6940
Sök

motor rör sig och låter något konstigt ljud när jag kör

S40 T4
584 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
tror det är motorfäste som har släppt eller något?
någon som vet något om det snälla behöver hjälp..

271 Inlägg
30 maj 2008
Du får väll hissa upp bilen och ta bort hasplåten under och titta och rucka på motorn så ser du nog vart det är

S40 T4
584 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Keps_nille skrev:
Du får väll hissa upp bilen och ta bort hasplåten under och titta och rucka på motorn så ser du nog vart det är

okej.. men vet du vad det skulle kosta om jag skulle låta en verkstad gö det då?

271 Inlägg
30 maj 2008
Shady_killen skrev:
Keps_nille skrev:

okej.. men vet du vad det skulle kosta om jag skulle låta en verkstad gö det då?

Nej, jag har ingen aning men det blir säkert inte billigt. Bilverkstäder är inget att lita på enligt mig

Allt i allo
358 Inlägg
31 maj 2008
de flästa värkstäder tar ut ca 700kr i felsöknings avgift när det är sådana fel, förmodligen är det ett motorfäste/motorkudde som gett sig, inte svårt att byta, det övre sitter med 4skruvar på din bil tror jag, bara palla upp motorn och skruvabort, det undre sitter med 3...

De é nice !

S40 T4
584 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Ramneborg skrev:
de flästa värkstäder tar ut ca 700kr i felsöknings avgift när det är sådana fel, förmodligen är det ett motorfäste/motorkudde som gett sig, inte svårt att byta, det övre sitter med 4skruvar på din bil tror jag, bara palla upp motorn och skruvabort, det undre sitter med 3...

okej haha..lite svårt o ta upp motorn utan något o ta upp den med haha

S40 T4
584 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
ljudet e borta nu iaf..men motorn rör sig lite bara:S

Sök