Har skaffat ny bil! (Gammal Mercedes)

Molle_S60
13 juli 2008 · 329 Inlägg

Har skaffat mig en ny bil.. smile
Blev en gammal Mercedes 230 E -83 i helt okej skick.
Tidigare ägare i samma familj, garanterade 17500 mil. Bra utrustning, den har nästan exakt det extra som jag helst vill ha i en bruksbil; eltaklucka, c-lås, servo och automat. Bara elhissarna som saknas.

Nån annan som har en likadan? smile Har aldrig ens kollat åt dom här bilarna, men blev störtförtjust i denna.

Kan man göra nåt med dom för att göra dom snyggare?

http://i42.photobucket.com/albums/e330/chrille_s60/merca1.jpg
http://i42.photobucket.com/albums/e330/chrille_s60/merca2.jpg

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
13 juli 2008 · 741 Inlägg

vit blinkers sänkning 5 extraljus och kromfälgar så har du merca ala norrbottenraggarstyle

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Muttley
13 juli 2008 ·

kvittar nog vad du än gör med den för jag hade aldrig tyckt den blivit snygg smile

markholm
13 juli 2008 ·

Ser riktigt fin ut! Min mormor och morfar hade en precis likadan, fast diesel.

Tycker du ska slänga på ett par "moderna" snygga 17 eller 18 tums fälgar, får inte vara för stort. Kanske justera höjden så det passar bra ihop. Behåll den som den är annars.

Temilit
13 juli 2008 · 42 Inlägg

åf fy.. ehm menar va fin den är...

Okej jag gillar inte gammla mercedes bilar alls... finns aldeles för många här kring skellefteå >.<
jaja äkligt tongue

Molle_S60
13 juli 2008 · 329 Inlägg

Haha det var inte många som gillade den hör jag.. smile Bor ju mer söderut själv så fjällraggare har jag inte sett så många av.. Här är det 240/740 som gäller hos fjortisarna.. cool

_IsakssoN_
13 juli 2008 · 310 Inlägg

byt till vita blinkers.. från mbsca t.ex.. 
ett par schyssta fälgar ? 17 eller 18 "
ta bort S märket i bakrutan..
Lägg på en ljus toning

Annars vet jag inget mer ? ser ju ruskigt fräsch ut smile
Good luck smile

Kan förövrigt rekomendera om du har mkt frågor om mb's så finns det ett forum.. www.mbsca.com/forum

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Muttley
13 juli 2008 ·

Molle_S60 skrev:
Haha det var inte många som gillade den hör jag.. smile Bor ju mer söderut själv så fjällraggare har jag inte sett så många av.. Här är det 240/740 som gäller hos fjortisarna.. cool

alltså de är ju inte fel på dig smile inte därför man inte gillar bilen. jag tycker den är otroligt ful överlag och därför tycker jag inte du ska lägga en krona på att bygga om något.

om du diggar bilen så tycker jag att du ska ha en i originalskicka och putsa och hålla den i form, vem vet om de blir värda pengar någon dag.

Molle_S60
13 juli 2008 · 329 Inlägg

_IsakssoN_ skrev:
byt till vita blinkers.. från mbsca t.ex.. 
ett par schyssta fälgar ? 17 eller 18 "
ta bort S märket i bakrutan..
Lägg på en ljus toning

Annars vet jag inget mer ? ser ju ruskigt fräsch ut smile
Good luck smile

Kan förövrigt rekomendera om du har mkt frågor om mb's så finns det ett forum.. www.mbsca.com/forum

Ja, tack för länken! Ska trakassera dom med frågor nu.. haha smile

Molle_S60
13 juli 2008 · 329 Inlägg

tkd_rille skrev:

Molle_S60 skrev:
Haha det var inte många som gillade den hör jag.. smile Bor ju mer söderut själv så fjällraggare har jag inte sett så många av.. Här är det 240/740 som gäller hos fjortisarna.. cool

alltså de är ju inte fel på dig smile inte därför man inte gillar bilen. jag tycker den är otroligt ful överlag och därför tycker jag inte du ska lägga en krona på att bygga om något.

om du diggar bilen så tycker jag att du ska ha en i originalskicka och putsa och hålla den i form, vem vet om de blir värda pengar någon dag.

Nej men du det förstod jag, det är ingen fara! smile Klart att du kan säga vad du tycker om bilen, jag tar inte illa upp. smile

Madhouse
13 juli 2008 · 1 079 Inlägg

Den såg riktigt fräsch ut, men styling så håll det enkelt med vita blinkers, sänkning, fälgar, röktonat ända fram det är iaf inga stora pengar heller så, men vad du än gör spara originalgrejerna så det går att återställa.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
-Akerfeldt-
13 juli 2008 · 2 638 Inlägg

Personligen tycker jag att du ska köra på orginalstuket, för den ser ju ut att vara i riktigt fint skick smile

NissanMotorsport
13 juli 2008 ·

gör inte för mycke på den, gör den stilren.. andra fälgar..  vita blinkers..  bara lite smått smile

Molle_S60
13 juli 2008 · 329 Inlägg

Tonat och vita blinkers är det jag själv är inne på. Men var hittar jag blinkers?
Behåller originalfälgarna så länge iaf, kromet är snyggt och gummit är en vecka gammalt.. smile

M103
13 juli 2008 · 1 570 Inlägg

Gör ingenting typ. Ekerfälgar och krom under baklysena max. Fula bilar behöver styling, snygga behöver inte. smile

Muttley
13 juli 2008 ·

Molle_S60 skrev:

tkd_rille skrev:

Molle_S60 skrev:
Haha det var inte många som gillade den hör jag.. smile Bor ju mer söderut själv så fjällraggare har jag inte sett så många av.. Här är det 240/740 som gäller hos fjortisarna.. cool

alltså de är ju inte fel på dig smile inte därför man inte gillar bilen. jag tycker den är otroligt ful överlag och därför tycker jag inte du ska lägga en krona på att bygga om något.

om du diggar bilen så tycker jag att du ska ha en i originalskicka och putsa och hålla den i form, vem vet om de blir värda pengar någon dag.

Nej men du det förstod jag, det är ingen fara! smile Klart att du kan säga vad du tycker om bilen, jag tar inte illa upp. smile

skitbra =)hehe, jag personligen om jag hade haft en sådan gammal merca så hade jag faktiskt bara hållt uppe putsen och polerat och gjort alllt för att få till ett nyskick av allt på bilen smile. tycker inte man ska ändra så värst mycket på sådana bilar.

Nallen_sthlm Direktör
13 juli 2008 · 305 Inlägg

En sån gammal kult bil ska ju vara orginal, förstör inte den fina pärla du har nu wink

Speed limit are only for pussy
_IsakssoN_
14 juli 2008 · 310 Inlägg

vita blinkers finns på http://www.mbscashopen.se/

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
volvo_Tobias
14 juli 2008 · 687 Inlägg

sätt inte på samma vinge som du hade på s60:n så blir det nog jävligt bra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang