Golf III TD(-R) senaste: Tar en time-out . . .

GolfMK3
5 februari 2009 · 601 Inlägg

Tjena smile mycket snygg bil smile tänkte fråga en sak bara, jag har också tänkt förlänga huven.. klarar den besiktningen sådär? smile

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Lemheden_
5 februari 2009 · 230 Inlägg

GolfMK3 skrev:
Tjena smile mycket snygg bil smile tänkte fråga en sak bara, jag har också tänkt förlänga huven.. klarar den besiktningen sådär? smile

Mvh

Tack så mycket big_smile Ja de sa iaf ingenting på besiktningen om huven. Sålänge man bara kan öppna den så tror jag inte att det är något problem.

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
Lemheden_
11 mars 2009 · 230 Inlägg

Ikväll kommer det uppdatering! Motorn är startad och går som en klocka ! big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
Twins Twins Bil & Plåt
11 mars 2009 · 2 577 Inlägg

hjälper storre tubro och ic på en passat må du tro, något konstigt med våran den gick inte så värst bra, trotts trimchippet hmm, det är en TDI Redline, 1.9Liters motor, -95 sista modelen

Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (11 mars 2009)

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Lemheden_
11 mars 2009 · 230 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
hjälper storre tubro och ic på en passat må du tro, något konstigt med våran den gick inte så värst bra, trotts trimchippet hmm, det är en TDI Redline, 1.9Liters motor, -95 sista modelen

Det tror jag alldeles säkert att det skulle göra. Men om det sitter likadan turbo på den som på vår tdi så går det att ställa upp trycket själv på staget som går ut till wastegaten. Du kan ju prova och se smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
Lemheden_
11 mars 2009 · 230 Inlägg

Har nu fått hem de sista siliconeslangarna och har även skickat iväg alla rören så att flänsarna blev slipade. de ville slå sig lita av värmen från svetsen tongue
Så motorn har nu varit igång. Felen som dök upp var att turbon inte vill ladda ordentligt. Laddar endast 0.2bar.. ska åtgärdas på nått vis smile Och sen har oljetryckslampan och batterilampan fått spel.. De blinkar oavbrutet trots att där finns både oljetryck och generatorn laddar som den ska hmm

Någon som har idé på vad det kan vara som spökar? Har kollat alla sladdar och allt sitter som det ska

https://www1.garaget.org/gallery/archive/90799/591508_0p5s5d.jpg
Alla rören polerade och fina


https://www1.garaget.org/gallery/archive/90799/591512_55ennf.jpg
Blänker som det ska (:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/90799/591523_rngka6.jpg
Startklar.

Senast redigerat av Lemheden_ (11 mars 2009)

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
eriico
12 mars 2009 · 130 Inlägg

låt inte polisen titta under huven sen bara, fick reg.besiktning på min golf med liknande spec under huven.

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.
Volkswagen Golf GTD "dieseltröskan" (1992)
Lemheden_
12 mars 2009 · 230 Inlägg

eriico skrev:
låt inte polisen titta under huven sen bara, fick reg.besiktning på min golf med liknande spec under huven.

hehe ok tack för tipset tongue ska försöka sälja den så snabbt som möjligt smiletongue

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
Lemheden_
28 mars 2009 · 230 Inlägg

Sådär ja:P Började plocka ner motorn och letade efter någon anledning till varför oljetrycket sjunker. sen idag kom en bekant förbi och berättade då att han hade likadant på sin MR2 och att det tydligen var helt normalt på turbobilar . smile Så nu är det bara att sätta ihop motorn och kasta i den igen och köra så det ryker big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
-Akerfeldt-
28 mars 2009 · 2 638 Inlägg

Har läst igenom hela projektet nu, ser riktigt lovande ut smile Kommer kika in här igen och se hur det utvecklar sig, lycka till med byggandet!

Lemheden_
30 mars 2009 · 230 Inlägg

Aker_s40 skrev:
Har läst igenom hela projektet nu, ser riktigt lovande ut smile Kommer kika in här igen och se hur det utvecklar sig, lycka till med byggandet!

Härligt att höra! Tack ska du ha smile

Just för tillfället är motorn på väg i igen ! inte så mycket att lägga upp bilder på smile Ska fixa lite med elen också och ta bort alla onödiga kablar i motorrummet så det kan se lite trevligare ut ! big_smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
WallinJR Det SKA gå!
30 mars 2009 · 434 Inlägg

Ser mkt bra ut det här ... keep it upp !! kommer att följas

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.
Volvo 850 S 2.5 "Vinter Kälken." (1996)
Twins Twins Bil & Plåt
30 mars 2009 · 2 577 Inlägg

Lemheden_ skrev:

eriico skrev:
låt inte polisen titta under huven sen bara, fick reg.besiktning på min golf med liknande spec under huven.

hehe ok tack för tipset tongue ska försöka sälja den så snabbt som möjligt smiletongue

vaaah fick du ????, ahh fast jag hade inte IC då, beiktningen sa inget om trimchippet eller varken den stora turbon, hehe orginallacka, muhaha;P
men va d kan polisen och ves säga om dem får reda på det ???

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Lemheden_
30 mars 2009 · 230 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:

Lemheden_ skrev:

eriico skrev:
låt inte polisen titta under huven sen bara, fick reg.besiktning på min golf med liknande spec under huven.

hehe ok tack för tipset tongue ska försöka sälja den så snabbt som möjligt smiletongue

vaaah fick du ????, ahh fast jag hade inte IC då, beiktningen sa inget om trimchippet eller varken den stora turbon, hehe orginallacka, muhaha;P
men va d kan polisen och ves säga om dem får reda på det ???

Vet inte riktigt vad de säger. Men det var nära att jag fick reg.bes. p.g.a. IC förra gången jag besiktigade den. Man får tydligen inte lov att eftermontera det om det inte fanns original.. Bara att hoppas att jag får samma besiktningsgubbe i år ! big_smiletongue

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
Lemheden_
19 april 2009 · 230 Inlägg

Nu ställer jag bilen till sidan ett tag. eller iallafall motorbygget. Fick som sagt rätt på motorn innan. Lade i den igen och körde en liten runda men insåg snabbt att någonting blivit fel med kopplingen: den slirade så fort man drog på.. Så jaja jag drog ur motorn IGEN! 4:de gången sammanlagt tongue ..  Bytte packboxen innanför kopplingen och rengjorde allting som f**n innan jag satte ihop det. MEN ! kopplingen slirar fortfarande.. plus att när jag kommit ungefär en km så försvann oljetrycket  helt... Blev så fruktansvärt trött på möget så bestämde mig för att göra färdigt den invändigt innan jag ger mig på motorn igen.. i värsta fall får man köpa en ny, något friskare, motorn och bygga på istället..

men jaja kommer bli någon uppdatering snart på nytt ljudbygge m.m. smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
19 april 2009 · 999 Inlägg

Tråkigt att det strular.
Det finns ett knep man kan testa på kopplingen, häll ättika på lamellen

Lemheden_
19 april 2009 · 230 Inlägg

weeeman skrev:
Tråkigt att det strular.
Det finns ett knep man kan testa på kopplingen, häll ättika på lamellen

Vad ska hända om man häller ättika på den? smile

Är tacksam för alla tips jag kan få!

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
skarmarn
11 maj 2009 · 85 Inlägg

FY f*an vilket bygge. Jag kollar runt på golfar och hitta min bil idag:D Golf III 93. Finns lite små fix på den men bara sådant som jag kan göra sj.

Keep going on:D

Volkswagen Golf III CL "BOB the second" (1993)
Neo666
5 augusti 2009 · 474 Inlägg

De e nice projekt du håller med:) hur går de nu då? de  stod stilla ett tag

Lemheden_
22 augusti 2009 · 230 Inlägg

Har fått i ny motor nu. Blev en helt original turbodiesel. Så nu ska den bara i sen säljer jag bilen och börjar på nytt projekt smile

Livet är roligare när man ligger på ställ!
SPACER.SE
JJAUTOPARTS.SE
NIPOTRADING.SE
BMW e30 M50 Turbo "VSReloaded" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang