Det går inte säga exakt vilken grå du ska ha då det inte finns ett exakt svar på den frågan det är olika på olika modeller osv. Men jag skulle köra på Odoargrå med halvmatt klarlack.
ne okej , aa men då får det bli den då !! //tobbe
Glader9991 skrev:
Odoardogrå tycker jag du ska använda! Färg nr 158B.
Uppdate igen, Nu hade jag tänkt att lämna in kjolarna och stötfångarna på lack och dom åker in på fredag.
Men nu till frågan, det är så här att det är "asfalts fläckar" på kjolarna som jag vill ha bort innan dom lämnas in.. så dom ska slippa ta bort det. Då undrar jag vilket medel jag ska använda mig av?
Hoppas nån vet.. återkommer med resultat av lackeringen sen
Isåfall är det väl rubbing eller polish du ska ha.
nej menar inte polermedel, men råkade hitta en tidning här hemma med massa olika bilvårdsprodukter och då hittade jag det jag söker.. Det är alltså tjärlösare som jag behöver
Uppdate igen, Nu hade jag tänkt att lämna in kjolarna och stötfångarna på lack och dom åker in på fredag.
Men nu till frågan, det är så här att det är "asfalts fläckar" på kjolarna som jag vill ha bort innan dom lämnas in.. så dom ska slippa ta bort det. Då undrar jag vilket medel jag ska använda mig av?
Hoppas nån vet.. återkommer med resultat av lackeringen sen
mvh Tobbe
Finns speciella medel för det, men är inte förarbete inkluderat i lackeringskostnadna?
lacknafta eller t-röd funkar ofta ypperligt. dock ska det enbart användas på lackerad plast.
jo det är det säkert, men jag tänkte bara underlätta för dom genom att ta bort fläckarna:) tack för tipsen..
Tjena idag fick jag hem ett paket från London med helt nya krom-lister.. Sedan så har jag inte lämnat in kjolarna på lack än, det var lite mera jobb med att lägga igen list-hålen än vad jag trodde, men ska lämna in dom så fort som möjligt..
så ser det ut med gamla listen (ursäkta dåliga bilder)
Dom nya, dom är lite tjockare än originalen och så på baksidan av listen finns det en självhäftande tejp.
kommer det bli bra med nya listen eller ska jag köra på det gamla? //Tobbe
Ok det där ser väl jätte bra ut!!! Får ta med mig nya kjolar och jämföra med dig!!! blir det inte så stor skillnad måste man ju slå till!!! Man kan nog nästan ta upp beställning på det!!!