hejhej... har lite frågor ang dump.. kan man ha öppen dump på en volvo s70 t5? är en 97:a... vad ska man ha för dumplock? Vad är det för märke man ska ha? typ biltema är inget för mej om man säger så.. tack till er som ger svar
Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Bosch dumpventiler är bland det bästa du kan få tag på. Är av membrantyp, dvs, betydligt snabbare än kolvdumparna. Dessutom är de billiga (runt 500.- tror jag) och skriker inte i en massa olika färger utan är svart och anonym!
jag har kört med öppen dump på båda mina s70insar jag har haft, har aldrig vart några problem. dom var från jb raceparts eller va nu det heter. (stället där alla andra till volvo köper sin dump;))
så vad händer om man kör med öppen dump?. ngåon som vet eller har ni bara hört rykten? detta handlar om volvo nu, ej saab.
jag har kört med öppen dump på båda mina s70insar jag har haft, har aldrig vart några problem. dom var från jb raceparts eller va nu det heter. (stället där alla andra till volvo köper sin dump;))
så vad händer om man kör med öppen dump?. ngåon som vet eller har ni bara hört rykten? detta handlar om volvo nu, ej saab.
MVH
Herregud, det var ett jävla tjat om detta. Ja, jag vet, tror inte det minsta utan presenterar endast fakta. Orkar inte skriva en hel uppsats igen så kolla denna länk om du är intresserad!
så det är öppet filter MED dump du menar aldrig funkar?, har alltid haft kn filter i orginlboxen så jag har aldrig provat öppet filter. så på en raden kanske du har rätt;)
Nej, öppet luftfilet och atmosfärisk dump skadar motorn på två helt olika sätt. Visst går det att köra med öppen dump, men jag fattar inte varför? Det försämrar responsen istället för att förbättra den, samtidigt som det sliter på kat osv. Är inte tanken ändå att bilen ska gå så bra som möjligt?
jag vill bara få ut så mycket pys och jag bryr mej inte om om bilen skulle förlora kraft..asså bilen ska ju inte gå dåligt...ni förstår nog vad jag menar...det är ju ingen rly bil man har så om man förlorar eller känar på en öppen dump det kvittar.. Kan någon förklara för mej varför jag inte kan ha en öppen?
Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
jag vill bara få ut så mycket pys och jag bryr mej inte om om bilen skulle förlora kraft..asså bilen ska ju inte gå dåligt...ni förstår nog vad jag menar...det är ju ingen rly bil man har så om man förlorar eller känar på en öppen dump det kvittar.. Kan någon förklara för mej varför jag inte kan ha en öppen?
Men är det värt att din motor slits onödigt mycket och katalysatorn riskerar att gå sönder, för att små fjortisar ska vilja åka med i din bil som "pyser när du växlar"? Jag och många andra har som sagt skrivit om vad som händer om du sätter en atmosfärisk dump på en bil som använder LMM tusen gånger innan, SÖK och LÄS.
Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Ett tips, SÖK före du skriver dryga svar till dom som försöker hjälpa dig. Denna fråga har varit uppe lika många gånger som folk undrar om gud finns, minst!