3384
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

3 354 Inlägg
12 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
Över 230 kilo tror jag. Kanske låter bli den...

inte mkt. min (vfr750F -90) väger nästan 240kg tjänstevikt så och den är relativt modern.
Jag känner inte av kilona på den iaf. smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 juli 2011
twin_cam skrev:
Va ute en kvällsrunda smile

1,5 mil grus och 1 mil asfalt smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-343e7e3b5c159f2948469419301f5b0e.jpg

Gött, var själv ute på en långtur igår (med farsan på sin egen cykel som handledare såklart) efter 28 mil på slingriga småvägar kan jag bara konstatera att XT:n är en förbannat bekväm cykel att åka på. Har inga känningar någonstans förutom en liten blåsa på vänster pekfinger som jag dock beskyller de odugliga handskarna för. Någon som kan rekommendera ett par bekväma handskar för sommarbruk utan stoppning i handflatan och bra skydd mot vind och väta på ovansidan/handryggen och utan onödiga gummipluppar och annat skit på fingrar och handrygg?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
13 juli 2011
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:
Va ute en kvällsrunda smile

1,5 mil grus och 1 mil asfalt smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/29/28534/28534-343e7e3b5c159f2948469419301f5b0e.jpg

Gött, var själv ute på en långtur igår (med farsan på sin egen cykel som handledare såklart) efter 28 mil på slingriga småvägar kan jag bara konstatera att XT:n är en förbannat bekväm cykel att åka på. Har inga känningar någonstans förutom en liten blåsa på vänster pekfinger som jag dock beskyller de odugliga handskarna för. Någon som kan rekommendera ett par bekväma handskar för sommarbruk utan stoppning i handflatan och bra skydd mot vind och väta på ovansidan/handryggen och utan onödiga gummipluppar och annat skit på fingrar och handrygg?

Riktigt gött sitter man på dom! smile Ingen risk att bli stående med ras nånstans heller smile

Jag köpte nyligen ett par Halvarssons Origo, Hi-Art och Dryway i för 750 kr smile Rätt svala också när det är varmt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Norrlänning
643 Inlägg
14 juli 2011
Var ut en sväng med farsgubben igår jag också, på samma premisser som TS, blev väl en 15mil blandad terräng, lite taskigt väder, och jag har inget vindtätt på överkroppen, utan bara en fältskjorta 90 och en cross-tröja, får väl skylla mig själv tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75368/75368-5c7f9262446685e94f8689e227399c69.jpg
I närheten av Alsen. Faderns närmast.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
14 juli 2011
gutfucker skrev:
Var ut en sväng med farsgubben igår jag också, på samma premisser som TS, blev väl en 15mil blandad terräng, lite taskigt väder, och jag har inget vindtätt på överkroppen, utan bara en fältskjorta 90 och en cross-tröja, får väl skylla mig själv tongue

http://www1.garaget.org/gallery/images/76/75368/75368-5c7f9262446685e94f8689e227399c69.jpg
I närheten av Alsen. Faderns närmast.

Trevligt, det enda tråkiga för min del är att jag till skillnad mot dig inte kan braka grusväg med farsgubben, blir nog en del gnäll om man förslår att han ska baxa ut kromsläden i gruset. m
Måste nog ta med mig en kamera nästa gång, hittade inga batterier till kompaktkameran och tanken på att systemkameran skulle ligga och skaka i packboxen var inte så lockande....

Numera leg. grusligist!

Administratör
2 990 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=244360 här är en länk till resedagboken jag håler på och jobbar på med mycket bilder o grejjer smile

En kopp av den svarta såsen...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
15 juli 2011
Goffen skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=244360 här är en länk till resedagboken jag håler på och jobbar på med mycket bilder o grejjer smile

ser ut att ha varit en mycket trevlig resa  smile

Numera leg. grusligist!

Norrlänning
643 Inlägg
15 juli 2011
Fin resedagbok, verkar som TS säger, ha varit en trevlig resa!

TS> Surt, grusväg är trevligt big_smile

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
15 juli 2011
gutfucker skrev:
Fin resedagbok, verkar som TS säger, ha varit en trevlig resa!

TS> Surt, grusväg är trevligt big_smile

så sant, tur att man bor på landsbygden, inte för att jag *host* skulle komma på tanken att ge mig iväg på egen hand  ^^

Numera leg. grusligist!

Norrlänning
643 Inlägg
16 juli 2011
Nej det vore ju helt absurt! wink
Tyvärr är farsan trafikpolis-chef, och jag bor mitt i stan, så jag bör hålla mig ifrån sånt...

212 Inlägg
18 juli 2011
Blivit lite sugen på att skaffa hoj. Var inne på nån BMW först p.g.a. deras märkesförsäkring. Fastnade dock för KTM 990 SMT och tog en testtur förra helgen, gav helt klart mersmak blir eventuellt ennsån om jag säljer bilen
http://www.ktm.com/sk/travel/990-sm-t-eu.html
Kombo motard och touring låter skumt men fungerar grymt bra

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
18 juli 2011
JohanW skrev:
Blivit lite sugen på att skaffa hoj. Var inne på nån BMW först p.g.a. deras märkesförsäkring. Fastnade dock för KTM 990 SMT och tog en testtur förra helgen, gav helt klart mersmak blir eventuellt ennsån om jag säljer bilen
http://www.ktm.com/sk/travel/990-sm-t-eu.html
Kombo motard och touring låter skumt men fungerar grymt bra

Klämde lite på en sån sist jag var på Beviks i Linköping, kändes som en mycket trevlig cykel

gutfucker skrev:
Nej det vore ju helt absurt! wink
Tyvärr är farsan trafikpolis-chef, och jag bor mitt i stan, så jag bör hålla mig ifrån sånt...

Kan tro det  wink
Senast redigerat av TS_quattro (18 juli 2011)

Numera leg. grusligist!

Fisketokig
2 997 Inlägg
19 juli 2011
Säsongen är slut smile

Avställd efter en månad. Blev några resor till jobbet mm. Totalt 180 mil på mätaren nu.

Såg att det var besiktning nästa år så dags att byta hoj.

Ev om man köper en ny hoj nu och ställer undan CBR:en några år. Så får åldern komma ikapp för försäkringen på den. Man får ju ändå ingenting för hojarna idag och de tar ingen större plats att förvara.

Föregående KTM:en i inläggen ovanför. Hur skulle en sådan vara att försäkra jämfört med Hondan tro?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 juli 2011
För mig skulle den KTM:en kosta 8500/år hos bilsport och mc med 30+ försäkring, helår... min XTR kostar 2750 för 30+ helförsäkring helår, jämfört med en XTX (som är samma cykel fast med motardfälgar) vilken skulle kosta strax över 4000 för samma försäkring, slutsatsen är väl att cyklarna börjat kosta mer bara för att de heter SuperMotard...

edit: jag vet dock inte hur 990:n är vad gäller underhåll, vissa av de mindre KTM SM/offroadcyklarna kräver ju ett jäkla pass, nästan lika mycket service/skruvande med dem som det är med en endurohoj...

En annan cykel som verkar väldigt trevlig som dock kommer i offroadutförande är Husqvarna 630, klämde på en sån hos lokala handlaren när jag var och handlade stövlar, byggd av BMW borgar ju för att man inte har kinaskit mellan benen iaf. Och en 21" fälg går ju alltid att byta mot en mindre bredare dito om man vill sko om till SM däck  smile
Senast redigerat av TS_quattro (19 juli 2011)

Numera leg. grusligist!

Administratör
2 990 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
180mil....... jag körde 130mil på en dag 22juni.... dax för dig att börja med knyte eller virka eller nått tror jag.....

En kopp av den svarta såsen...

27 Inlägg
19 juli 2011
Då slår jag ner som en bomb i den tvåhjuliga tråden och undrar vilka hojjar man ska satsa
på om man vill ha driftsäkra grejer.

Funderar på att börja med nån 80talare, dom kastar folk efter en nästan.....

Skulle även vilja lära mig skruva så köper man en gammal en kan man skruva ner
den under vintern och snygga upp den och sen plocka ihop den sen till sommarn.

Skulle gärna hänga med på en MC tur till England eller något sådant, "Aidensfield" t.ex.

Muttley
19 juli 2011
De finns tusentals. Vad för kategori är du intresserad av ?  sport naket touring krom ?

27 Inlägg
19 juli 2011
Touring, kanske custom.

Touring typ allround, inte nått som ser ut som TS50 utan lite mer
touring/glidare.

Smålänning
7 887 Inlägg
19 juli 2011
Martin 9-3 skrev:
Säsongen är slut smile

yikes

Träden är ju gröna än!

Själv tänkte jag leta upp dubbdäck till XTR:en och förlänga säsongen ett halvår smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 Inlägg
19 juli 2011
Har du tur skiner snön med sin frånvaro till januari så kör på du.

Ang mina funderingar kanske det blir en EU först, dom kan man t.o.m. köpa ny.
Sen köper man en 125 efter det.....vore en god idé.

Sök