Tjena allihopa!
Hela dagen ängades åt avgassystemmet, eller halva dagen hade gått innan jag kom igång:P
Men i alla fall, nu är det på!
Måste säga att det vart sjukt bra passform!
Det va bara en liten detalj som fattades som nästan förstörde min dag.
På nyare 9-3 som avgassystemet också passar till, finns tydligen 2 lambdasonder men jag har ju bara en så det andra hålet var jag ju tvungen att plugga igen, och det va ju inte det lättaste att hitta nått som passar i et M18 hål:P
Men efter många om och men fann jag att ett tändstift passar perfekt där att ha så länge tills en riktigt lambda bult fixas.
Nu kommer i alla fall bilderna från dagens arbete!
Orginal systemet borta, rätt kul att jämföra dom, skiljer en del i storlek 
Utan avgassystem, underredet är jävligt fräscht!
Min meckarpolare Ville skruvar på turbon, varför ska man jobba själv när man kan titta på 
Såja, då var 3" downpipen på plats, detta var väl denjobbiga delen, ganska trångt med plats:P
Downpipen under ifrån
Ville passar in mellan biten, som ersätter en dämpare, inga förluster här inte!
Nästa bit på plats!
Sista biten på plats! En dämpare får man ju allt ha. Nu börjar det dra ihop sig!
Nu så! Slutröret snart på plats också!
Slutklämmen, tätningspasta så det håller tätt överallt är ju ett måste, ett lager zinkspray på efter det så livslängden ökar lite!
Då va rmitt nya system på plats! Måste säga att passformen var sjukt bra! Lägg även märke till min egendesignade JT logga, HAHA!Det var dagens arbete! Och sjukt nöjd blev jag med!
Slut för idag, tack för idag! //Freddy