Era tabbar när ni byggt billjud...

J_Storm
29 juni 2008 · 294 Inlägg

Ej ditskruvade lådor och slutsteg.. = Avbrutna lågnivå "pinnar" .

Bara skruva upp steget och trycka ut dom. lyckats med detta 2 gånger. numera sitter allt fast..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
Eclips3 Lidhultare.
29 juni 2008 · 325 Inlägg

hade problem med att få i remotesladden från slutsteget till stereon men med lite våld fick jag i den ordentligt:P

-Twiajävlen-
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
29 juni 2008 · 355 Inlägg

J_Storm skrev:
Ej ditskruvade lådor och slutsteg.. = Avbrutna lågnivå "pinnar" .

Bara skruva upp steget och trycka ut dom. lyckats med detta 2 gånger. numera sitter allt fast..

det där känner vi igen. slitit av 2 stycken. så nu är man noga med fastsättning innan man kör om man säger så ^^

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Tomten Tomten
29 juni 2008 · 1 065 Inlägg

byggt en från stor baslåd för bilen.
Baslådan fick plats på längden med sätet nerfällt tongue

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Vogge
30 juni 2008 · 494 Inlägg

första baslådan man bygged allt var klart och man stod där och poppa på parkeringen men ville ju ta en sväng åkte iväg första korsningen jag kom till hördes ett otrevligt ljud. stannad och fann mitt slutsteg liggandes i basen.
skruvar alltid fast stegen numera.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
A_Lindahl Lite överallt..
30 juni 2008 · 612 Inlägg

MrTurbo skrev:
Ha inte två 12" basar i bagaget och sedan högtalare i hatthyllan. Basarna flyttar en del luft och då spelar inte elementen i hyllan över dem så bra...  Det lärde jag mig...

Det har jag också lärt mig nu..

6,5" i hatthyllan låter inte så fint längre och ligger numera där som prydnad och urkopplade.. Vad göra när man har sågat ur 2 hål redan.. ? smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
Widowmaker
30 juni 2008 · 1 112 Inlägg

Byggde baslåda och fick det att bli jättebra! Tabben jag gjorde var väl att jag väntade för länge med å skruva fast den med securitybits i golvet så den blev stulen häromdagen.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
kenyaboss
30 juni 2008 · 196 Inlägg

har inte blivit några misstag än... men då kanske jag inte skulle skrivit i denna trådtongue

jensclaudius PM Competition Team
30 juni 2008 · 711 Inlägg

ojojoj, skulle kunna skriva en mindre novell om detta ämne wink

Det som jag direkt kom att tänka på är 2 framrutor jag knäckt, en när jag skulle montera en ombyggd instrumentbräda somslagit sig lite och andra gången så skulle jag skruva fast en baslåda som ersatte handsfacket ( http://i199.photobucket.com/albums/aa229/jensclaudius/DSC_0303.jpg )och drog åt det lite för hårt vilket gjorde att baslådan pressade upp brädan som knäkte rutan....numera blir man knappt sur när sånt händer utan man garvar mest åt det och konstaterar fakta.

mvh J

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud
Saab 9-3sc "Blixten" (2006)
smiler
16 augusti 2008 · 672 Inlägg

Har trist så ja väcker tråden för lite garv smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Rylander
16 augusti 2008 ·

A_Lindahl skrev:

MrTurbo skrev:
Ha inte två 12" basar i bagaget och sedan högtalare i hatthyllan. Basarna flyttar en del luft och då spelar inte elementen i hyllan över dem så bra...  Det lärde jag mig...

Det har jag också lärt mig nu..

6,5" i hatthyllan låter inte så fint längre och ligger numera där som prydnad och urkopplade.. Vad göra när man har sågat ur 2 hål redan.. ? smile

Sätter basportar i dom hålen så du får in mer tryck i bilen wink

Rylander
16 augusti 2008 ·

Fast det ända jag lyckats med hittils är väl att man slintigt (stavning?) när man ska skruva fast en bas så man kört skruvmejseln genon membranet tongue efter det så lärde man sig av sitt misstag .. sen har man dragit åt lite för hårt på en konding så man hade gängpaj .. men det händer på det mesta man drar åt tongue bara liiite till o sen klick bulten/skruven av eller allt snurrar bara roll

Senast redigerat av Rylander (16 augusti 2008)

Rickard-v
16 augusti 2008 · 2 665 Inlägg

Skruvmejsel genon konen på en jbl 5tummare

Kortslöt remoten i min dåvarande panasonic cd. Efter lite tjat hade jag kopplings schema hemma och farsan hittade en ytmonterad transistor som var trasig. storlek 2x3mm. Byttes o allt funkade igen.

Byggde låda åt en kompis som stod o tittade på. När basen skulle monteras var hålet nästa lika stort som basen. Gör om gör rätt.

Vid utprovning av diskant placering hamnade den i kläm i dörren, ville köpa ett nytt galler till min MT9 men john gav mig en hel diskant, det var "över"


Rylander det händer bara den ovane, den vane känner när det tar stopp o blir stumt då slutar man.
Hände mig i träslöjden i 6an för länge sedan. Läraren hjälpte mig sätta dit skruvtvingarna när det skulle limmas. I den åldern trodde jag inte på lim så jag skruvade åt lite mera, ett 1/4 varv till då sprack träbitarna.
Efteråt inser man att träslöjdläraren hade känsla.

Senast redigerat av Rickard-v (16 augusti 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Racso Dr Snuggles
16 augusti 2008 · 956 Inlägg

Peter_A skrev:
har lärt mig att skruva fast baslådor å skit när man ska köra fort å sladda.. det steget fick sig en kyss idag när mina rockford p3or (utåtvända) typ kastades över steget och imot bakluckan haha.. fin fin buckla i det nu:)

Känner igen det där .


https://www1.garaget.org/gallery/archive/25265/432027_xk6nlp.jpg
Man ska sätta fast baslådan .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Galad8
26 oktober 2008 · 1 997 Inlägg

Racso skrev:

Peter_A skrev:
har lärt mig att skruva fast baslådor å skit när man ska köra fort å sladda.. det steget fick sig en kyss idag när mina rockford p3or (utåtvända) typ kastades över steget och imot bakluckan haha.. fin fin buckla i det nu:)

Känner igen det där .


http://www1.garaget.org/gallery/archive/25265/432027_xk6nlp.jpg
Man ska sätta fast baslådan .

Skön bild. wink

chrix
26 oktober 2008 · 188 Inlägg

Borrat hål rakt igenom en Clarion Black-Box för massa år sedan, men hade tur, borrade visst där det inte fanns någon elektonik så det var bara att koppla in å spela wink

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
Streethawk Billjuds Wannabe
26 oktober 2008 · 1 771 Inlägg

Ända tabben man har gjort är väl att bränna ett steg av märke carpower och modell -Jätte stor- åt min bror, högtalarna slutade spela och steget hade satt sig i protection, så tänkte man kunde koppla loss plusen kabeln och typ resetta, men klantig som man var så tappade man plusskabeln och den flög över till jord sidan och helt plötsligt sa det poff, sen levde inte det steget längre. Skall tilläggas att det var remoten som brukade spöka i den bilen.

Senast redigerat av Streethawk (26 oktober 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
fredda_king Fotograf
26 oktober 2008 · 1 319 Inlägg

ne man har väll inte gjort några större tabbar mer än dragit åt nån skruv lite för hårt i nån baslåda eller liknande. planerar väldigt mycket då jag monterar. så det blir bra. har inte råd att bränna upp saker.,

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
twin_cam Smålänning
26 oktober 2008 · 7 877 Inlägg

Jag och en polare gjorde en liten tabbe tongue

Hade hållt på i flera timmar att dra kabel och gömma den i hans Peugeot 405, sen när allt va klart så skulle vi prova smile

Hade två MDS-basar och ett MDS-monoblock och ivriga som vi va så hade vi ara en bas i lådan, som inte hade skiljevägg... Pang sa det sen så va den inge mer...

Tur vi va på jobbet så han tog ut två Blaupunkt ur GT-serien och det poppar som fan big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
christofer_k Vorsprung durch Technik
26 oktober 2008 · 2 432 Inlägg

tabben jag gjort var  med min förra låda med 2x12 " basar i en 130 lites låda å den var rätt så jävla tung  å basarna var ju inte så lätta ca 13kg st  å lådan av 22 mm spån   xD hadde bara  smala snören som höll fast lådan och så hadde jag skruva fast  steget i lådan  på sidan av lådan  så lågnivån kom snyggt upp dära å allt:D  men när jag for och hoppa med bilen de gick lungt ett tag tills jag lyfte ordentligt  fan lådan  flög nästan ut  genom sidorutan... lågnivåkabeln gick av m.m ..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang