6816
Sök

Turbo över eller under monterad med X-RÖR på volvo 740/940?

Saaboholic
3 129 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Tjenare! Då nu polaren hade tänkt börja trimma sin 740 på allvar så är det tänkt att han ska få en hjälpande hand med montering av b.la större turbo, spridare och ett x-rör.

Frågan är, monteras turbon under x-röret eller "ovanför"?

"Liberty of thought is the life of the soul"

bonntrimmare
655 Inlägg
28 maj 2008
beror la på hur grenröret e byggt.......formulera frågan bättre

12 086 Inlägg
28 maj 2008
Vafan är ett Xrör?

Vet att man använder ett slags "Xrör" på V8or med dubbla avgasrör för att få lite bättre vrid men nu är de här ju inget V8a.. så jag har ingen aning.

Driifter;)
1 630 Inlägg
28 maj 2008
förmodligen menar han ett extractorgrenrör

och de beror ju på vem som byggt det

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
28 maj 2008
Är det detta extraktor-röret du tänker på?? ---> http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1613

Isåfall är jag tveksam till hur monteringen ska gå till överhuvudtaget..

Med underliggande turbo verkar turbon hamna väldigt långt in i höger skärm och nästan ända in i torpedväggen? Får downpipen plats alls utan att bygga in den i torpedväggen?

Med överliggande turbo så visst, den får ju plats men sitter rätt illa ändå tycker jag.
Bulthålen stämmer mot toppen, men avgasportarna kommer inte matcha varandra när man vänder upp o ner på det hela.

Hade hellre kört på ett 940-org.rör istället för detta rör.

Saaboholic
3 129 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Tänkte på ett extractor grenrör ja.. och eftersom jag inte är insatt i volvos återförsäljare osv så gav jag en såpass "generell" fråga.

Men är det någon som har något tips på vart man kan köpa dessa till bra pris/pass form eller finns det bara detta som har länkats?

"Liberty of thought is the life of the soul"

12 086 Inlägg
28 maj 2008
Måste nästan va överliggande på 740 va, de som finns o köpa är toppmonterade.

www.speedart.se säljer kinaskit, kända för att spricka o ha de men de är ju något iaf smile
Går väl att bättra på svetsarna som de skulle va så.

Sök