7261
Sök

ABS felsökning 850

167 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
Hej, har problem med 850ins abs system, jag böt drivknutar på min SE och lossade abs kontakterna fram från givarna. När jag satt ihop allt igen lös ABS lampan på instrument brädan, nu när jag felsöker kommer felkoderna nedan, jag tycker det är konstigt för det kom i samband med drivknuts bytet:/ den säger ju att felen är bak på bilen:/

314- H bakhjulsgivare-bruten krets eller kortslutning.
142- Defekt bromsljuskontakt, bruten krets eller kortslutning

Men om nu det är en slump, vad menas med defekt bromljuskontakt? Vart kan den vara defekt?

Tacksam för svar:D

Överladd<3

Rapidoz
688 Inlägg
22 maj 2008
är det inte så att när man tar ut en sådan komponent måste man ta bort batteri polen för att inte en felkod ska uppstå och läggas i minnet?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Rapidoz
688 Inlägg
22 maj 2008
Fungerar alla dina bromsljus först och främst?

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

167 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
ja det gör dom, jag kopplade aldrig ut batteriet:/

Överladd<3

252 Inlägg
23 maj 2008
Satte du tillbaka ABS-kransen? VÄLDIGT lätt att missa den. En polare missade att göra det och fick plocka isär allt igen. Kransen ser ut som ett kugghjul. Där emot ska ABS-givare sitta.

Mvh Andrée

167 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Kickboxer skrev:
Satte du tillbaka ABS-kransen? VÄLDIGT lätt att missa den. En polare missade att göra det och fick plocka isär allt igen. Kransen ser ut som ett kugghjul. Där emot ska ABS-givare sitta.

Mvh Andrée

jag plockade ner båda sidorna igår, och rengjorde givarna, men det där med kugghjulen, det sitter som splines på drivknuten som givarn ligger väldigt nära. Men krans? hur ser den ut? smile

Mvh

Överladd<3

Sök