6652
Sök

bygga avgas på s80?svårt?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
ska bygga sport avgas till min s80 t6...
såg att det va raka rör typ hela vägen och två böjar...
någon som vet hur många grader det är....
Någon som vet någon som har billigt på nätet...

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
någon

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

465 Inlägg
3 juni 2008
varför inte köpa ett färdigt anpassat?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
kostar 7500kr för 3 tum och jag ska inte ha några ljuddämpare...så det är bortkastade pengar

12 086 Inlägg
3 juni 2008
Ska du inte ha några dämpare alls? tongue
Det kommer låta en del.

3 148 Inlägg
3 juni 2008
Vill du inte köpa färdigt finns det många bra firmor som bygger systemet efter dina önskemål, ferrita tex.

12 086 Inlägg
3 juni 2008
viccoA skrev:
Vill du inte köpa färdigt finns det många bra firmor som bygger systemet efter dina önskemål, ferrita tex.

Visst, men där försvann ju priskriteriet direkt.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
3 juni 2008
Sätt ljuddämpare på slutet av systemet åtminstone, annars kommer det dåna jävulskt tongue Men om du nu är lite händig så borde det inte vara några problem för dig att bygga ett 3" system wink

2 283 Inlägg
3 juni 2008
Bygg ett eget

R.I.P. Michael Jackson!

1 703 Inlägg
3 juni 2008
Pikey skrev:
Bygg ett eget

Det är ju det han ska winkroll

2 283 Inlägg
4 juni 2008
henkebenke skrev:
Pikey skrev:
Bygg ett eget

Det är ju det han ska winkroll

Oj, läste inte dirket haha tongue

Men det är inte jättesvårt försök bygg efter originalet.
köp för mycket rör och håll på ha tillgång till svets och allt man kan behöva.

R.I.P. Michael Jackson!

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
men är det någon som vet om det finns någon bra sida att köpa på?bsr gillar jag men dom har tyvärr inget på hemsidan..tänkte om dom kunde fixa...Men biltema har ju 3 tum för 199kr och då får man 2 meter...är billigt som fan..är ju inte ute efter någon drag utan bara ljudet...ljuddämpare får vi se om det blir...kan bli ett fint ljud med raka rör men det visar sig....

3 148 Inlägg
4 juni 2008
removal skrev:
men är det någon som vet om det finns någon bra sida att köpa på?bsr gillar jag men dom har tyvärr inget på hemsidan..tänkte om dom kunde fixa...Men biltema har ju 3 tum för 199kr och då får man 2 meter...är billigt som fan..är ju inte ute efter någon drag utan bara ljudet...ljuddämpare får vi se om det blir...kan bli ett fint ljud med raka rör men det visar sig....

Kör på raka rör och sätt på en racekat, den tar bort lite av brölet. Jag tror du bör satsa på att ha en bakre ljuddämpare med, men prova utan först.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
har två kattar på min så det blir lite stor kostnad...får se hur det låter=)

3 148 Inlägg
4 juni 2008
removal skrev:

Ska du köra 2x3tum då eller? Ska du bara ha enkelt 3tumsrör duger det absolut med 1st racekatt.
Tänk på att det är ett miljöbrott att köra utan kattar och enligt tidigare trådar på gorg ligger böterna på runt 12.000kr.
Senast redigerat av viccoA (4 juni 2008)

1 703 Inlägg
4 juni 2008
viccoA skrev:
removal skrev:

Tänk på att det är ett miljöbrott att köra utan kattar och enligt tidigare trådar på gorg ligger böterna på runt 12.000kr.

Fast detta är lite av en myt, då ingen någonsin har blivit dömd för detta. I värsta fall åker du på en ombesiktning.

1 196 Inlägg
4 juni 2008
det är ju dubbel turbo, som går ner till 2 kattar sen efter dom blire ett rör, så det kan ju inte vara svårt att bygga eget efter kattarna, men från turbon och efter kattarrna äre og svårare farsan kör ju ferritas främrerör på sin t6a

Sök