7548
Sök

Packbox-läckage Volvo 940 -93

603 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
Hej.
Trotjänaren har rullat dryga 30 000 mil och jag tänkte den skulle rulla nå´t år till. Tyvärr så har det klassiska ”oljeläckaget” vid axeln utgång till kopplingen börjat göra sig påmint.

Har provat med ”pack-box-uppmjukningsmedel” och vanligt hederligt ”oljeförtjockningsmedel” utan tillräcklig förbättring.

Oljeläckaget är så litet så jag känner mig inte som nå´n miljö-bov, men behöver komma på ett sätt att säkerställa så att inte oturen är framme vid om-besiktningen. Det råkade komma en droppe vid den ordinarie besiktningen vilket föranledde en två:a i protokollet.

Tips på hur jag skall ”försäkra” mig om Bilprovningens gillande vid andra försöket mottages tacksamt.

In hoc signo vinces

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 maj 2008
tvätta rent ordentligt. Sen när du åker till bess stannar du typ en bit därifrån och torka rent sen bessar du....

konstigt det där hur olika det är. åkte in med en 740 som det nästan rann olja ur och dom bara sa att det där behöver du göra nått åt inge mer... var min svärfar somm bessade den bilen

2slow

603 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Inte någon som har en annan idé!?
Eller är det vad som är rimligaste lösningen om man inte ska plocka ner allting och totalrenovera för att få stopp på det lilla droppandet?
Om inte så får vi väl  åka dit med den på förmiddagen, stanna bilen där en bit ifrån och låta den svalna, så när vi åker in har oljan inte hunnit blio varm och rinner ut.
Alla sätt är bra utom dom dåliga smile

In hoc signo vinces

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 maj 2008
totalrenovera?? Ner med växellåda, koppling+svänghjul och byt packbox.. montera tebax allt o kör utan dropp..

603 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
turbotompa skrev:
totalrenovera?? Ner med växellåda, koppling+svänghjul och byt packbox.. montera tebax allt o kör utan dropp..

Ja det klart, låter inte så blodigt. Totalrenovera var väl lite att ta i men.
Ändå ett antals timmar jobb. Tänkte att vi kunde komma undan lite lättare.
Tack i alla fall för hjälpen! Får se hur det blir.

In hoc signo vinces

Sök