Idag så har jag varit och pratat med dom som fixade min bil. Jag berättade att jag var besviken osv, sedan visade jag han dom felen som hade blivit och han höll med mig att det inte skulle vara så. Så han ska ringa till deras lackerare nån gång i veckan och så ska jag ringa till han i slutet av veckan och se vad som kommer att hända. Men hoppas verkligen att jag får det fixat. För det är verkligen ett slarvjobb dom har gjort.
men det löser sig nog (hoppas jag)
//tobbe
Hoppas de blir bra då att det löser sig, men de borde ju göra det. Kunden måste ju blir nöjd, annars förlorar man ju en bra kunde påre!
// Mvh Jempa!
Inte bara ni killar som kan, vi tjejer kan vi med :)
Idag så har jag varit och pratat med dom som fixade min bil. Jag berättade att jag var besviken osv, sedan visade jag han dom felen som hade blivit och han höll med mig att det inte skulle vara så. Så han ska ringa till deras lackerare nån gång i veckan och så ska jag ringa till han i slutet av veckan och se vad som kommer att hända. Men hoppas verkligen att jag får det fixat. För det är verkligen ett slarvjobb dom har gjort.
men det löser sig nog (hoppas jag)
//tobbe
Hoppas de blir bra då att det löser sig, men de borde ju göra det. Kunden måste ju blir nöjd, annars förlorar man ju en bra kunde påre!
// Mvh Jempa!
Japp jag tror faktiskt också att detta kommer att lösa sig för det är som du säger att man måste bli nöjd annars försvinner kunderna !!
Ska ringa han i morron så då kommer ny uppdate om vad han sa!
Nu är det så här att jag hade tänkt mig att rostlaga inne i dörrarna och några andra ställen på bilen! Men det är så att jag har aldrig gjort det förut så skulle behöva all hjälp om vad jag ska använda mig utav. Så det första vad behöver jag för "produkter" så att detta ska bli bra, antar att man ska slipa, spackla, grundfärg??, bilens färg och sedan klarlack. Är jag på rätt spår?
bort med rost, på med rostskydd/grundfärg. spackla/glasfiber (helst 1mm spackel eller mindre annars kan det spricka) sen slipa slipa slipa slipa sen färg över det och polera upp färgen och polera bort färgskillnaden. du ska ta all plåt som är rostsjuk annars kommer det tillbaka.
Tackar då vart jag lite klokare. Vilket spackel ska jag använda mig utav? någe speciellt? Vad ska jag ha för slip-papper?
Kör med finspackel, det är ju inte så mkt som ska spacklas så det ska räcker nog med fin Slip papper har jag här som du kan ta sen så behöver du ju grundfärg lr rostskydds färg. Sen en burk klarlack. Så ska du se att det kommer bli bra Sen gäller det ju att kunna det för att få det snyggt oxå
Kör med finspackel, det är ju inte så mkt som ska spacklas så det ska räcker nog med fin Slip papper har jag här som du kan ta sen så behöver du ju grundfärg lr rostskydds färg. Sen en burk klarlack. Så ska du se att det kommer bli bra Sen gäller det ju att kunna det för att få det snyggt oxå
//Johan
okeej köper det i morron sen har vi lite att hålla på med i helgen
//tobbe
är det verkligen klarlack på og900??? har för mig att det är solidlack sålänge det inet är metalliclack.
mao, INGEN klarlack ska du ha, kommer se helt fel ut.
jag har ingen aning, jag trodde det var metalliclack? hur vet man då om man ska ha klarlack eller ej?
du har väll metalliclack?!?! Samma färg som på min gamla tror ja, eucalyptusgrön metallic 235. Sen är ett tips att sandblästra de skadade ytorna så kommer det inte tillbaka så lätt sanden går ju ner i de små rostporerna Lycka till och ta mkt kort
du har väll metalliclack?!?! Samma färg som på min gamla tror ja, eucalyptusgrön metallic 235. Sen är ett tips att sandblästra de skadade ytorna så kommer det inte tillbaka så lätt sanden går ju ner i de små rostporerna Lycka till och ta mkt kort
aa precis jag har samma färgkod som du hade , så behöver jag klarlack då? jajjemen bilder kommer det att bli lite
aa precis jag har samma färgkod som du hade , så behöver jag klarlack då? jajjemen bilder kommer det att bli lite
//Tobbe
Japp den ska lackas med klarlack Köp riktig färg med! Finns sådana burkar som de blandar rätt färg i bakom disken, de brukar bli bra resultat med dem
//Tobbe
Japp den ska lackas med klarlack Köp riktig färg med! Finns sådana burkar som de blandar rätt färg i bakom disken, de brukar bli bra resultat med dem
okej bra , då köper jag det också:), jajjamen det är precis sån färg som jag har beställt