Satsa på en Saab 9000,sitta och tröska en piss volvo som första bil unnar jag ingen.. Och ja,jag har en Volvo men det är enbart en busbil. Ingen bil i den pris/årsm. slår Saaben!
KÄNNS som dem som säger att Saaben istället för Volvo är ett bättre val, är dem som är mest kunniga Om jag ska vara ärlig så tycker jag i dagsläget inte att Volvo har nån snygg modell om man jämför med 9000, tycker dom är riktigt fina Är nån/några månader kvar men nu vet jag lite mer om 9000 i allafall, tackar så mycket Får prata med pappa om motorval, modell, årsmodell och pris men blir det köp snart så kommer det säkert bli en 9000
Så 18 år och turbo-bil? Där har du nackdel nummer ett, grymt dyr försäkring:P
Va kostar Försäkringen på en Saab 9000 2,3T för en 18åring som bor mitt i Hälsingland?
Plocka fram reg.nummer på en sån bil och sen går du tex in på Länsförsäkringars hemsida och slår in personnr. och reg.nummer där man beräknar premier. Mer exakt kan du inte få eftersom de spelar stooor roll var du bor någonstans.
Tror jag skulle få betala 13000kr per år för min 9000 2.0i när jag va 18 år, så bered dig på att det är Dyrt!
Själv får jag ge 3600/helår med halvförsäkring med alla tillägg på Trygg Hansa. Bor i lägenhet och parkerar på egen parkeringsplats. Men då är jag lite äldre också.
Så sent som 2006 när jag skaffade "Aset" ville det billigaste bolaget ha 800/månad för helförsäkring, 650 för halv. Så var beredd på att det är dyrt, men det blir som sagt billigare med tiden. Kör du den krångliga vägen och ställer bilen på en förälder kommer du ju aldrig upp i någon bonus.
Själv får jag ge 3600/helår med halvförsäkring med alla tillägg på Trygg Hansa. Bor i lägenhet och parkerar på egen parkeringsplats. Men då är jag lite äldre också.
Så sent som 2006 när jag skaffade "Aset" ville det billigaste bolaget ha 800/månad för helförsäkring, 650 för halv. Så var beredd på att det är dyrt, men det blir som sagt billigare med tiden. Kör du den krångliga vägen och ställer bilen på en förälder kommer du ju aldrig upp i någon bonus.
Eller så ställer han bilen på en förälder nu och skriver över den på sig själv om 1 eller 2 år.
Dom 2 första åren är det stoor prisskillnad, tro mig På detta vis jag gjorde, och 2 år hit eller dit spelar inte så stor roll för bonusen.
osv.osv.osv.osv.... de e fanimej omöjligt att svara på annars.. som sagt, gräv fram ett reg nr (blocket?) och lägg in det och ditt p nr så ser du på en sekund..! simple
å bor du hemma så skriv skiten på någon förälder, själv tycker jag det är onödigt och chansa om man har eget ställe.. lättare för förs bolagen att bevisa att du är huvudsakliga brukaren av bilen och sedan sänka din ersättning(eller ta bort den helt) om de skulle hända något. (sen ska man nog heller inte sönderstyla bilen så den skriker "18 åring" om du nu skriver den på en förälder..
Okej, Tack så mycket, men hittade nu på Trygghansa Inte billigt, bllir nog lämpligast om man betalar månadsvis Kan man börja betala månadsvis när man försäkrar den? eller måste man betala mera första gången?
Hej jag hade själv 9000 turbo som första bil:) skitroligt haha:D chippad 2,3a på cirkus 230 hk försäkringen var inte alls dyr, hade den dock på morsan men kolla med länsförsäkringar de är billiga på saab överlag här nere i göteborgsområdet iaf. Min trafik låg på 2200/året:)