2961
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Smålänning
7 887 Inlägg
16 juni 2011
MKarlsson skrev:
twin_cam skrev:
Goffen skrev:
20e är jag någonstans nere i alperna på mcn...... smile

Härligt! JAg ska till Norge på min om drygt en en månad smile

Vart i Norge blir det?

Blir södra inlandet, bland berg och dalar och kurviga vägar smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fotograf
88 Inlägg
16 juni 2011
twin_cam skrev:
MKarlsson skrev:
twin_cam skrev:

Härligt! JAg ska till Norge på min om drygt en en månad smile

Vart i Norge blir det?

bra ställe att lära sig värdet av motorbroms..annars hoppas jag du har med dig en hög extra bromsbelägg smile
och hög kokpunkt på bromsvätskan

dalgångarna i norge ( trollstigen mfl ) har en förmåga att suga bromsar och koka bromsvätska

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

Smålänning
7 887 Inlägg
16 juni 2011
nicotin skrev:
twin_cam skrev:
MKarlsson skrev:

Vart i Norge blir det?

bra ställe att lära sig värdet av motorbroms..annars hoppas jag du har med dig en hög extra bromsbelägg smile
och hög kokpunkt på bromsvätskan

dalgångarna i norge ( trollstigen mfl ) har en förmåga att suga bromsar och koka bromsvätska

Tur storstånkor har bra motorbroms då wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

41 Inlägg
16 juni 2011
vill ha lite synpunkter om vad ni tycker om min idé. ni kanske har gjort likadant själva.
Jag hade tänkt köpa en motorcykel och öva konbana och sådant själv. Läsa om hur man placerar sig i trafiken m.m. genom trafikskoleboken. Jag har ingen att övningsköra med och har inte tid med trafikskola, men jag har stor vana av att köra tvåhjuling sen mopedtiden, har även kört lite mc också. Tror ni jag klarar uppkörningen om jag gör som jag skrivit ovanför?

Muttley
16 juni 2011
Fullspeedsparatid skrev:
vill ha lite synpunkter om vad ni tycker om min idé. ni kanske har gjort likadant själva.
Jag hade tänkt köpa en motorcykel och öva konbana och sådant själv. Läsa om hur man placerar sig i trafiken m.m. genom trafikskoleboken. Jag har ingen att övningsköra med och har inte tid med trafikskola, men jag har stor vana av att köra tvåhjuling sen mopedtiden, har även kört lite mc också. Tror ni jag klarar uppkörningen om jag gör som jag skrivit ovanför?

Du vinner mer på de om du har nån som är med som är expert på konbanor. De ser exakt alla fel du gör och rättar dig direkt.
Men visst är de smart att köpa en mc nu .

Fotograf
88 Inlägg
18 juni 2011
Fullspeedsparatid skrev:

du kan komma långt på det också, men att läsa om hur dom vill att man ska köra i trafiken är svårt om man inte får tillfälle att öva på det.

men visst kan det funka.

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

Administratör
2 990 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Ja nu är jag hemma igen efter 18timmars sträckkörning varav 12 av dom sista va i hällregn...

En kopp av den svarta såsen...

3 354 Inlägg
23 juni 2011
Goffen skrev:
Ja nu är jag hemma igen efter 18timmars sträckkörning varav 12 av dom sista va i hällregn...

gett dig på ironbutt?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Administratör
2 990 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
rent tekniskt hade det nog gått men nä det blev ingen ironbutt vi körde bara 130mil på dom 18timmarna pga hällregn i 12timmar av dom 18 sad "vi försökte inte göra en ironbutt iofs"

3 354 Inlägg
24 juni 2011
Goffen skrev:
rent tekniskt hade det nog gått men nä det blev ingen ironbutt vi körde bara 130mil på dom 18timmarna pga hällregn i 12timmar av dom 18 sad "vi försökte inte göra en ironbutt iofs"

ok. då vet ni iaf att det går om ni skulle vilja

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Administratör
2 990 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-f23db216cf7763ccebc4dd31160f3c6e.jpg  här står vi på grossglockner !

3 354 Inlägg
26 juni 2011
Här packas det för resa i norge och sedan efter det till värmland.
https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55885/55885-b46478be0944ec67d1923cda77f96d18.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55885/55885-32dadda1f79af2beb5b5bc21dd931866.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55885/55885-73eae98a930d61e48454c0480cb13688.jpg

Sen blev jag förvånad när jag hittade en dragkedja på botten av tankväskan. Öppnade den och hittade ett rött regnskydd samt jag upptäckte att man kunde lossa botten helt å hållet och bara köra med botten som ett kartfodral tongue

52 Inlägg
27 juni 2011
Ni missar väll inte Hjulafton i Lidköping nu på torsdag 30/6. Stor mc-kortege in till nya stadens torg. Samling vid mc-konsult ca 17.40

Nya stadens torg. Kortegestart på Mc-konsult!
Traversgatan 8
Lidköping, Sweden

613 Inlägg
28 juni 2011
c-jonsson skrev:
Ni missar väll inte Hjulafton i Lidköping nu på torsdag 30/6. Stor mc-kortege in till nya stadens torg. Samling vid mc-konsult ca 17.40

Nya stadens torg. Kortegestart på Mc-konsult!
Traversgatan 8
Lidköping, Sweden

Jabbar em då sad fasen!!

Ot, du va inte å körde med skjuts idag i holmestad? tongue

52 Inlägg
29 juni 2011
stämmer det var jag med syrran i bak...

613 Inlägg
29 juni 2011
tyckte de såg ut som din.. så jäkla fin, även om ja såg den väldigt fort wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 juni 2011
Fick äntligen ut CBR:en idag. Blev 4 km ifjol. Det slog man med hästlängder. wink

Troligen hade bränslet blivit gammalt då den tankades hösten 2009 senast. Nytt bränsle så gick den klockrent.

Totalt 180 mil på mätaren nu. Funderar på om det är värt att byta hoj mot en billigare som kan stå påställd året om.

Blev ca 800:- i månaden i avställningsbar försäkring (halvförsäkring)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
29 juni 2011
Trådstartare
jag har nog laggt 500mil+ på min i år varav 5mil på bana igår... ! Men så gillar jag ju mc......

Amatör
444 Inlägg
29 juni 2011
700 mil hittils detta året har det blivit, cirka 7 mil på bana och mer bana till helgen ska det bli.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 juni 2011
Får väl sälla min röst till denhär tråden också, var och hämtade mig en cykel idag, Yamaha XT 660 R -08, Léovince X3 effektsystem och neddrevad ett kugg fram, till våren blir det en powercommander och tillhörande bänkning, cykeln är ju absolut ingen raket men det är ju inte heller det man söker när man köper en offroad smile

Skulle vara trevligt med en MC-del i forumet då sporthoj har spårat ur helt och har mer reklam än tidningen Café (vilket inte säger lite), på garaget.org är det fin ordning och användarnas bilder/bilar/bloggar har det största utrymmet till skillnad från just sporthoj där det är tre användarbilder på förstasidan och resten reklam, trist!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Sök