Nu fortsätter ombyggnaden 9-5 aero

Braather (none)
26 juli 2008 · 1 725 Inlägg

Underbart att höra! Då blir det update sanrt igen då big_smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Hee-Maan
26 juli 2008 · 3 113 Inlägg

hoppas allt går vägen den här gången då! datorer är egentligen bara en massa problem smile

Semper Fi
krutmats
26 juli 2008 · 1 892 Inlägg

fii fan vad surt att behöva göra om allt igen!!  alla jävla program som ska i,  Men det kommer ge resultat,
man får offra lite problem, för islutändan kommer det bli såå bra Victor!! 
Totalt Klockrent!!

Hoppas att allt kommer flyta på bättre nu, Keep it up!
Mvh/Mats

VictorW Medlem 34530
26 juli 2008 · 908 Inlägg

Blev sent igår och tidig morgon. Snart är alla program installerade sen ska musiken fixas till o bakgrund mm fixas till, efter det så  ska allt monteras tillbaka. Blir förhoppningsvis klart imorgon, då kommer en lite störr uppdatering smile

Tack för stöttningen, det kändes lite tungt igår...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/412250_18bipl.jpg
så här ser det ut just nu...

mvh/Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
VictorW Medlem 34530
29 juli 2008 · 908 Inlägg

Då var det dax igen, tyvärr så fick jag ju lite extra arbete med datorn. Men nu är det löst för denna gång…

Det som hände var att när jag skulle installera drivrutiner och program för bluetooth, så en bit in i installationen så blir skärmen svart och jag tror ju att den håller på att starta upp efter en omstart, men efter att skärmen varit svart i ca45min, utan att det hänt något, så stänger jag av datorn för att göra om installationen. Men tji fick jag, datorn påbörjar uppstart av Windows men efter ett tag så avslutas uppstarten och börjar om igen.

Jag försöker med alla knep jag kan, men inget hjälper. Sista försöket jag gjorde var att sätta i XP skivan, för att välja reparation av Windows. Men det alternativet fanns inte, så jag tänkte vara lite smart och ominstallera Windows i de befintliga mapparna (ett alternativ jag aldrig valt tidigare) men vad gör man inte för att slipp installera om alla program. Efter att bilen stått på en bra stund och installationen var klar, så var det äntligen dags att starta datorn igen. Ni kan ju alla gissa vad som händer, den beter sig precis likadant som innan.

Då var det bara att riva ut allting och börja om från början, men denna gång så formaterades HDD innan. VArför jag var tvungen att riva ur allt beror på att jag inte vill ha bilen ståendes på tomgång i flera timmar för att installera alla program. Så jag plockade ur den för att ansluta den till ett konventionellt nätagg. Nu är allt äntligen installerat och monterat i bilen, efter några väl valda ord och glada tillrop roll big_smile. Har kört med det några mil, utan problem. Allt fungerar trots att man kör i gupp eller liknande, datorn stannar inte upp eller hackar. Får väl se hur den reagerar till vintern, då det är lite kallare ute.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/414982_9qambv.jpg
Så här ser det ut nu

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/414983_gk757c.jpg
så här ser upphängningen av HDD:n ut. Hittills så funkar det bra smile


Krutmats:
Tackar!! Jo det har ju varit lite strul roll , men nu är det glömt och nya projekt planeras. Det är ju inte så roligt att göra om allt, men du vet ju hur det är. Är det inga problem under resans gång, så har man ju gjort något fel. För då har man lagt sig på en för låg nivå. Hur går det för dig??

ScottaN:
Japp, nu funkar allt. Ialla fall det som är installerat, sen får vi se hur det går med övriga installationer. Ska till Mantorp på Bilsport action meet. Kanske kan träffas då?? cool

Lifeabuser:
Har lite planer för konsollen, men problemet är ju att få tag i delar. Jag vet inte exakt hur det fungerar, men den är ju kopplad till tändningen, så det måste ju vara nå´t sånt smile

Braather:
Japp, här kommer updaten wink

cebT:
Det gjorde det, så nu är det bara att vänta på nästa crash. Vad annat är att vänta när bill Gates programvara är inblandad. Kan inte annat än att hålla med, men oftast är det roligt att hålla på med dem big_smile


Nu när allt är inne i bilen så gäller det att inte tappa tempo, ska fixa till skarven som blivit mellan skärm, stereo och instrumentpanelen. testa några programvaror, en för att skala ner XP och en annan för att fixa skin till XP. Tack till Mastern för dessa tips.

sen har jag ju lite andra ideer om vad jag ska ha datorn till, men vi får se vad som händer. Har ju lite andra projekt oxå smile Så vi får se när nästa uppdate blir. Ha det gött!!! cool cool

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
29 juli 2008 · 1 892 Inlägg

Fan vad snygg upphängningen är till HDD:n, jag har ingen sån men den är nog att satsa på om man vill ha datorn hel lite längre tid, Hos dig kan man ju hämta insperation så det räcker o blir över! Du är riktigt duktig och det blir ett otroligt resultat!!
Hos mig.. Ja, jag ska ut och börja på sista pluggen strax,  lekte lite med Airbrushen igår för att komma igång lite med motivationen igen..
Keep it up Victor!!
Mvh/Mats

VictorW Medlem 34530
29 juli 2008 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
Fan vad snygg upphängningen är till HDD:n, jag har ingen sån men den är nog att satsa på om man vill ha datorn hel lite längre tid, Hos dig kan man ju hämta insperation så det räcker o blir över! Du är riktigt duktig och det blir ett otroligt resultat!!
Hos mig.. Ja, jag ska ut och börja på sista pluggen strax,  lekte lite med Airbrushen igår för att komma igång lite med motivationen igen..
Keep it up Victor!!
Mvh/Mats

Tackar, man bugar o bockar. Japp det ska jag, börjar få motivation till de andraprojekten nu. Tappad faktiskt den helt ett tag, men nu så börjar inpirationen o motivationen komma tillbaka. Så jag förstår precis hur du känner, vart det några bilder på airbrush resultaten smile säger detsamma till dig: -Keep it up Mats, vill se din bil färdig smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
epic110 Golfare
30 juli 2008 · 349 Inlägg

Helt sjukt va det ska krångla ibland du! big_smile

Men din idé där med fjädrarna gillar jag, riktigt snyggt!

Hoppas det håller i fortsättningen nu.. smile

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
VictorW Medlem 34530
30 juli 2008 · 908 Inlägg

epic110 skrev:
Helt sjukt va det ska krångla ibland du! big_smile

Men din idé där med fjädrarna gillar jag, riktigt snyggt!

Hoppas det håller i fortsättningen nu.. smile

skulle man kunna säga, men man blir lika lättad varje gång när man löser problemen smile Vi får väl se, ska ju installera lite mer program snart...

Fjädrarna verkar faktiskt funka riktigt bra, har inte haft några problem när jag kört. Trots att jag kört lite inspirerat ibland big_smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
VictorW Medlem 34530
3 augusti 2008 · 908 Inlägg

en liten uppdatering bara. Var på väg ner till Mantorp igår med familjen och äldsta dottern ville lyssna på en skiva som jag självklart inte lagt in i datorn, men hon hade förutseende med sig den roll

Så då passade jag på att testa om det gick att använda DVD:n när jag kör med bilen och gissa vad...de fungerade klockrent big_smile så nu är det också testat. Annars har det inte blivit något gjort.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
gentoo
4 augusti 2008 · 569 Inlägg

Vad blir nästa steg nudå? Jag är såå sugen på att köpa lite hårdvara, kanske till nästa lön.. kan ju hoppas iaf big_smile

Björn J - Projekttråd V40
krutmats
5 augusti 2008 · 1 892 Inlägg

Tjeeenare Victor! Fan vad kul att det funka som det skulle!! tongue  helt underbart!!  fungerar allt annat med som du vill, med GPS:en och det?? 
Mvh/Mats

VictorW Medlem 34530
5 augusti 2008 · 908 Inlägg

gentoo:
Nästa steg blir att fixa till det som jag inte blev nöjd med, sen får vi se. Har ju lite andra projekt oxå som jag hoppas bli färdig med nå'n gång wink Vad ska du satsa på för grejer då? Vill du ha tips, så säg till wink

krutmats:
Det är så himla härligt, slipper alla cd-skivor som ligger o skräpar i bilen och GPS:en funkar klockrent, problemet med att jag inte fått in fartkamerorna i GPS:en kvarstår. Det enda är väl att det tar 1min efter att jag startat bilen som datorn är igång. Men vill jag att datorn ska fungera en längre tid, så får jag stå ut med det smile

hur går det för dig då?

Senast redigerat av VictorW (5 augusti 2008)

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
wooster
5 augusti 2008 · 26 Inlägg

vilket najs bygge smile
hoppas att det fungerar bra och du är nöjd.

:)
VictorW Medlem 34530
6 augusti 2008 · 908 Inlägg

wooster skrev:
vilket najs bygge smile
hoppas att det fungerar bra och du är nöjd.

Tackar, det fungerar men nu är det dags att utveckla o förbättra big_smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
6 augusti 2008 · 1 892 Inlägg

Det är rätt, man kan aldrig vara heeelt nöjd, finns alltid något att förbättra, keep it up Victor. det är såå fint gjort!!

Mvh/Mats

epic110 Golfare
6 augusti 2008 · 349 Inlägg

hahah ofta du har bättre dator i bilen än ja har hemma... de e ju pinsamt för mej! tongue

riktigt jävla grymt byggt! me like.. smile

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
7 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Blir ju grymmt fint dedär!

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Braather (none)
7 augusti 2008 · 1 725 Inlägg

Fasen, det märks att man varit borta en vecka från ditt bygge smile

Så är du helt klar nu då?  Kan ju bara säga att de jag ser är ju sjukt snyggt och säkerligen
lika bra.

Tummen upp som vanligt Victor!

Mvh
Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
VictorW Medlem 34530
8 augusti 2008 · 908 Inlägg

krutmats:
Tackar. Så här i efterhand är jag minst sagt missnöjd med mittkonsollen, men ska samla på mig saker så att den blir riktigt bra nästa gång. Ska se om jag kan få tummen ur och titta på lite extra program till datorn i helgen smile

epic110:
Tråkigt för dig:) Men det är bara att handla nytt wink Tack, det är faktiskt inte så svårt som man kan tro (det är svårare lol )

TenZer:
Tackar, när allt är färdigt så wink

Braather:
Tackar. Njae det är inte helt klart än. Musiken o navin fungerar klockrent, så nu är det resten som jag ska installera o få att fungera. dessutom så ska jag göra om konsollen till att börja med.


För övrigt så har det inte hänt så mycket, det har varit fullt upp på jobbet. Men ska försöka få lite gjort i helgen.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang