Nu fortsätter ombyggnaden 9-5 aero

VictorW Medlem 34530
30 juni 2008 · 908 Inlägg

Lägger upp en tråd om mitt pågående projekt, att sätta in en dator i bilen. Utökar även denna projekttråd med min ombyggnad av front mm inför säsong 2009. dessa bilder börjar på sida 7, men kolla gärna igenom mitt bygge av dator i bilen innan big_smile
Har funderat ett tag och samlat på mig lite grejer, men nu är det dax att göra slag i saken.

När det är klart så kommer det att sitta en 7" touchskärm i instrumentpanelen och datorn sitter inmonterad i handskfacket. Originalstereon byts ut mot en Clarion DXZ378RMP och SID:en kommer att flyttas ner till panelen där stolsvärmen sitter, så det blir lite pyssel big_smile

Har inte satt någon direkt tidsplan, men det ska förhoppningsvis bli klart under sommaren cool

Lägger upp lite bilder, fler kommer.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/387371_3qgz8k.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/387372_69lugi.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/387373_1xng0z.jpg

Victor

Senast redigerat av VictorW (23 januari 2011)

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
EckeHolmgren T5 & R Fantast
30 juni 2008 · 1 279 Inlägg

blir nog fint det dära!

Erik H
Frosted
30 juni 2008 · 1 878 Inlägg

satan va mkt pill det är med sånthär. men de kommer garanterat bli snyggt.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
krutmats
30 juni 2008 · 1 892 Inlägg

Tjeenare Victor!! Titta vad skoj!!    Blir riktigt fint det här!!  blir det mobilt bredband till bilen med?? det är jag sugen på tongue   riktigt frän grej!! 
Kommer föjas!! Mvh/Mats

gentoo
30 juni 2008 · 569 Inlägg

Detta kommer att följas, har tankar på ett liknande projekt så fort plånboken tillåter smile

Björn J - Projekttråd V40
BBAD Utbildad hobbymekare
30 juni 2008 · 1 125 Inlägg

kul projekt, kommer att följas med spänning på hur bra det funkar

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
tompa-k Billjuds byggare
30 juni 2008 · 139 Inlägg

Fan vad nice big_smile har också fundrat på något sånt big_smile Lycka till
Mvh Thomas

Volvo V70II "XC70ish" (2010)
VictorW Medlem 34530
30 juni 2008 · 908 Inlägg

Tack alla,

alltid roligt med positiva kommentarer smile

Det är ju inte gratis direkt, mobilt bredband kommer nog först när jag fått allt att fungera utan problem. Vilket kan vara en resa i sig enligt en del andra forum som jag kollat på. Men skam den som ger sig, först ska jag få in allt i bilen och förhoppningsvis fungerar allt klockrent direkt......troligen roll

mvh
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
30 juni 2008 · 1 892 Inlägg

det låter klokt!! 
Har du bestämt dig för att köra DVD:n i full size och släde?
Annars kan du få min Slim DVD/CD-R  slot in som jag bestälde förra månaden, den är sprillans och oanvänd.  det är en liten USB spelare utan släde som du skjuter in skivan som en bilstereo, så tar jag hem en ny åt mig
bara att pipa till så skickar jag dig den  big_smile

Mvh/Mats

VictorW Medlem 34530
30 juni 2008 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
det låter klokt!! 
Har du bestämt dig för att köra DVD:n i full size och släde?
Annars kan du få min Slim DVD/CD-R  slot in som jag bestälde förra månaden, den är sprillans och oanvänd.  det är en liten USB spelare utan släde som du skjuter in skivan som en bilstereo, så tar jag hem en ny åt mig
bara att pipa till så skickar jag dig den  big_smile

Mvh/Mats

Japp det blir fullsize, det är ju en DVD-brännare. Så då kan jag ju bränna det mesta oxå, vad jag nu ska med det till big_smile  Men tack för erbjudandet.

hur går det för dig då ,väntar på uppdateringar wink

mvh
Victor

Senast redigerat av VictorW (30 juni 2008)

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
30 juni 2008 · 1 892 Inlägg

VictorW skrev:

krutmats skrev:
det låter klokt!! 
Har du bestämt dig för att köra DVD:n i full size och släde?
Annars kan du få min Slim DVD/CD-R  slot in som jag bestälde förra månaden, den är sprillans och oanvänd.  det är en liten USB spelare utan släde som du skjuter in skivan som en bilstereo, så tar jag hem en ny åt mig
bara att pipa till så skickar jag dig den  big_smile

Mvh/Mats

Japp det blir fullsize, det är ju en DVD-brännare. Så då kan jag ju bränna det mesta oxå, vad jag nu ska med det till big_smile  Men tack för erbjudandet.

hur går det för dig då ,väntar på uppdateringar wink

mvh
Victor

Okej, fränt med dvd brännare!!  tongue  spelar ingen roll om man inte behöver det, en cool  grej.. man kan om man vill.. big_smile
Jag slipar nu på fronten och skärmarna, men har tappat bort den där delaren till laservattepasset, måste hitta det innan jag kan börja med sista skärmen..  annars får jag köpa ett nytt laserpass, tycker det är onödigt...
Kommer väl nån bild lite senare när det finns nått att visam, känns som jag tjatar ut min tråd med 100 bilder på samma, 
detta databygge ska bli kul att följa! säg till om du vill ha hem nått från "overthere" smile

sEAMP
30 juni 2008 · 392 Inlägg

Typ precis samma projekt som jag gjort big_smile fast jag hade en 8" touch som jag plastat in i fronten smile rätt soft o lira winamp i bilen wink

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
g_b
30 juni 2008 · 100 Inlägg

nice bygge, men är inte Red lady en volvo S60 som nån göteborgare eller nått har? Blir ju skumt om en saab ska heta det åxo smile

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
krutmats
30 juni 2008 · 1 892 Inlägg

g_b skrev:
nice bygge, men är inte Red lady en volvo S60 som nån göteborgare eller nått har? Blir ju skumt om en saab ska heta det åxo smile

Nej hon heter "The Lady"
smile

Mvh/Mats

g_b
30 juni 2008 · 100 Inlägg

krutmats skrev:

g_b skrev:
nice bygge, men är inte Red lady en volvo S60 som nån göteborgare eller nått har? Blir ju skumt om en saab ska heta det åxo smile

Nej hon heter "The Lady"
smile

Mvh/Mats

Nädu efter lite googlande så vet jag att Kruses s60 heter Red lady!big_smile

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
krutmats
30 juni 2008 · 1 892 Inlägg

"Bernt Kruse gift med Elisabeth Vi kör vår Volvo S60 2,5T-04 "RED LADY"
Bilen heter nu the LADY Får väll komma på något nytt "NU"
http://www.garaget.org/theLADY

wink
Hon hette red lady, men stod i bilsport att ungarna busat lite och lackat om den så nu heter den bara Lady
Mvh/Englund

Senast redigerat av krutmats (30 juni 2008)

g_b
30 juni 2008 · 100 Inlägg

krutmats skrev:
"Bernt Kruse gift med Elisabeth Vi kör vår Volvo S60 2,5T-04 "RED LADY"
Bilen heter nu the LADY Får väll komma på något nytt "NU"
http://www.garaget.org/theLADY

wink
Hon hette red lady, men stod i bilsport att ungarna busat lite och lackat om den så nu heter den bara Lady
Mvh/Englund

Jaja, båda har rätt då ok? wink

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
VictorW Medlem 34530
30 juni 2008 · 908 Inlägg

g_b skrev:

krutmats skrev:

g_b skrev:
nice bygge, men är inte Red lady en volvo S60 som nån göteborgare eller nått har? Blir ju skumt om en saab ska heta det åxo smile

Nej hon heter "The Lady"
smile

Mvh/Mats

Nädu efter lite googlande så vet jag att Kruses s60 heter Red lady!big_smile

Som Mats skrev så heter den numera The Lady och jag han har kontakta mig angående detta och gett sitt godkännande cool

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
VictorW Medlem 34530
30 juni 2008 · 908 Inlägg

krutmats skrev:

VictorW skrev:

krutmats skrev:
det låter klokt!! 
Har du bestämt dig för att köra DVD:n i full size och släde?
Annars kan du få min Slim DVD/CD-R  slot in som jag bestälde förra månaden, den är sprillans och oanvänd.  det är en liten USB spelare utan släde som du skjuter in skivan som en bilstereo, så tar jag hem en ny åt mig
bara att pipa till så skickar jag dig den  big_smile

Mvh/Mats

Japp det blir fullsize, det är ju en DVD-brännare. Så då kan jag ju bränna det mesta oxå, vad jag nu ska med det till big_smile  Men tack för erbjudandet.

hur går det för dig då ,väntar på uppdateringar wink

mvh
Victor

Okej, fränt med dvd brännare!!  tongue  spelar ingen roll om man inte behöver det, en cool  grej.. man kan om man vill.. big_smile
Jag slipar nu på fronten och skärmarna, men har tappat bort den där delaren till laservattepasset, måste hitta det innan jag kan börja med sista skärmen..  annars får jag köpa ett nytt laserpass, tycker det är onödigt...
Kommer väl nån bild lite senare när det finns nått att visam, känns som jag tjatar ut min tråd med 100 bilder på samma, 
detta databygge ska bli kul att följa! säg till om du vill ha hem nått från "overthere" smile

Jajemän, men jag tror att jag har allt på G, som jag behöver för tillfället i alla fall big_smile

Hoppas du hittar laserpasset, du har inte kollat underst på din bänk?? Där brukar allt man letar efter hamna wink

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
g_b
30 juni 2008 · 100 Inlägg

VictorW skrev:

g_b skrev:

krutmats skrev:

Nej hon heter "The Lady"
smile

Mvh/Mats

Nädu efter lite googlande så vet jag att Kruses s60 heter Red lady!big_smile

Som Mats skrev så heter den numera The Lady och jag han har kontakta mig angående detta och gett sitt godkännande cool

Jag erkänner mej besegrad dåbig_smile men den har hetat red lady dock.
Gillar dock din röda dam åxo, rätt nice guide lr va man ska kalla d på din hemsida för övrigt!

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang