om jag inte minns fel så har du 170-180 hk orginal i en sån motor, och med "En portning, nya spridare, annan kam och lite smått & gott" så får du nog inte 250 hk. en bit över 200 hk skulle jag tippa på. tänk på att sugtrimning kostar en hel del, fast det blir ett bra resultat om man gör det ordentligt. du kan plana toppen också en bit så du får högre komp.
men när du har gjort dessa sakerna så får du mappa om din bil. gör du dessa saker utan att mappa så går den nog bättre orginal faktiskt.
hur mycket effekt hade du tänkt att plocka ut med sugtrimningen?
chip,extraktorgrenrör,andra spridare från 535 och lmm från 535,sen dr schrik kam och porta/plana toppen så ligger du kanske på 200-220 hk i motorn, men det är inte gratis
köp min e30 med 325motor strokad till 2,8 liter och en massa godis för endast 25k så slipper du väldigt mkt jobb och sparar mkt pengar
Motorspec:
Alla lager och ringer är bytt. 525td vev Blocket toppdeckat 1mm för att få till rätt kompförhållande. Smidda Venolia högkomps kolvar med 11,4 i kompf. 130mm stakar från 320. Ny diesel oljepump Nyrenoverad 325 topp med frästa ventilsäten modell race.. Kammen är "ny", en omslipad org. kam som ligger på 280grader. (mer uppgifter har jag inte) Ställbart kamdrev Rostfritt extractor med värmebandage 535 spridare och lmm. PPF ombyggd BTR Lättat svänghjul (5.5kg) som är nybalanserat Fräsch org. tryckplatta dock med nästintill ny 4 pucks sinter Bosch 984 pump med volvo 740 turbo filter.
Senast redigerat av Alex_halvordsson (19 juni 2008)
köp min e30 med 325motor strokad till 2,8 liter och en massa godis för endast 25k så slipper du väldigt mkt jobb och sparar mkt pengar
Motorspec:
Alla lager och ringer är bytt. 525td vev Blocket toppdeckat 1mm för att få till rätt kompförhållande. Smidda Venolia högkomps kolvar med 11,4 i kompf. 130mm stakar från 320. Ny diesel oljepump Nyrenoverad 325 topp med frästa ventilsäten modell race.. Kammen är "ny", en omslipad org. kam som ligger på 280grader. (mer uppgifter har jag inte) Ställbart kamdrev Rostfritt extractor med värmebandage 535 spridare och lmm. PPF ombyggd BTR Lättat svänghjul (5.5kg) som är nybalanserat Fräsch org. tryckplatta dock med nästintill ny 4 pucks sinter Bosch 984 pump med volvo 740 turbo filter.
Det lilla jag vet om den bilen så var där separata spjäll, 304 graders kam och ett riktigt sprut bl.a Fan vad den låter gött...har letat efter mer info om den ett tag nu utan att hitta :'(
den där fick mej verkligen att få rysningar genom hela kroppen , blev ju inte mindre bestämmd på att ja ska slutföra mitt 2,7liters sugtrimm projekt efter att ja hört ljudet på denna .
Orka hålla på och pjollta med sugtrim till m20in visst det e kul.! men för dom summorna du kommer komma upp i, så kan du lika gärna slänga i en s50b30..