7642
Sök

Elfläckt från 940 turbo, inkoppling?

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Hämtade en elfläckt från en 940 turbo härom dagen, med tillhörande relä mm

En kabel skall gå till batteriet, 2 (ström) kablar till relät, men så fick jag lite problem med 2 kablar som går till någon svart/lila  liten sak, vet inte om det är någon givare eller termometer av något slag? satt nämnligen med ett klipps ovanför vänster framlyckta, problemet är då att jag klippte av kablarna, då dom gick in i kupén (tror jag) . så min fråga är om någon vet var dom 2 kablarna från den svart/lila saken skall ta  vägen? och vad det är för någonting? I övrigt skall fläckten sitta i 740 turbon, DVS : har inte suttit någon elfläckt innan
Mvh Rooth

10 287 Inlägg
3 juni 2008
Här:
http://pliki.volvo.techno.org.pl/volvot … n_3_39.pdf
sidan 28, Engine Cooliong Fan LH2.4

Där kan du se att elfläktsreläet styrs både från tryckvakterna i kondensorn: 7/38: Low Speed och 7/40: High Speed samt från motorstyrningen: 4/23 stift 10 och 11.

Blå-Svart är alltså Low-Speed
Vit-Svart är alltså High-Speed

Skall du bara ha den som motorkylfläkt så skaffa en mekanisk termostatswitch från någon lämplig donatorbil och koppla den till Vit-Svart.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Här:
http://pliki.volvo.techno.org.pl/volvot … n_3_39.pdf
sidan 28, Engine Cooliong Fan LH2.4

Där kan du se att elfläktsreläet styrs både från tryckvakterna i kondensorn: 7/38: Low Speed och 7/40: High Speed samt från motorstyrningen: 4/23 stift 10 och 11.

Blå-Svart är alltså Low-Speed
Vit-Svart är alltså High-Speed

Skall du bara ha den som motorkylfläkt så skaffa en mekanisk termostatswitch från någon lämplig donatorbil och koppla den till Vit-Svart.

/Göran

hmh, fattade inte direkt vad du menade, och fattade defenitivt inte någonting av ritningen:P, men tack ändå=)

Sök