Race Driver GRID - Allmänt snack

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
9 juni 2008 · 2 362 Inlägg

Vad Tycker ni om spelet Race Driver GRID?
http://www.racedrivergrid.com/?territory=EnglishUK

Sjukt roligt spel, helt klart bättre än NFS Pro Street.



Tror jag gjorde precis mitt livs drifting i GRID.
Best Combo 1.970.816p
Totalt 3.614.794 p
Bil Subaru Impreza
http://images6.bilddagboken.se/21/_u1/_u9/_u2/_u3/_u5/u192353/56062_1213023544.jpg
http://images6.bilddagboken.se/19/_u1/_u9/_u2/_u3/_u5/u192353/53910_1213023605.jpg

Senast redigerat av MadeByMe (9 juni 2008)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Mr_ChriL Polestar
9 juni 2008 · 155 Inlägg

är det verkliga ljud i japanarna?

Volvo S60 R-design "Black edition" (2014)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
9 juni 2008 · 2 362 Inlägg

Mr_ChriL skrev:
är det verkliga ljud i japanarna?

Hum, jag tycker det låter bra, inte för jag har tänkt på det, koncentrerar mig på att köra istället. men det är sjukt snyggt..

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Mr_EmCom Med.lem
17 juni 2008 · 3 759 Inlägg

TRÅDLYFT

Fick ingång detta igårkväll på stordatorn här hemma...

Jag säger bra WOW... Det här är nog det bästa jag någosin lirat i bilväg. Vilken jäkla kännsla. Motorljuden, grafiken, så grymt realistiskt!

Bara det att man får mer grepp efter typ några hundra meter så däcken får upp temp är ju hur fränt som helst.

Eller att dom tilltalar dig med ditt namn smile

Ska inte och handla en ratt nu för att drifta med min tangentbord känns inte så stabilt.

Lägger inte en film som visar garfiken...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
17 juni 2008 · 3 759 Inlägg

Hittade demot här
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=25515
Har dock inte testat det så jag vet inte hur det är.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
bollen1986
17 juni 2008 · 3 714 Inlägg

jag kör med t-bordet och det funkar kanon går inte ställa in min ratt som jag vill

driftcomborekordet ligger på ca 1 mille

grymt kul är det i varjefall

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
schtunken
17 juni 2008 · 123 Inlägg

Om man bortser från att det är mer känsla i Mario Kart än i GRID så är det väl ett bra spel =/

xorox_88 Smack that ass!!
17 juni 2008 · 2 953 Inlägg

hur lyckas du drifta med imprezan som går ju inte för huvudtaget inte med mazdan eller vad det är när man kan utmaningar

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
xorox_88 Smack that ass!!
17 juni 2008 · 2 953 Inlägg

men grafik är grym trotts att man måste ha på low typ för att kunna köra

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
MilleN
17 juni 2008 · 9 108 Inlägg

Helt underbart spel, lirar mest online och fiiifan vad kul det är big_smile Demolition Derby for the win!

Rojpen
17 juni 2008 · 2 230 Inlägg

skit skoj spel:P dock är driftingen lite halv svår tar ett tag att lära sig, men känns lite oeverkligen (vet dock inte hur det är IRL)
men skit skoj spel dock lite för lätt att klara ut:)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
elvstroem
17 juni 2008 · 11 Inlägg

Jag lirar detta på xbox360, och jag vet inte om dom har gjort spelet så men det känns inte alls verkliget med grepp och allt det. Sen e driftingen inte heller jättesvår, men inte heller jätteverklig den heller, feta scores på typ 7-8mille, då kör jag med ae86, jag tycker den är bättre om man ska köra på stora combos.

Har dock inte testat detta på pc än.

J_Knoxville
17 juni 2008 · 34 Inlägg

Kör det mycket på PC, prova att sitta innuti bilen, då e det inte lika smaidigt att få 9,3 miljoner som jag fick, men går ju att freestyledrifta så man får mycket mer, men innuti bilen = INTE lätt, märker att          A stolpen och B stolpen är mycket ivägen...

Senast redigerat av J_Knoxville (17 juni 2008)

NeonX
17 juni 2008 ·

spelade demot, och grafiken finns men helskotta va dålig känsla det är, jag stör mig rätt grovt på hur kass de är, att så många bilspel görs idag för folk som uppenbarligen inte har provat hur en bil beter sig när man gör såhär, av tex forza ( som absolut inte är exakt, men fan så mycket bättre) kan man lära sig en hel del av hur bilar uppför sig och hur de påverkas av inställningar och yttre omständigheter. Man lär sig hur jävla svårt de är att köra en bil me pulver, ( lär sig å lär sig....okey, kanske får en föraning. )
lite trött på hela iden om att bromsen är nått man använder när raceet är slut och aldrig annars, tex samtliga NFS,Toca racedriver serien som nu utvecklats till detta, lr dylikt. tacka vet jag spel som forza1-2 GTR, RACE mm...där har ni spel med känsla!

Mr_EmCom Med.lem
17 juni 2008 · 3 759 Inlägg

Nu vet ju inte jag vad ni har för datorer men med ett 5.1 system 24" WS skärm och GF 9800 GX2 så känns allt jävlig bra, dock tycker jag mig känna en viss seghet i styrningen som är jävligt störande, får testa att sänka grafiken till medium sad

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 juni 2008 · 2 362 Inlägg

xorox_88 skrev:
hur lyckas du drifta med imprezan som går ju inte för huvudtaget inte med mazdan eller vad det är när man kan utmaningar

Imprezan är ju skit lätt tycker jag.. :S


Rojpen skrev:
skit skoj spel:P dock är driftingen lite halv svår tar ett tag att lära sig, men känns lite oeverkligen (vet dock inte hur det är IRL)
men skit skoj spel dock lite för lätt att klara ut:)

Jo men får lära sig, sen när man väl kan så är det skoj smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
FL3JM Inga konstigheter
17 juni 2008 · 2 064 Inlägg

Kan säga att kör man med en Logitech G25 ratt så blir det ruggit jävla verkligt, inte ofta man har en riktig växelspak där man måste trycka ner knoppen för att få backen osv som på riktigt. Äkta läder är det också. smile
http://www.komplett.se/img/p/400/324740.jpg


Drifta är lite knepigt i början, kör man med tangentbord bör man köra med lite hjälp-inställningar. Det är ju svårt att kontrollera gasen när man antingen har noll eller fullt, samma gäller bromsen.
Jag kör på 3'ans växel hela tiden typ, den är lagom då man kan drifta även i högre hastigheter utan problem (och motorerna är tillräckligt starka för att vrida loss däcken även i låga hastigheter).

Det jag tycker är frustrerande med GRID är att kamerafunktionerna i replays'en SUGER. Man kan inte bestämma själv med musen eller så, finns bara förprogrammerade kameror och dom är alltid fokuserade på just DIN bil. Hade varit skönt att se andra bilar också, speciellt när man prejjar av dom så dom drar in i räcken och skit. big_smile Det är SNUSKBRA krasher i det!
Lite synd att det bara finns en sån där destruction derby-bana, den var så jääävla skoj! big_smile

Mr_EmCom Med.lem
17 juni 2008 · 3 759 Inlägg

FL3JM skrev:
Kan säga att kör man med en Logitech G25 ratt så blir det ruggit jävla verkligt, inte ofta man har en riktig växelspak där man måste trycka ner knoppen för att få backen osv som på riktigt. Äkta läder är det också. smile
http://www.komplett.se/img/p/400/324740.jpg


Drifta är lite knepigt i början, kör man med tangentbord bör man köra med lite hjälp-inställningar. Det är ju svårt att kontrollera gasen när man antingen har noll eller fullt, samma gäller bromsen.
Jag kör på 3'ans växel hela tiden typ, den är lagom då man kan drifta även i högre hastigheter utan problem (och motorerna är tillräckligt starka för att vrida loss däcken även i låga hastigheter).

Det jag tycker är frustrerande med GRID är att kamerafunktionerna i replays'en SUGER. Man kan inte bestämma själv med musen eller så, finns bara förprogrammerade kameror och dom är alltid fokuserade på just DIN bil. Hade varit skönt att se andra bilar också, speciellt när man prejjar av dom så dom drar in i räcken och skit. big_smile Det är SNUSKBRA krasher i det!
Lite synd att det bara finns en sån där destruction derby-bana, den var så jääävla skoj! big_smile

Har testat ett såntdär system hos en polare på LFS, det var ju kul som helst big_smile Även fast det spelet typ suger..

http://www.codinghorror.com/blog/images/playseat-overview.jpg
Såg en såndär på blocket för typ 8tusen för nån månad sen. Fattar va roligt big_smile

Senast redigerat av Mr_EmCom (17 juni 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
BJ_ Lastbilsmekaniker
17 juni 2008 · 107 Inlägg

Lirar detta på PS3 och 37" FullHD tv och det är... underbart smile jag bara älskar detta spelet. Har i och för sig råkat spela lite för mycket så det är slut på banor, men online delen är ju så kul så det är inte sant. Bästa spelet jag köpt på riktigt länge faktist. Och Freestyledriften är ju... lite väl lätt kankse, men dock så himla rolig. Helt klart bästa spelet.

FWD = Fel Wheel Drive
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 juni 2008 · 2 362 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
http://www.codinghorror.com/blog/images … erview.jpg
Såg en såndär på blocket för typ 8tusen för nån månad sen. Fattar va roligt big_smile

Jag har en sådan typ, fast till ps1.. ^^

http://sweclockers.com/album/?id=422
Riktig stol från Kenneth Hansen ^^

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang