om du e en ricktig lover of the micra. leta upp en äckta micra superturbo. 1986 fans micra med 998cc motor med både tubo och kompressor, första gången jappsarna gjorde så för övrigt. dom går gött. tror eklund tävlade nån gång med en sådan.
om du e en ricktig lover of the micra. leta upp en äckta micra superturbo. 1986 fans micra med 998cc motor med både tubo och kompressor, första gången jappsarna gjorde så för övrigt. dom går gött. tror eklund tävlade nån gång med en sådan.
vi hade lite för kul med bilen kan visa på film lite senare. ville bara bli av med den för jag har skaffat en annan bil. va lite kul att skriva som om det vore ngn man kännde:
ang micra ST så fanns dem bara på engelska och japanska marknaden dvs alla är högerstyrda, tyvärr. snabbste micra ST i england är 11,23 på 402 metarn. det är lika snabbt som erik melin körde med sin 750 hk volvo 850 på säve....
säger bara att de va kvalité rakt igenom, inte många som klarar maxvarv i 5min och 2kg grus ner i kamkåpan, å fortfarande vara körbar efter diverse refuger,,,RIP micran iaf!!
säger bara att de va kvalité rakt igenom, inte många som klarar maxvarv i 5min och 2kg grus ner i kamkåpan, å fortfarande vara körbar efter diverse refuger,,,RIP micran iaf!!
Hehe gjort det samma med både kadett, saab 900, sierra mfl
www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Sen kom polisen, de hade fått larm om att en bil hade kört vält på Knallelandsparkeringen, och jofan, voltat hade skiten gjort, men det var nog för att den blev omkringrullad?
Micran slutade sina dagar ute "till skogs".
Konstant gas samt lite grus på väl valda ställen, skiten höll fan bättre än vad vi alla trodde. Gick och gick.. och gick.. Värre än den värsta Duracellkanin för fan!
Säger då det, köp en Micra, bli belåten!
Senast redigerat av Edil_ (9 augusti 2008)
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Ärade församling, vi har idag samlats för att ta av avsked av vår älskade Micra. Hon har på många sätt varit en kär medlem i församlingen, givit oss många glada skratt, men också svett och tårar. Men dess ägare har aldrig klagat, han har alltid skött om denna lilla Micra med allt vad han kunnat ge henne. Men så ack idag, valde den lilla Micran efter mycket slit, att säga farväl till detta jordeliv. Och lämna oss för resan mot himmelriket, där den lilla, lilla Micran kan sväva omkring med alla andra små Micror. De stod alla samlade runt henne när Sankte Per öppnade himmelsporten, i ett magiskt moln av rök försvann hon upp. Men jag är säker på en sak, ärade församling. Vi kommer aldrig glömma denna Micra, denna speciella lilla Micra. Jag vill nu att ni sänker era huvuden och ber en gemensam bön för vår lilla kamrat:
"Herre, visa din barmhärtighet mot denna vår syster, och gå inte till rätta med din tjänarinna, ty trots sin ofullkomlighet ville han lyda din vilja. Låt honom som här på jorden var en av dina trogna i himlen förenas med dina änglar och helgon. Genom Jesus Kristus, vår Herre. - Amen."
Herre, ge henne den eviga friden. - Och låt det eviga ljuset lysa för henne.
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Ja den bilen bjöd på en trevlig åktur måste jag säga... Sen kom farbror blå och förstörde de roliga en stund Tacka fan för att de inte tog mej för nått dumt ha ha RIP Super Micran
Hehe gjort det samma med både kadett, saab 900, sierra mfl
Om du försöker säga att det är kvalitetsbilar så säger jag emot.
Jag skulle smälla framdäcken på min Saab 900... Motorn skar innan det hände.
Jag har knäckt 2 kadett lådor av 3 stycken jag har kört.
Ford ska vi inte ens gå in på... Fordrar Omfattande Reparationer Dagligen....