3654
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

689 Inlägg
27 juli 2011
Goffen skrev:
www.bike.se  nämen sedär där är jag på förstabilden på bike.se smile Ja jag körde om hayabusan strax efter kortet togs... !

Å fan så du kör också motard. skoj

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
27 juli 2011
n_andersson skrev:
Goffen skrev:
www.bike.se  nämen sedär där är jag på förstabilden på bike.se smile Ja jag körde om hayabusan strax efter kortet togs... !

Å fan så du kör också motard. skoj

de har bytt "förstabild" på hemsidan
han åker såndär japansk skrevraket (a.k.a Skramlaha) med extra plast, du ser honom på bild 102 av 206 om du kör hela bildspelet, knäskrap och allt jagandes en Suzuki jaktfalk...

å nädå Goffen, inget ont om Skramlaha, jag har en själv  ^^

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 990 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
mäh dom har ju bytt ut första bilde sad Nä här körs det fan ingen motard... smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-4ac414bdb4a6af9904a83dbca19761a4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-3bb6dd038e4209047f89984bbdf0c68e.jpg

En kopp av den svarta såsen...

27 Inlägg
29 juli 2011
Just ja det här var inget MC-forum men det fanns en MC-tråd *bara*.

Alla är väl bekant med Aidensfield, den lilla sömniga byn med hög brottslighet i England
där bypolisen har fullt upp att hålla ordning på alla.....

Denna plats kallas även Goathland, ett ställe jag gärna besöker,
vad sägs om en MC tur på 275 mil dit?

Lite lagomt för att bli varm i kläderna efter nytaget kort kanske.....

Nån som varit över till England med motorcykel?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 juli 2011
Jo en tripp till England eller framförallt Skottland (whisky!!!!) har jag funderat på länge, men detdär med å köra på fel sida vettefaen?

Numera leg. grusligist!

27 Inlägg
29 juli 2011
En bra erfarenhet.....

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 juli 2011
ser det mer som en riskfaktor om jag ska vara helt ärlig...

Numera leg. grusligist!

Fotograf
88 Inlägg
30 juli 2011
Goffen skrev:
180mil....... jag körde 130mil på en dag 22juni.... dax för dig att börja med knyte eller virka eller nått tror jag.....

exakt...jag kör i snitt 4k/säsong med en toppnotering på 4789 på en säsong.

kör man bara 100+ mil kan man lika gärna byta hobby om man har en dyr hoj att försäkra.

waste of money

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

Smålänning
7 887 Inlägg
30 juli 2011
nicotin skrev:
Goffen skrev:
180mil....... jag körde 130mil på en dag 22juni.... dax för dig att börja med knyte eller virka eller nått tror jag.....

kör man bara 100+ mil kan man lika gärna byta hobby om man har en dyr hoj att försäkra.

waste of money

Om bara jag också hade pengar/envishet/vad som mer krävs att köra så mycket per säsong!
Jag försöker ändå hinna förbi 500 mil per säsong iaf, dock är inte min hoj så dyr att försäkra.

Helst vill man ju köra 1000 mil per år minst, så man får valuta för pengarna för service, som ändå ska göras varje år.

Om man däremot vägrar köra om det är regn, ska bli regn eller om det är skitigt ute, då kanske man ska byta hobby smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Muttley
30 juli 2011
twin_cam skrev:
nicotin skrev:
Goffen skrev:

waste of money

Om bara jag också hade pengar/envishet/vad som mer krävs att köra så mycket per säsong!
Jag försöker ändå hinna förbi 500 mil per säsong iaf, dock är inte min hoj så dyr att försäkra.

Helst vill man ju köra 1000 mil per år minst, så man får valuta för pengarna för service, som ändå ska göras varje år.

Om man däremot vägrar köra om det är regn, ska bli regn eller om det är skitigt ute, då kanske man ska byta hobby smile

regn = halt räligt jobbigt mm

Fotograf
88 Inlägg
30 juli 2011
tkd_rille skrev:
twin_cam skrev:
nicotin skrev:

waste of money

regn = bra tillfälle att öva drifting smile

Söker fotouppdrag
Maila på tobbe@mieden.se

Muttley
30 juli 2011
nicotin skrev:
tkd_rille skrev:
twin_cam skrev:

regn = bra tillfälle att öva drifting smile

Det kan jag redan, de är räligt. Sist de regna och vi körde så körde jag med släpp i en lång 90graders kurva.  Nästan så jag sket på mig.

Sen har jag provat de även på torr asfalt. Vänstersväng och låste bakhjulet sen full gas så körde jag med släpp genom min sväng  han som låg bak blev lite paff.

Nej usch, fullt grepp tack.

27 Inlägg
30 juli 2011
Vad kostar en MC att äga idag?

Jag hade tänkt mig börja med en 125, köra in mig på det,
jag körde knappt moppe, en gammal Puch Maxi och Cresent från -65
så jag tar en steg i taget sen får man prova sig fram.

Vad skulle en 125 kosta att försäkra?

250/350 vore kanske nått?

Visst det är en bit att åka och är det regn kanske man ska stå still, får kolla vädret
och se när det är som bäst väder i landet på andra sidan pölen,  kan man  så åker man
då det är som bäst väder här över Skandinavien.

Muttley
30 juli 2011
beror väl på hur gammal du är. ??
Försäkring är som bilar, vi har ingen aning om vad de kostar för dig. De får du själv ta reda på via försäkringsbolagen, många kan du räkna ut på deras hemsidor.

27 Inlägg
30 juli 2011
Bilar vet jag jag kan räkna, ja borde gå på MC också.

Är 26...kollade en Opel Astra -04, kostade för några år sen
415 kr i månaden för mig förut, nu skulle den kosta strax under 400
tack vare att jag blivit 26 år.....

Får kolla dina.se dom brukar ha bra priset.

Muttley
30 juli 2011
Men varför börja då på 125cc ?. Om du är ute efter något som har lite kraft är väl en modernare 600 något att föredra och uppåt såklart.  länsförsäkringar har så du kan räkna på nätet och de flesta ha det.

125 låter lite för litet. Jag tycker ju det själv.

27 Inlägg
Muttley
30 juli 2011
jaha var de glidare du vill ha.

Räcker ekonomin så tipsar jag om dragstar 1100, sjukt lätt att hantera. Farsan hade en sådan och du får gott ljud med V&H rör.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ya … =4&w=1
De är rätt snygga med faktiskt.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
30 juli 2011
Jag har en yamaha XT 660R, helförsäkring hos bilsport och MC kostar mig 2700:- per år (helförsäkrat, kapa av ett par hundralappar om du går med i SMC) de flesta försäkringsbolag har numera onlineberäkning, jag har läns i allt annat, bilen, hemmet, kattjäveln (jaja, det är agria men det är ändå en del av läns) dock så kunde inte LF mäta sig med bilsport och mc när det gällde mcförsäkring för mig, dock så är det ju individuellt så det är vbara att kolla runt. Sen håller jag absolut med rille, skit i 125:or och andra småcyklar, du gör det bara dyrt för dig själv, sikta på en tung MC, därmed inte sagt att man måste köpa en cykel som har effektförhållande som motsvarar 1 hk/kg. Cykeln jag har som är en högbyggd offroadcykel är bekväm upp till 100 km/h sen blir det blåsigt, jag är dock inte ledsen för det då jag inte har värre bråttom än så... Detsamma gäller för customcyklar i allmänhet, upp till 120 är ok sen blåser det så jackan håller på att fara av = obekvämt.

Numera leg. grusligist!

27 Inlägg
30 juli 2011
270 i månaden är inte mycket om man har vettig inkomst ändå.
Är den då förs. vår till höst och man har den oförsäkrad under vintern
då den står still? Garageförsäkring kanske?

Sök