2596
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

1 585 Inlägg
25 oktober 2009
fy fan, grymt snygga fälgar:) De skulle sitta riktigt fint på din beemer. Bara till att leta och se om du hittar några som ser exakt lika dana ut. Borde ju finnas några som liknar de fälgarna.
Senast redigerat av Jolle87 (25 oktober 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
25 oktober 2009
De senaste fälgarna skulle sitta kanon på din bil!, sedan kan jag tyvärr inte hjälpa till ett dugg med en lösning... tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Mensa -09
132 Inlägg
26 oktober 2009
slänger också en röst på de sistnämnda

Röda bilar är SNABBAST!

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
26 oktober 2009
http://www.gand.nu/magshop/se/falgar/rota/gtr-p45.html
Kika där, vet inte vilket bultmönster bmw har men dom som Rota Gtr finns att köpa i står där

dARKiE
5 031 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
MrErlandsson skrev:
Kika där, vet inte vilket bultmönster bmw har men dom som Rota Gtr finns att köpa i står där

Jo jag vet om den sidan.

Tyvärr har bmw 5/120.. och har inte hittat några Rota Gtr fälgar med det.. suck..  max 5/114..

Alltid när man hittar något coolt så äre nåt problem.

Vill bara säga att det är en jävla härlig känsla att ligga jämsides med en bil som bara vrålar turbo tryck/ladd men inte orkar dra ifrån.. med en helt orginal 328:a, sen glida förbi sakta sakta, hänt nu 2 ggr på en månad, först en 9-3 aero sen en 960 turbo Trimmad var den också tydligen av ägaren haha. Härligt härligt.. Turbo shit wink

haha nejdå ska inte snacka skit men är imponerad av en såpass gammal bil orkar hänga på och sakta glida ifrån en Turbo pjäs. Det dessutom med 2 dåliga lamdasonder haha.. : )

Vet någon om det går att special beställa rota gtr fälgar så säg gärna till. Eller om det går att fixa på något sätt? /mvh skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 585 Inlägg
27 oktober 2009
Darkie skrev:
MrErlandsson skrev:

Jo jag vet om den sidan.

Tyvärr har bmw 5/120.. och har inte hittat några Rota Gtr fälgar med det.. suck..  max 5/114..

Vill bara säga att det är en jävla härlig känsla att ligga jämsides med en bil som bara vrålar turbo tryck/ladd men inte orkar dra ifrån.. med en helt orginal 328:a, sen glida förbi sakta sakta, hänt nu 2 ggr på en månad, först en 9-3 aero sen en 960 turbo Trimmad var den också tydligen av ägaren haha. Härligt härligt.. Turbo shit wink

haha nejdå ska inte snacka skit men är imponerad av en såpass gammal bil orkar hänga på och sakta glida ifrån en Turbo pjäs. Det dessutom med 2 dåliga lamdasonder haha.. : )

Vet någon om det går att special beställa rota gtr fälgar så säg gärna till. Eller om det går att fixa på något sätt? /mvh skog

Jag hittade Rota fägar fast det var i utlandet men de var iallafall 5x120 men vetifan om ET stämmer men här är länk iallafall.

http://www.rarerims.co.uk/alloys_sub2.asp?id=76

dARKiE
5 031 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Darkie skrev:
MrErlandsson skrev:

Jo jag vet om den sidan.

Jag hittade Rota fägar fast det var i utlandet men de var iallafall 5x120 men vetifan om ET stämmer men här är länk iallafall.

http://www.rarerims.co.uk/alloys_sub2.asp?id=76

Där ser man då kanske det finns hopp.

Tyvärr tror jag dock E36 har ET 47 och inte som E46 M3 30..
Men borde ju finnas då ju.. Får lite vidare : )

1 585 Inlägg
27 oktober 2009
Darkie skrev:
Där ser man då kanske det finns hopp.

Tyvärr tror jag dock E36 har ET 47 och inte som E46 M3 30..
Men borde ju finnas då ju.. Får lite vidare : )

Ja precis bara att leta vidare, jag kikade bara lite snabbt på google, Jag vet att Fäglar från E46 ska passa på E36:orna men Et 30 känns väldigt lite så det kommer nog inte gå runt 45 ska du nog ha på E36orna

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 oktober 2009
Det finns ju alltid företag som kan borra om fälgarna om det blir fel bultmönster, vet inte vad det kostar men lär ju kosta en del. Fast sen har du ju också något som ingen annan har wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

dARKiE
5 031 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Det finns ju alltid företag som kan borra om fälgarna om det blir fel bultmönster, vet inte vad det kostar men lär ju kosta en del. Fast sen har du ju också något som ingen annan har wink

Sen blir man väl av med dem så är den kostnaden onödig haha. Nejdå negativ nu.
Men får leta vidare orkar inte strula med omborrning oh grejor.
Senast redigerat av Darkie (27 oktober 2009)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 oktober 2009
Gör som jag bara, kör låsbultar runtom på alla fyra hjul ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
28 oktober 2009
Du kan ju alltid kontakta dom som driver gand.nu och se om dom kan få tag på dom med rätt et och bultmönster, kostar troligen en hel del om dom kan men fråga är gratis tongue

dARKiE
5 031 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Tråkig update men har bara haft bilvård idag. På båda kärrorna.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/793085_6xrsu2.jpg

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 oktober 2009
Darkie skrev:
MrErlandsson skrev:

Jo jag vet om den sidan.

Vill bara säga att det är en jävla härlig känsla att ligga jämsides med en bil som bara vrålar turbo tryck/ladd men inte orkar dra ifrån.. med en helt orginal 328:a, sen glida förbi sakta sakta, hänt nu 2 ggr på en månad, först en 9-3 aero sen en 960 turbo Trimmad var den också tydligen av ägaren haha. Härligt härligt.. Turbo shit ;)

En orginal 328i hänger på en orginal 850 T5-R med 240hp, i början är den tom kvickare men upp emot 200 är den någon sekund efter.

328i
193hp/280Nm ~1440kg (Touring väger lika mkt som Volvo, och den har samma siffror upp till 120 i alla fall)
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     10,0 s
0 - 140 km/h     13,3 s
0 - 160 km/h     17,5 s
0 - 180 km/h     23,5 s

Volvo 850 T5-R

240hp/330Nm ~1520kg
0 - 80 km/h     5,5 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     9,9 s
0 - 140 km/h     12,6 s
0 - 160 km/h     16,9 s
0 - 180 km/h     22,0 s

Så visst går dem riktigt bra, det är bara det att Volvon är bra mycket lättare att trimma. Sedan spelar förstås skick, förarens förmåga osv vidare in. Så klart man kan dra tuffingar i turbos ibland ;)
Senast redigerat av Rquired (31 oktober 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 oktober 2009
Rquired skrev:
(Touring väger lika mkt som Volvo, och den har samma siffror upp till 120 i alla fall)[/i]

Du är glad för att jämföra statistik och siffror? wink

De där siffrorna är lite glädje-aktiga, min 855 T-5R väger in på glada 1650kg skattevikt, t.ex.
De där 240hk uppnås under totalt 30sekunder vid fullt gaspådrag, normalt är det 225hk, därför de i 90% av alla fall är inreggade som just 225hk-bilar.
850R däremot har 250hk all the way... smile

Nä, nu ska vi inte förstöra Darkies tråd...
Har du bestämt dig om du ska sälja/köpa/byta bil än, eller? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 oktober 2009
TurbOla skrev:
Rquired skrev:
(Touring väger lika mkt som Volvo, och den har samma siffror upp till 120 i alla fall)[/i]

Du är glad för att jämföra statistik och siffror? wink

De där siffrorna är lite glädje-aktiga, min 855 T-5R väger in på glada 1650kg skattevikt, t.ex.
De där 240hk uppnås under totalt 30sekunder vid fullt gaspådrag, normalt är det 225hk, därför de i 90% av alla fall är inreggade som just 225hk-bilar.
850R däremot har 250hk all the way... smile

Nä, nu ska vi inte förstöra Darkies tråd...
Har du bestämt dig om du ska sälja/köpa/byta bil än, eller? wink

Egentligen inte, utan det är nått jag lärt mig av Steifan tongue

Hur vida det du skriver stämmer eller inte vete fan. Men du skulle inte sagt nått för i så fall hade kanske Darkie trott på dem och vågat köra mot dig en sväng wink lol

dARKiE
5 031 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Hur vida det du skriver stämmer eller inte vete fan. Men du skulle inte sagt nått för i så fall hade kanske Darkie trott på dem och vågat köra mot dig en sväng wink lol

Har redan kört mot den bilen när gamla ägaren hade den, och då blev den bak. Så är inte så rädd.
Vida jag ska sälja eller ej vetifan. Känns som att lusten att sälja stiger lite. Behov av större bil.

tysk.
592 Inlägg
31 oktober 2009
Kör på 7-serie då.
Då har du stooooooor bil smile

Värdelöst att sälja nu när den ändå ska in på vinterförvaring, bytes affärer är väl enda tänkbara.
Senast redigerat av Wiechert (31 oktober 2009)

dARKiE
5 031 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Vinterdäcken monterade tillfälligt, då en av mina M3 fälgar har spruckit och läcker luft. Så ska åka och få dem ALU svetsade.

Bara tillfälligt, då min vinterbil tar över snart..  (BILD FRÅN FÖRRA ÅRET utrullad från garaget kör inte i snö!!)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/562624_vja999.jpg

-sommar ska de va....
4 538 Inlägg
6 november 2009
Darkie skrev:
Vinterdäcken monterade tillfälligt, då en av mina M3 fälgar har spruckit och läcker luft. Så ska åka och få dem ALU svetsade.

Bara tillfälligt, då min vinterbil tar över snart..  (BILD FRÅN FÖRRA ÅRET utrullad från garaget kör inte i snö!!)
http://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/562624_vja999.jpg

Ser ju riktigt fin ut även med vinterhjulen!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Sök