Skyline som förtabil?

fr3drik
27 januari 2006 · 342 Inlägg

inte fränt att gasa vid rödljusen? vad är du för 18-åring? då är det ALLTID fränt oavsett omgivning.. tongue
ang 4wd å vinter.. man får upp sån djävla fart helt ohyggligt snabbt, så när det släpper och man måste ligga på gasen för att hålla bilen åt rätt håll och det bara går fortare och fortare kan man bli lite lätt skitnödig.. det är även så bärgare ser skillnad på om en audi har quattro eller inte.. de med quattro står mycket längre ut i skogen.. wink

lycka till vad det än blir för kärra! smile

Senast redigerat av fr3drik (27 januari 2006)

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Johanromeo155 Såld på Italienare
27 januari 2006 · 579 Inlägg

Maizer skrev:
Jag gasar av mig på folkrace banan, jag tycker inte det är fränt att gasa vid rödljusen. Men självklart är det kanske mkt att hantera som 18 åring. Jag är lite sugen på en delta integrale också, 4wd är ju lite livförsäkring på under vintern wink smile

Integrale 16v är en löjligt fräck bil som piskar de flesta andra bilarna där ute.
0-100 på under 6 sekunder.
Men dem rostar.. och dem rostar rejält dessutom.. Såvida du inte är väldigt duktigt på att mecka med bilar så kan jag inte rekommendera den.
Skulle själv köpa en sådan men det fick bli Lancia Delta HPE istället.
Helgalvaniserad vägde tyngre än rally.

Senast redigerat av Johanromeo155 (27 januari 2006)

Foffis
27 januari 2006 · 676 Inlägg

har en lancia delta intergrale ståendes nere i garaget wink inte min men nåogn annans, lite smått krockskadad i fram och jag har aldrig sett den vara utanför garaget, inte ens sett någon stå runt bilen eller ngt. går de att fiska fram vem de e som äger bilen?

Maizer
27 januari 2006 ·

Johanromeo155 skrev:

Maizer skrev:
Jag gasar av mig på folkrace banan, jag tycker inte det är fränt att gasa vid rödljusen. Men självklart är det kanske mkt att hantera som 18 åring. Jag är lite sugen på en delta integrale också, 4wd är ju lite livförsäkring på under vintern wink smile

Integrale 16v är en löjligt fräck bil som piskar de flesta andra bilarna där ute.
0-100 på under 6 sekunder.
Men dem rostar.. och dem rostar rejält dessutom.. Såvida du inte är väldigt duktigt på att mecka med bilar så kan jag inte rekommendera den.
Skulle själv köpa en sådan men det fick bli Lancia Delta HPE istället.
Helgalvaniserad vägde tyngre än rally.

Vad gör 8v 0-100km/h på? Vad är det för skillnad på kaross och andra grejer mellan 8v och 16v?

Johanromeo155 Såld på Italienare
28 januari 2006 · 579 Inlägg

16v e mkt mer stryktålig.
Det e i stort sett det enda jag vet om dem ... smile

Semifreak
28 januari 2006 · 98 Inlägg

SupraM3 skrev:
klart bilen är najs att ha men som 18åring?? nej...lite vett bör man ha,såvida han typ inte är asgrymm på köra typ eller går på Mantorps Gymnasie för där kan dom sin sak..

Men nu vänder vi på steken och säger så här.. Jag förstår ditt tankesätt.. Men jag du måste erkänna att jag har lite rätt iaf.. det är inte farligare att köra 70 med en skyline på samma väg som man ligger i 70 med en fiat uno.. Men givetvis så kan det bli farligt om det är blött och ägaren stämplar får sladd.. parerar så dåligt att han får omedvetet kast som han gör att han får panik och parerar ännu hårdare på kastet och får ännu värre kast, drar runt och skrotar.. Men man får ju anpassa körstilen på allmän väg med lite utrymme efter det!! Medan man kanske bör prova de andra gränserna på ställen där det finns utrymme att misslyckas! Men jag är själv en sån som satte mig bakom ratten med många kusar direkt.. Gick alldeles utmärkt hade dock en hel del sladd/körerfarenheter sen tidigare och framför allt hade goda marginaler hela tiden, utifall att erfarenheterna inte var tillräckliga. Det är ju de som är den stora frågan om bilkörning.. veta sina begränsningar! Det var ju det man lyssnade på, men inte förstod när man va yngre (och en hel massa erfarenheter fattigare!!). Så givetvis har du rätt i det du säger! Men det jag försöker få fram är att oavsett om man har en bugatti Veyron/1.5 lada så kan man köra lugnt. Men givetvis hade ju ett och ett annat varv på SS/och några ödelagda parkeringar inget gjort honom illa!

Alecci
28 januari 2006 · 2 014 Inlägg

En R32 GTS-T är nog en ganska bra "inkörningsbil" om man planerar att fortsätta med Skyline senare...

Förstår inte varför effekten skulle spela någon större roll, då man i vilket fall skall köra med huvudet, inte med gasfoten. Håller man inte med om det, skall man inte ha körkort.

Skaffade en långt värre bil cirka tre månader in på körkortet, var inga problem alls... Som säkert sagts tidigare någonstans på forumet, vill man gasa av sig får man välja sina tillfällen.

Sedan om personen i fråga vill riskera att knyckla en förhållandevis dyr bil (för den åldern/erfarenheten) är helt upp till honom och inget som vi andra har någon rätt att lägga oss i. Det som angår oss andra är trafiksäkerhetsbiten, och den bör man vara säker på innan man ger sig in på såna äventyr.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
-Ncs-
28 januari 2006 · 321 Inlägg

Maizer skrev:
Skulle en Skyline R32 Gtst 215 hk original vara för mkt motor för en som precis fått körkort? Vad kan försäkringen ligga på i bara trafikförsäkring? På en 18 åring eller en 42 åring big_smile

Tycker det låter lite som du börjar i fel ände... Det är när man precis har tagit lappen som själva övningskörningen börjar, å om man då ska hoppa in i en kraftfull högerstyrd bil ser ja nästan bara ett slut på det hela, antigen i diket eller med näsan i teoriboken igen, men valet e ditt smile

P.S den e inte billig i försäkring wink

Tough ain´t...ENOUGH!
mrcelica
28 januari 2006 · 1 639 Inlägg

Maizer skrev:
Skulle en Skyline R32 Gtst 215 hk original vara för mkt motor för en som precis fått körkort? Vad kan försäkringen ligga på i bara trafikförsäkring? På en 18 åring eller en 42 åring big_smile

Vem vågar köra med bara trafikförsäkring på en Skyline ???

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Alecci
28 januari 2006 · 2 014 Inlägg

Kontakta IF Skadeförsäkring, de gör särskilda överenskommelser för Skyline... Kommer inte ihåg vad snubben heter, men kolla på skyline.se, där finns mycket info om försäkring för Skyline.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Alecci
28 januari 2006 · 2 014 Inlägg

Om det är någon gång man ska börja med RHD så är det väl direkt när man tagit "lappen", innan man blivit alltför inkörd på LHD.

Dock inte stora problem att byta senare.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang