NMI skrev:
JapMax skrev:
Teleskop är den billiga varianten av BI-xenon. Då är de bara en lampa som åker in och ut bakom en avskärmare, hel och halvljus. Är de Bi-xenon utan teleskop är de 2 lampor, 2 ballaster i varje strålkastare. Dessa är mkt bättre än teleskop som jag beskrev tidigare i tråden.
Ps. Priset 850kr känns halvskeptiskt då allt dom har, oavsätt teknik lr antal lampor kostar 850kr.
Annars gör du som jag, köper från VVME.com, 457kr fraktat, montera idag, perfekt! Bixenon kostar väl några hundra till.
H4-3 är ju xenon hel /halv, men magnet som rör sen. den är det bästa dp har du full ljus styrka hela tiden.
Bixenon H4-4 som du påstär är bäst kan jag inte fatta att du tycker, men du kanske inte har testat dom heller,
för där är ju helljus lampan kall, så när du slår på den så har man ju några sek tändnings tid, då blire först helst svart 1sec sen tar det några sec innan den lyser starkt, det är ju inte så fint om det är kolsvart ute, kan hända mycket på den tiden,
men visst får dom till tekniken bättre så kommer dom säkert bli bra, men just nu, NEJ, köp H4-3 av bra kvalitet istället.
jo har testat säljer xenon, och har båda modellerna i mina bilar,