10min

Haha e du seriös eller? big_smile

Tack ashra ska kolla där!

hade gärna bjudit dej på en måltid här men tyvärr så hittar jag inte kokboken med receptet för tevatten och hur jag än gör så bränner jag vid salladen

Pikey
18 maj 2008 · 2 283 Inlägg

loudness skrev:

C-Douglas skrev:

loudness skrev:
lägg den i vattenkokaren utan vatten i så blir den lagom grillad häl i lite olja och vitlöksmarinad i vattenkokaren och när väl oljan kokar som bara den så doppar du i lite potatis skivor så dom blir friterade gött, en toppenmåltid som tar ca 10min

Haha e du seriös eller? big_smile

Tack ashra ska kolla där!

hade gärna bjudit dej på en måltid här men tyvärr så hittar jag inte kokboken med receptet för tevatten och hur jag än gör så bränner jag vid salladen

xD

R.I.P. Michael Jackson!
Phaetoon
18 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Jag brukar steka kyckligfiléer lite lätt så att de får en fin yta, sen in med dom i ugnen med smaksatt cream fraiche (franska örter) ovanpå. Kanske lite wok till det.
Sen är det bara att servera med ris/potatis.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sir_daniel www.kudoz.se
18 maj 2008 · 3 802 Inlägg

ta och stoppa in filen i ugnen, när den nästan är färdig lägg på lite getost så den smälter.
under tiden som den är i ugnen, koka lite bulgur (risliknande), till sås tar du krossade tomater och kokar med: peppar, oregano och ev. andra kryddor om du vill
när allt är klart lägg upp bulgur, kycklingen och häll på såsen.

blir kanon gott!


annars kan du ta och strimla kycklinfilen och steka på den och när den nästan är klar hälla på en santamaria "thai mix) finns på bla ica. under tiden tar du och kokar glasnudlar och steker på en fryst woxmix (tips är att sätta denna i ett durkslag och låta varmvatten rinna över det så att de tinar).
blanda sedan alllt i en bytta och ät smile
som extra krydda, soja och/eller söt sur sås smile

Gulmun * Klåpare
18 maj 2008 · 1 718 Inlägg

Grenrörsgrillad mat får alltid en intressant nyans smakmässigt. Dessutom är det mycket roligare att laga mat på det viset. big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Rille0
18 maj 2008 · 2 021 Inlägg

sushi kyckling! nyttigt o bra..

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Backmaan
18 maj 2008 · 65 Inlägg

Stek kyckling så den får färg, lägg den sen i en ugnsform å sen blandar du ihop creme fraiche, honung å basilika.
häll d sedan över kycklingen å låt kyckling bli klar i ugnen.
servera d med ris, bulgur lr liknande kanske en sallad oxå yikes

C-Douglas Hemmasittare
18 maj 2008 · 241 Inlägg

Tack för alla bra tips! Keepem coming!

ILarsaI
18 maj 2008 · 326 Inlägg

Helst ska man använda en hel kyckling för detta recept, filéer är torrare och inte lika smakrika. Aja.

-Skär filéerna i mindre bitar (med originalreceptet självklart kycklingen).
-Strimla 1 röd lök samt Purjolök.
-Stek kycklingen i panna, även löken.
-Lägg 1 burk Creme fraiche i en kastrull. Tillsätt Ketchup, salt, peppar, kyckling samt lök. Låt koka upp.
-Blanda i Mango Chutney, gärna Sharwood "Bengal Hot". Var nu inte snål utan ett par matskedar minst eller mer. Det finns på bl.a Ica för runt 30:-.

Ätes med ris såklart. Hur gott som helst, jag lovar.

Miklen
18 maj 2008 ·

Man kan skära ner pippin i grytsize bitar.. stoppa i stekpannan å sen hälla på lite indisk Tikkamasala eller va d heter.. Uncle bens e go.. sen lite kryddor efter smak.. Ris till funkar bäst.. smile

apoteket00 trucken
19 maj 2008 · 563 Inlägg

syrrans e satans nice. bryn lö. i med kyckling, bryn den också. häll i grädde, i med en buljong paprika och med soya och smaksätt med sweetchilli sauce.. annorlunda men riktigt gott. och grädden finns ju mer fettsnåla alternativ.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Big_JN
19 maj 2008 · 2 126 Inlägg

decib3L skrev:
Laga mat? huh? Det är sånt jag låter kvinnor göra wink

Låt mig gissa! Du e singel va?  tongue

EDIT: Eller så bor du hemma hos mamma!?

Senast redigerat av Big_JN (19 maj 2008)

decib3L Körv
19 maj 2008 · 3 535 Inlägg

Big_JN skrev:

decib3L skrev:
Laga mat? huh? Det är sånt jag låter kvinnor göra wink

Låt mig gissa! Du e singel va?  tongue

EDIT: Eller så bor du hemma hos mamma!?

Haha.. Bor i egen lägenhet och lagar mat själv varje dag smile Annars äter man hemma hos flickan smile

Truckdriving Man
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang