5533
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Sleeper
3 084 Inlägg
12 mars 2011
nicotin skrev:
_Hast_ skrev:
nicotin skrev:
Och krascha och stå utan försäkring sen.

Jobbigt läge om du krockar med någon där din försäkring ska täcka hans..då blire dyyrt..

Bara idiotiskt att göra så då snuten alltid kolla sånt vid en ev olycka.

Japp och samma sak gäller ju när man kör trimmad moped. Vurpat en gång med min första fick full ersättning, sedan blev min andra trimmade moped stulen, polisen hittade den, men jag fick fortfarande full ersättning.

Jo då blir det en annan sak. Man kan ju tyvärr inte välja vad man vill krocka in i heller.

Yes, tyvärr kan man ju inte säga att jag låter bli att krocka för så funkar det inte. Men tänker inte köpa en 250cc bara för att få köra ostrypt och sedan byta efter 2år igen.

speciellt om den du tar med dig i kraschen vid en olycka dör...
Bara dumt att chansa, känner några som gjort det och dom betalar fortfarande för sina olyckor..

Tror inte det spelar någon roll om man har tung obeg. och kör på 25kW reg ostrypt. För försäkringen kostar lika mycket.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Fotograf
88 Inlägg
12 mars 2011
Sushikocken skrev:
nicotin skrev:
_Hast_ skrev:

Japp och samma sak gäller ju när man kör trimmad moped. Vurpat en gång med min första fick full ersättning, sedan blev min andra trimmade moped stulen, polisen hittade den, men jag fick fortfarande full ersättning.

Jo då blir det en annan sak. Man kan ju tyvärr inte välja vad man vill krocka in i heller.

Yes, tyvärr kan man ju inte säga att jag låter bli att krocka för så funkar det inte. Men tänker inte köpa en 250cc bara för att få köra ostrypt och sedan byta efter 2år igen.

speciellt om den du tar med dig i kraschen vid en olycka dör...
Bara dumt att chansa, känner några som gjort det och dom betalar fortfarande för sina olyckor..

Tror inte det spelar någon roll om man har tung obeg. och kör på 25kW reg ostrypt. För försäkringen kostar lika mycket.

var inte försäkringskostanden i sig självt jag pratade om, det var kostanden när han väl står där efter en olycka och snuten plockar honom med en olaglig hoj och då gäller inte hans försäkring.
inte ens trafikförsäkringsverket kommer in då och hjälper till.

om han då brakar in i en annan och blir dömd ansvarig/orsaken så då sitter han med en schyst kostnad.

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

V-Power
1 186 Inlägg
12 mars 2011
tkd_rille skrev:
_Hast_ skrev:
tkd_rille skrev:
Stryper vid vissa tillfällen ? . Tror du att de är en skruv du bara sätter dit ??.

Unga pågar som kör på fulleffektbågar har man sett innan. Vill bara visa de äldre grabbarna att de med kan köra. Sen ligger de i diket och beklagar sig.
Kör du strypt till den dagen du får köra fulleffekt istället.

haha nej. Vissa stryps med mekanisk strypning och andra stryps via datorn som jag förstått det?

Jag är tyvärr inte en sån mainstream kille, jag kör försiktigt, snudden på mesigt. Men dock är det inte skoj att köra något som känns nerstrypt.

Vad toppar en strypt ? 140 ? Jag vet inte då jag inte provat.
Men du behöver inte köra så mycket snabbare.
Tänk på dig själv de är du som blir mest drabbad när du väl ligger i skiten.
och om du nu kör "mesigt" så räcker de med strypt tills du fått erfarenheten. Sen kan du ju lära dig hantera mer krafter. Finns en anledning varför de är begränsat.

Toppar ungefär 170 km/h men känns som en jävla moppe upp dit, skulle tippa på att killen orkar med strypningen max 1-2 veckor.

Hojen blir sjukt trött!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Sleeper
3 084 Inlägg
12 mars 2011
_Hast_ skrev:
tkd_rille skrev:
Stryper vid vissa tillfällen ? . Tror du att de är en skruv du bara sätter dit ??.

Unga pågar som kör på fulleffektbågar har man sett innan. Vill bara visa de äldre grabbarna att de med kan köra. Sen ligger de i diket och beklagar sig.
Kör du strypt till den dagen du får köra fulleffekt istället.

haha nej. Vissa stryps med mekanisk strypning och andra stryps via datorn som jag förstått det?

Jag är tyvärr inte en sån mainstream kille, jag kör försiktigt, snudden på mesigt. Men dock är det inte skoj att köra något som känns nerstrypt.

hmm ja typ alla förgasarhojjar har väl mekaniskstrypning vilket är typ alla.
När brorsan hade sin SV650 strypt så toppade den 170 strypt i insug och gashandtag.
Han hängde på min Africa twin 60hk men det tog typ 5km innan hann kom upp i det.
Senast redigerat av Sushikocken (12 mars 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Administratör
2 990 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Kul med disskutioner om strypta hojjar osv. Min 125a hade 35hästar "2takt" lagligt och toppade 170kmh och när jag sen körde upp för tung gjorde min första hoj 263kmh verklig fart och jag är här än.... Men visst är försäkringsbiten en viktig del i hojåkandet men att man helt plötsligt inte klarar av en fulleffektshoj när man är 18 är ju.... indivduellt...

En kopp av den svarta såsen...

Muttley
13 mars 2011
Goffen skrev:
Kul med disskutioner om strypta hojjar osv. Min 125a hade 35hästar "2takt" lagligt och toppade 170kmh och när jag sen körde upp för tung gjorde min första hoj 263kmh verklig fart och jag är här än.... Men visst är försäkringsbiten en viktig del i hojåkandet men att man helt plötsligt inte klarar av en fulleffektshoj när man är 18 är ju.... indivduellt...

klart de är inviduellt. Jag slutade köra med ett par grabbar för där var en kille som inte skötte sig. 1 vecka med körkortet på begränsat och kör fulleffekt.  Tror du han höll sig på vägen ?.

Jag tycker de är riktigt viktigt när de gäller just motorcykel eller ja i lag alla fordon att man faktiskt ska ha rätt behörighet för rätt fordon.
Sen är de inte en moralpik utan så är det.

757 Inlägg
13 mars 2011
jag började emd en 1100 virago på vilda 53 hästar smile
sen gick jag upp på en zzr 1200

är bättre att köra ett år på en lugnare hoj så man får in lite vana
och min ålder?  ja jag var 30 då jag tog mckortet smile
och har haft det i 2 år nu=)

Smålänning
7 887 Inlägg
13 mars 2011
Blev första turen för mig idag. Blev 10 mil i närområdet. smile

Tycker allt att min gamla Zukka -78 gick bättre iår än förra året, kanske mest p.g.a att avgassystemet är svetsat och tätt och brytaravståndet justerat och brytarna putsade smile

Va +7 och mulet när jag åkte, och +5 och mulet+dimma när jag kom hem, men regnet höll sig i molnen.
Fast på vissa småvägar i skogen va det faktiskt is och slask, fick ta det lite lungt så gick det med smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

757 Inlägg
13 mars 2011
ja jag fick nöja mig med att gasa ur hojjen i garaget idag  sad
har massa is på gården som ställer till det för min hörsta provtur=)

Administratör
2 990 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Såhär kommer det att se ut 2011 smile 

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-d1ec776c28134140529e76df7aaabc86.jpg

En kopp av den svarta såsen...

Norrlänning
643 Inlägg
13 mars 2011
När vi är inne på kläder, finns det nån schysst sida där man kan köpa cross-tröjor, måste ju fixa en med honda-vingen på!

V-Power
1 186 Inlägg
14 mars 2011
gutfucker skrev:
När vi är inne på kläder, finns det nån schysst sida där man kan köpa cross-tröjor, måste ju fixa en med honda-vingen på!

Här har du en bra sida http://www.ridestore.se/

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

52 Inlägg
14 mars 2011
Ser riktigt bra ut Goffen

Smålänning
7 887 Inlägg
16 mars 2011
Sopmaskinerna har varit ute och kört som satan idag smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fotograf
88 Inlägg
16 mars 2011
jag fick toknog av att inte kunna köra hoj så jag stack över till polaren och lånade hans r-1000..tror många på essingeleden vart förvånad när jag kom på bakan i solen..

Meeeeeeeeeeen fyy feen vilken njutning..framför allt när jag insåg att det var vissa ( läs polisen ) som inte uppskattade min framfart..

Nu e det vååååååååååår...muhahaha

Och om LTG läser detta, tack för dagens undehållande övning och vårens uppvärmning på essigeleden...coolcoolbig_smile

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

34 Inlägg
16 mars 2011
Här hemma är alldeles för mycket is o grus för att man ska kunna njuta av att köra sporthojj. Så jag får ha polarnas två mopeder ett tag till i förvaring.

79 Inlägg
18 mars 2011
gutfucker skrev:
Ni som bor där nere i södern, när brukar man kunna köra upp som tidigast? Ska jobba några månader i karlskrona, och borde kunna ta kortet där nere istället då.

1 April drar det igång i Halland

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??

271 Inlägg
18 mars 2011
Härligt! Tog första turen för i år idag smile

Smålänning
7 887 Inlägg
18 mars 2011
Va ser man när man går upp idag? JO, SNÖÖÖÖ!! Allt är VITT!

Trodde vi skulle slippa skiten nu sad

689 Inlägg
18 mars 2011
twin_cam skrev:
Va ser man när man går upp idag? JO, SNÖÖÖÖ!! Allt är VITT!

Trodde vi skulle slippa skiten nu sad

Ja fy fan! här har man varit borta på jobb hela veckan och njutit av solen o bara vägar och tänkt att man köra hoj när man kommit hem också börjar det snöa sad

Sök