Race Driver GRID - Allmänt snack

lindell90
1 juli 2008 · 876 Inlägg

funderar på att köpa detta till 360 imorron. Är det värt att köpa? Är det som Forza Motorsport att man kan köra racen när man känner för det eller det är i en bestämd ordning? Tycker det är lite jobbigt med spel där man är styrd och inte kan göra som man känner för smile

Newman mickenyman.se
1 juli 2008 · 687 Inlägg

lindell90 skrev:
funderar på att köpa detta till 360 imorron. Är det värt att köpa? Är det som Forza Motorsport att man kan köra racen när man känner för det eller det är i en bestämd ordning? Tycker det är lite jobbigt med spel där man är styrd och inte kan göra som man känner för smile

Forza 2 o grid dom gillar ja.. smile

Volkswagen Passat tdi 3c "Bestparts.se" (2007)
Ford 34 "Nyman Racing" (2014)
Honda Civic "Team Nyman" (1991)
Newman mickenyman.se
8 juli 2008 · 687 Inlägg

Fasen är de inga som lirar grid?smile

Volkswagen Passat tdi 3c "Bestparts.se" (2007)
Honda Civic "Team Nyman" (1991)
Ford 34 "Nyman Racing" (2014)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
19 juli 2008 · 651 Inlägg

Klart det är folk som lirar tongue har dock inte fått köra mot någon svensk än online...

Känslan i spelet är ju inte realistisk, men det står inte heller någonstans att det är en simulator..
"För trots att Race Driver: Grid är ett renodlat arkadspel har Codemasters byggt fysiken på verkliga grunder, och sedan pumpat alla parametrar med överdrifter, extrem racing och ren och skär spelglädje."

Jonnyj Team-Xtreem.org
14 oktober 2008 · 40 Inlägg

Några som kör GRID på 360 LIVE?

~:Kör före du, så väntar jag där framme!:~
Ford Focus "Titanium-x" (2010)
Grundstrom Nismo
29 oktober 2008 · 758 Inlägg

Någon som vet varför inte jag kan spela Grid? När jag startar spelet kommer de upp en ruta som de står "Your graphics card does not support Shader 3.0, wich is needed by the game"

Är mitt grafikkort för gammalt eller går de o ladda ner Shader?
Grafikkortet är ett Radeon x850xt

Mr_EmCom Med.lem
29 oktober 2008 · 3 759 Inlägg

Uppdatera drivrutinerna

EDIT: Läste lite om det, det kommer inte att gå även om du uppdaterar kortet.

Ligger i hårdvaran. Tyvärr sad

Senast redigerat av Mr_EmCom (6 november 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
RedEyeMS3
6 november 2008 · 355 Inlägg

Mitt rekord på PS3: 302.587.872 efter 3dagars spelande så svårt äre ju inte;) På 5varv var det.

Senast redigerat av RedEyeMS3 (6 november 2008)

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
Ek
27 november 2008 · 45 Inlägg

jag och en kompis körde grid mot varandra i drifting. Jag plockar hyffsat med poeng och funderar på varför han inte får några, rätt som det är så har han hur mkt som helst (kommer inte ihåg siffrorna)

Då hade ungjäveln fått någonting gånger 99 (det gick inte få över 99)

Nu har jag inga bildbevis för det, men han kan göra det igen och då kommer jag att vara redo med kameran tongue

StiFf Wankel
30 november 2008 · 1 080 Inlägg

grid var ju helt klockrent, tycker känslan är rätt bra i det ändå och mycket variation i racen..
roligt med upp till 20 bilar på banan med hehe..
fick det igår och satt och lirade typ hela dagen big_smile

MDS Västerås
s12 Nissan Gazelle
2 december 2008 · 1 460 Inlägg

tittade på youtube om : Race Driver GRID ! å vilket spel , tror inte att de finns till PS2 , men ratt å pedaler å växelspak å racing stol skulle sitta riktigt fint he he

Nissan Silvia
Static35
2 december 2008 · 293 Inlägg

Ek skrev:
jag och en kompis körde grid mot varandra i drifting. Jag plockar hyffsat med poeng och funderar på varför han inte får några, rätt som det är så har han hur mkt som helst (kommer inte ihåg siffrorna)

Då hade ungjäveln fått någonting gånger 99 (det gick inte få över 99)

Nu har jag inga bildbevis för det, men han kan göra det igen och då kommer jag att vara redo med kameran tongue

gånger 99 är inga problem på freestyle drift finns typ 2ställen man kan röra runt runt runt utan att bryta driften = combon bara växer o växer big_smile har gjort det några gånger nu har jag installerat om datorn och glömde spara mina fraps klipps på mina 99 drifts sad

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
2 december 2008 · 1 874 Inlägg

Nja. Det var inget jag fastnade för. Inte när jag körde demot i alla fall. Visst, det
är såklart bättre än NFS ProStreet som någon nämnde. Men det kan ju bero på att
det är ett utav de sämsta spelen i världshistorien...

Forza_740 Hardstyle forever <3
2 december 2008 · 522 Inlägg

s12 skrev:
tittade på youtube om : Race Driver GRID ! å vilket spel , tror inte att de finns till PS2 , men ratt å pedaler å växelspak å racing stol skulle sitta riktigt fint he he

Nej tuvärr så finns det inte till PS2, det finns bara till PS3 och xbox360 och till PC.

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).
Volvo 855 GL "Mr 850" (1994)
s12 Nissan Gazelle
4 december 2008 · 1 460 Inlägg

Forza_740 : de e synd de att de inte finns till ps2

Nissan Silvia
golf_greatpower
4 december 2008 · 257 Inlägg

Riktigt gutt smile
drift combot ligget på ca.10 miljoner smile

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"
ZonaX Svetsare
11 januari 2009 · 3 150 Inlägg

Blev sugen på att köpa detta nu  big_smile

Undrar dock lite:   Jag har förstått att man inte kan trimma/styla bilarna men man kan väll köpa egna bilar under spelets gång, eller kör man bara bilar som är lånade till just det racet?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Mr_EmCom Med.lem
11 januari 2009 · 3 759 Inlägg

ZonaX skrev:
Blev sugen på att köpa detta nu  big_smile

Undrar dock lite:   Jag har förstått att man inte kan trimma/styla bilarna men man kan väll köpa egna bilar under spelets gång, eller kör man bara bilar som är lånade till just det racet?

Nepp inga delar. Det ända du kan göra med bilarna är att väja sponsorer.

Det är fortfarande ett riktigt kul spel.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Forza_740 Hardstyle forever <3
11 januari 2009 · 522 Inlägg

s12 skrev:
Forza_740 : de e synd de att de inte finns till ps2

jo de e ju synd att de inte finns till ps2, jag har redan köpt de och det ligger och vänat på mig, så jag har inte spelat det själv änds sad

R.I.P Colin Mcrae 07-09-15 :(. Nu så har jag alla Colin Mcrae spelena till playstation ;).
Volvo 855 GL "Mr 850" (1994)
ZonaX Svetsare
11 januari 2009 · 3 150 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Det ända du kan göra med bilarna är att väja sponsorer.

Det är fortfarande ett riktigt kul spel.

Men kan man inte ens köpa bilarna?  :S    Och vad blir det för skillnad om man väljer en sponsor? Dekalerna?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang