Edvinoo skrev:
absolutrobban skrev:
jo konstigt men sant, det är billigare att frakta till sverige pga den låg dollarn!
den e låg men den e fortfarande 6x starkare än kronan, sen får du ju inte produkten hem alltid.
Den ska ju fraktas i sverige igen innan den kommer till dig... tro mig ja har kollat 1000 delar till min bil från e-bay för de finns inga bra grejer i sverige o de enda som hindrar mig från att beställa är frakten...
Frakten från USA till Sverige är häpnadsväckande låg!
Plus att paketet nästan jämt kommer levererat till dörren!
håller du dig till delar under 5 kg kostar de som att skcika inrikes i Sverige!
Sen kan man använda sig av UPS, Fedex, DHL mm, då kan de kosta lite mer.
absolutrobban skrev:
frakten ifrån USA till sverige är oftas billigare än att frakta något inom sverige. konstigt men sant

Det är inte konstigt, I Sverige betalar du inte bara för tjänsten, här betalar man även för fattiga människor, sjuka människor, gamla människor, arbetslösa människor, odugliga människor och omfattande administration som ska fördela ut alla dina pengar till alla parasiter.
Det gör man inte i USA alltså, inte i samma utsträckning.
PS. Visste ni att ca 80% av pengarna du arbetar ihop på ditt jobb till mjölken du köper i affären går till skatt? Och ska du ha en rörmokare som lagar dina vattenrör går ca 90% av pengarna till skatt, samma gäller även ditt paket inom Sverige.