Bas projekt (försök)

volvonisse440 yrkeschaufför
12 juni 2008 · 709 Inlägg

2 kanaligt eller 4 kanaligt steg.. oftast på fyrkanaliga steg så brukar det vara 2 portar som är för större strömmar och 2 för mindre strömmar. men kolla instälningarna på sterion. om du in te redan gjort det. eller så sitter inte kablarna ricktigt kolla jord och ström kabel både till steget och från bateriet och jordnings stället. kan ochså vara för att du inte jordat steget på ett vättigt ställe.. kan tipsa om bulten till rullen för bilbältet. bland det bästa stället att jorda på..

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Jontedude
12 juni 2008 · 43 Inlägg

Ska testa det med bulten i säkerhetsbältet! Tack för det tipset.

Angående slutsteget så ska jag testa min polares i helgen. Funkar det bättre så köper jag antagligen ditt om det är kvar då! Tack!!

volvonisse440 yrkeschaufför
12 juni 2008 · 709 Inlägg

det låter fint men om det funkar  för dej kanoon med bältet säg till då tongue vore kul att  veta att men ger ut vettig info tillskilnad från  the whonna be pro   gör wink

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Drönirettab
12 juni 2008 · 21 761 Inlägg

Jontedude skrev:
Ska testa det med bulten i säkerhetsbältet!

Fungerar bra som sagt. MEN, kom ihåg att stegets jordkabelsko ska sitta direkt mot plåtytan och ytan ska vara plåtren för att få så bra kontakt som möjligt smile.

Att sätta jordkabelskon ovanpå en massa lösa brickor, eller vad som nu kan sitta vid den där bältesbulten, blir inte en säker anslutning.

Roundcube
12 juni 2008 · 801 Inlägg

har du spelat in basen? ALLA basar vill bli inspelade, mina rockford tior hördes knappt när dem va nya, lät dem slå 1-2 mm i ca 100 timmar och nu är det kräma i dem. Tycker du ska ge den lite tid att vänja sig vid sitt nya hem innan du kastar ut den. // Peter

Jontedude
12 juni 2008 · 43 Inlägg

Roundcube skrev:
har du spelat in basen? ALLA basar vill bli inspelade, mina rockford tior hördes knappt när dem va nya, lät dem slå 1-2 mm i ca 100 timmar och nu är det kräma i dem. Tycker du ska ge den lite tid att vänja sig vid sitt nya hem innan du kastar ut den. // Peter

Jag har ju spelat den i kanske 10 timmar. Och det tog en månad tongue Men hur länge spelar man in dem egentligen. LAgom är väl 50 timmar. Men vad är skillnaden och vad händer om man krämar på kanske lite väl mycket i den? Min vibrerar kanske för tillfället 5 mm - 1 cm...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang