Elda skrev:
Jo jag tror nog att dom e riktigt bra för sitt pris. själv kör jag på Michelin pilot Primacy däck jag fick begagnade billigt. Jag är lite av en märkesbög när det kommer till däck men det är bara min erfarenhet som spelar in där. Vissta tt däck kan vara bra men om du pressar bilen och däcken mycket så märker man fort skilnad mellan bra skit och just skit.
Nu är det ju inte driftingdäck, per ce.
Jag kan tillägga att jag kör 'inspirerat' privat och på även på bana med mina.
Jag anser att de funkar ypperligt när jag fläskar på i 200+ som när man kör mer normal racinghastighet. På Knutstorp kunde
jag inte klaga, mer än på mina förra bromsar. Nu ska jag inte jämföra med exempelvis R-däck Toyo Proxes R888 eller liknande, men de funkar. Som bruksdäck mycket bra. Tycker
jag.

Elda skrev:
Som vanligt så letar jag hellre efter begagnat istället för att köpa nytt då priset halveras och du får Skitbra däck för samma pris som hyfsade nya, även om det är 1mm mönster som skiljer. Nya däck är dessutom belagda med en tunn lagringsyta vilket dom halare än begagnade som däremot kan ha torkat.
Det är ju smart. Inget jag funderat på direkt själv. Däremot undrar jag om nån mm är ett problem då frivningen den första veckan lär skala av det där?
Kontentan är som vanligt gällande däck; välj ett däck du provat förr som funkar. De privata 'jag anser/tycker/föredrar' är alltid för luddiga för att användas som argument. Ingen (?) har kört din bil, på ditt sätt, med däcket som diskuteras.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)