3058
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Muttley
29 juni 2011
TS_quattro skrev:
Får väl sälla min röst till denhär tråden också, var och hämtade mig en cykel idag, Yamaha XT 660 R -08, Léovince X3 effektsystem och neddrevad ett kugg fram, till våren blir det en powercommander och tillhörande bänkning, cykeln är ju absolut ingen raket men det är ju inte heller det man söker när man köper en offroad smile

Skulle vara trevligt med en MC-del i forumet då sporthoj har spårat ur helt och har mer reklam än tidningen Café (vilket inte säger lite), på garaget.org är det fin ordning och användarnas bilder/bilar/bloggar har det största utrymmet till skillnad från just sporthoj där det är tre användarbilder på förstasidan och resten reklam, trist!

Största fördelen med sporthoj är träffforumen. Man har orterna sorterade och kan skriva lite hur som man vill och även fixa ihopa folk som inte brukar köra ihop.
Sen är de lite mer fritt snack på den sidan vilket kan bli väldigt roligt.  Men ordning kan vara skönt ibland. Men jag reflekterar aldrig över reklamen.

V-Power
1 186 Inlägg
30 juni 2011
beathacker skrev:
700 mil hittils detta året har det blivit, cirka 7 mil på bana och mer bana till helgen ska det bli.

Ska du köra bana med SMC?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
30 juni 2011
tkd_rille skrev:
Största fördelen med sporthoj är träffforumen. Man har orterna sorterade och kan skriva lite hur som man vill och även fixa ihopa folk som inte brukar köra ihop.
Sen är de lite mer fritt snack på den sidan vilket kan bli väldigt roligt.  Men ordning kan vara skönt ibland. Men jag reflekterar aldrig över reklamen.

Jo det är väl för all del sant, surt dock att just Kalmar län på sporthoj är lika dött som det är på SMC, en planerad SMC körning på hela sommaren? och i övrigt inget? Rätt lamt är bara förnamnet, ska man se några större mängder motorcyklar i år (i kalmar län vill säga) så är det väl MC-dagarna på Gränsö Slott i Västervik som gäller, men där är det mest gubbar med kromslädar och originalpipor som rullar runt och låter som tysta laglydiga symaskiner...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Muttley
30 juni 2011
TS_quattro skrev:
tkd_rille skrev:

Jo det är väl för all del sant, surt dock att just Kalmar län på sporthoj är lika dött som det är på SMC, en planerad SMC körning på hela sommaren? och i övrigt inget? Rätt lamt är bara förnamnet, ska man se några större mängder motorcyklar i år (i kalmar län vill säga) så är det väl MC-dagarna på Gränsö Slott i Västervik som gäller, men där är det mest gubbar med kromslädar och originalpipor som rullar runt och låter som tysta laglydiga symaskiner...

Bli mer frammåt då. Jag starta en tråd och tjatar en del och vi blir en hel del på våra körningar iallafall. Det pga att man ligger på hela tiden.

215 Inlägg
2 juli 2011
Goffen skrev:
jag har nog laggt 500mil+ på min i år varav 5mil på bana igår... ! Men så gillar jag ju mc......

Fan vad kul, samma för mig.
Det sista jag vill göra att att sätta mig i en bil en varm sommarkväll, hojar är sommaren.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Amatör
444 Inlägg
2 juli 2011
Då bytade man in sin gixxer igår, blev en cb1000ra 2010 140 mil :0) .
Väldigt annorlunda mot gixxern men ska nog vänja sig vid den snart..

2 182 Inlägg
2 juli 2011
Funderar allvarligt på att ta MC kort nästa år, skulle vilja ha en BSA.

Jag var dock en sån som skippa moped för jag tyckte dem var dyra, kört moped en gång å fastna inte för det. Men nu helt plötsligt så har man blivit väldigt sugen på motorcykel speciellt chopper och äldre motorcyklar smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Administratör
2 990 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
beathacker skrev:
Då bytade man in sin gixxer igår, blev en cb1000ra 2010 140 mil :0) .
Väldigt annorlunda mot gixxern men ska nog vänja sig vid den snart..

Va fasen bytte du ner dig till en CB !? wink Sporthoj är livet ju !

En kopp av den svarta såsen...

Fotograf
88 Inlägg
3 juli 2011
TS_quattro skrev:
Får väl sälla min röst till denhär tråden också, var och hämtade mig en cykel idag, Yamaha XT 660 R -08, Léovince X3 effektsystem och neddrevad ett kugg fram, till våren blir det en powercommander och tillhörande bänkning, cykeln är ju absolut ingen raket men det är ju inte heller det man söker när man köper en offroad smile

Skulle vara trevligt med en MC-del i forumet då sporthoj har spårat ur helt och har mer reklam än tidningen Café (vilket inte säger lite), på garaget.org är det fin ordning och användarnas bilder/bilar/bloggar har det största utrymmet till skillnad från just sporthoj där det är tre användarbilder på förstasidan och resten reklam, trist!

Grattis till en rolig busmoppe...

sporthoj har gått ner sig vansinnigt mycket på 2 år, det är mer ett spam forum än vad det var för 5-6 år sen.

saknar alla galna gruppkörningar som tyvärr helt dött ut.
allt roligt folk har mer el mindre slutat åka.

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

404 Inlägg
3 juli 2011
Vi är några galningar i Malmö som är ute o kör så mycket vi kan! Är de någon som är sugen på att hänga med någon gång är de bara att pm:a smile

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

Amatör
444 Inlägg
5 juli 2011
Goffen vetifan om jag bytade ner mig hehe, ville ha en sporthoj med Abs men försäkringarna stack iväg så jävligt. Får bli när man e över 30 och man hittar s1000rr,s på blocket för under 90 000:-
Hade 2 dagar på knutstorp med den söndag-måndag, var väldigt ovant men sista dagen fick man lite känsla för hojen och fick upp farten med =0)

Kommer en mobilbild här, har satt på en tailtidy idag också på den..
[/img]https://www1.garaget.org/gallery/images/19/18304/18304-c22c53c006fff2380a5ab036939a1054.jpg[/img]
Senast redigerat av beathacker (5 juli 2011)

V-Power
1 186 Inlägg
5 juli 2011
beathacker skrev:
Goffen vetifan om jag bytade ner mig hehe, ville ha en sporthoj med Abs men försäkringarna stack iväg så jävligt. Får bli när man e över 30 och man hittar s1000rr,s på blocket för under 90 000:-
Hade 2 dagar på knutstorp med den söndag-måndag, var väldigt ovant men sista dagen fick man lite känsla för hojen och fick upp farten med =0)

Kommer en mobilbild här, trodde jag men får inte rätt på det[/url]www1.garaget.org/gallery/images/19/18304/18304-c22c53c006fff2380a5ab036939a1054_tn.jpg[/url]

Vafan jag var också på dem dubbel dagarna på Knutstorp. Vilken grupp körde du i?

Jag var i den röda gruppen, grön Ninja ZX-6R med gul väst. Vet inte om du såg mig?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Amatör
444 Inlägg
5 juli 2011
I grön grupp jag på min röda cb1000r och sambon på en 600rr. Var rätt dåligt med tid att kolla in dem andra grupperna, så man såg inte så mycket.. Du vet inte om där kommit upp nån bilder någonstans från dagarna ?

Administratör
2 990 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
Ska ni på bikeweek då? 25-27juli typ !?

Smålänning
7 887 Inlägg
10 juli 2011
Var i Nässjö och hämtade en polares hoj på lagning igår, passade på att provköra Yamaha XT1200Z Super Ténéré, vilken hoj! Passade mig perfekt i sittställning, och elektroniken är helt sjuk, tror fan inte det går att ramla sålänge man inte felbedömer en kurva eller så. Läge 2 på antispinn så är det bara att hålla stumt och styra så ligger hojen på perfekt ställ cool

Lägre sitthöjd än min XT660R också, så jag nådde faktiskt ner till marken med bägge fötterna smile
Enda nackdelen för min del vart priset sad

Men nu får man väll ta och ut ge 660:in lite motion så han inte står och blir fet tongue

Goffen skrev:
Ska ni på bikeweek då? 25-27juli typ !?

Vart är det nånstans så?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
2 990 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
karlskoga gelleråsen....

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
10 juli 2011
Börjar ta mer fart nu, ca 30 mil övningskörning denna veckan, riskettan avverkas imorgon måndag, en körlektion + risk2 ska bokas snarast möjligt + boka teori och sedan vansinnesplugga teori hela vecka 29 + gneta krypkörning och sedan uppkörning "så fort det finns en tid" förutsatt att man plockar teorin då vill säga...

kostnad såhär långt:
handledartillstånd - 170:-
körkortstillstånd - 220:-
teoriböcker - 500:-
risk 1 - 900:-
kommande:
körlektion - 800:-
risk 2 - 2900:-
teoriprov - 200:-
uppkörning - 1500:-
cykelhyra för uppkörning - 800:-

totalt 7990:- (om nu min fantasiberäkning håller wink)

dock så tillkommer foto och tillverkning av körkort - 150:-
8140:-
för ett körkort förutsett att jag inte bommar något prov får väl ses som godkänt?
Senast redigerat av TS_quattro (10 juli 2011)

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
10 juli 2011
Klarar du på det är det jäkligt bra!

Där jag tog kostade det 1100 per lektion och risk2:an gick på nära 4000 sad

Men det är slut nu! Nu kan man köra ensam big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
10 juli 2011
Att det är en glädjekalkyl vet jag, men likväl så är det ju helt klart nåt att sikta på  smile
Har ju möjlighet till "obegränsad" övning tack vare att jag redan köpt en cykel som förvisso är lättkörd men övning är övning. Det gör att man slipper slösa bort dyra körlektionstimmar på balans och krypkörning då det är väldigt lätt att öva hemma om man har tillgång till några petflaskor fyllda med vatten/grus, en sprayburk med lagom stark färg och en tom parkering. Skulle tippa att man vinner en del på att öva krypkörning med farsans fatboy, kan man baxa runt 340+ kilo kromsläde i manöverbanan i krypfart så borde en högre mer lättbalanserad cykel vara betydligt lättare efter att man lärt sig behärska jänkejärnet...
Senast redigerat av TS_quattro (10 juli 2011)

Numera leg. grusligist!

Muttley
10 juli 2011
TS_quattro skrev:
Att det är en glädjekalkyl vet jag, men likväl så är det ju helt klart nåt att sikta på  smile
Har ju möjlighet till "obegränsad" övning tack vare att jag redan köpt en cykel som förvisso är lättkörd men övning är övning. Det gör att man slipper slösa bort dyra körlektionstimmar på balans och krypkörning då det är väldigt lätt att öva hemma om man har tillgång till några petflaskor fyllda med vatten/grus, en sprayburk med lagom stark färg och en tom parkering. Skulle tippa att man vinner en del på att öva krypkörning med farsans fatboy, kan man baxa runt 340+ kilo kromsläde i manöverbanan i krypfart så borde en högre mer lättbalanserad cykel vara betydligt lättare efter att man lärt sig behärska jänkejärnet...

Där har du lite fel.
Sittställning från en kromsläde till en mer upprätt cykel är 2 helt olika saker. De är som att äta fisk men de smakar som kyckling. De är jättefel.
Jag vet i med jag provat. Att köra lågfart med en glidare jämfört med den jag körde upp med var 2 helt skilda saker.

Sök