4069
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Norrlänning
643 Inlägg
16 augusti 2011
Men i skogarna är det roligare big_smile

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
16 augusti 2011
gutfucker skrev:

Oja! Skjorta rätt ut och skiten sprätter åt alla håll!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

V-Power
1 186 Inlägg
17 augusti 2011
gutfucker skrev:

Haha jo klart det är roligt, har själv en cross också så intresset finns där smile Men hade jag behövt välja så hade jag tagit en sporthoj alltid big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Norrlänning
643 Inlägg
17 augusti 2011
det är nåt speciellt med att köra tokfort på grusväg big_smile

Kul att bryta ner cykeln på asfalt också, men man behöver inte en sporthoj för det wink

Administratör
2 990 Inlägg
Smålänning
7 887 Inlägg
17 augusti 2011
R1kard skrev:
twin_cam skrev:
Goffen skrev:
Ta detta som ett tecken på att ni kör fel hoj... smile

Kanske... Hur funkar R1:an i skogen? wink

Haha vem har lurat ut dig i skogen? Det är på vägarna man kör tongue

På vägen e de bara rullgrus, jag föredrar att aldrig ha fäste istället för ibland wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 augusti 2011
jahapp, teoriprovet är bokat samt river av risktvåan på söndag, börjar hända saker nu...

Numera leg. grusligist!

215 Inlägg
19 augusti 2011
TS_quattro skrev:
jahapp, teoriprovet är bokat samt river av risktvåan på söndag, börjar hända saker nu...

Nice, se till att fixa det nu så du kan ut och köra lite innan hösten big_smile

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 augusti 2011
damn_fast skrev:
TS_quattro skrev:

Nice, se till att fixa det nu så du kan ut och köra lite innan hösten big_smile

bah, nu stundar den vår som den veke kallar höst  big_smile
har ju som tur är en cykel med lite längre säsong, och skulle jag inte få nån uppkörningstid innan de slutar köra så har jag ju hela nästa säsong på mig att få en...

Numera leg. grusligist!

100 Inlägg
19 augusti 2011
bara å köra på... teoriprovet är enkelt om du har klarat bilteorin. wink

är fullt möjligt att köra året runt. iaf gjorde jag det på 125 tiden då jag körde året runt oavsett väder. wink

går lite bredare än vad det brukar göra på sommarn... hehe

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 augusti 2011
harlekin skrev:
bara å köra på... teoriprovet är enkelt om du har klarat bilteorin. wink

är fullt möjligt att köra året runt. iaf gjorde jag det på 125 tiden då jag körde året runt oavsett väder. wink

går lite bredare än vad det brukar göra på sommarn... hehe

sant, körde en hel del vintertid när jag åkte cross/enduro, om inte annat får man väl skaffa en gammal militär 'qvarna med automatlåda, dubbdäck och skidor  smile

var visserligen 13 år sen jag tog mitt B-kort, men jag har ju 4 dagar på mig att plöja teori nu  smile

Numera leg. grusligist!

That Shit Cray
1 087 Inlägg
19 augusti 2011
Då var teoriprovet klart för A, nu är det bara uppkörningen kvar sen ska jag nog få tag på en Triumph Street Triple smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

Administratör
2 990 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Nu har jag varit och bombat sönder kinnekulle "smc kurs" smile Satan va roligt det va!

En kopp av den svarta såsen...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
21 augusti 2011
risktvåan klar...

Numera leg. grusligist!

613 Inlägg
21 augusti 2011
Goffen skrev:
Nu har jag varit och bombat sönder kinnekulle "smc kurs" smile Satan va roligt det va!

Klara ni er från regn? Var lite fuktigt på morgonen här iaf..

Administratör
2 990 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Första 2 passen va blöta men sen va det torrt resten och sol ifrån strax innan lunch och resten av dagen !

En kopp av den svarta såsen...

2 411 Inlägg
22 augusti 2011
Har nyss köpt mig en yamaha yz 250 från 2001 och funderar på att byta växellådsoljan direkt innan jag kör mera.

Tror ni att man kan köpa på biltemas oljor eller måste man köpa dyrare saker? Har blivit rekommenderad att köra på Motorolja 10W–30 från biltema eftersom det är billig och gör jobbet men vågar man köra på detta? Känns lite segt att snåla på oljan om det finns risk att växellådan rasar samman....

Tack för era svar MVH Robin

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 augusti 2011
Nybergrobin skrev:
Har nyss köpt mig en yamaha yz 250 från 2001 och funderar på att byta växellådsoljan direkt innan jag kör mera.

Tror ni att man kan köpa på biltemas oljor eller måste man köpa dyrare saker? Har blivit rekommenderad att köra på Motorolja 10W–30 från biltema eftersom det är billig och gör jobbet men vågar man köra på detta? Känns lite segt att snåla på oljan om det finns risk att växellådan rasar samman....

Tack för era svar MVH Robin

hellre köra på billig olja och byta ofta än köra dyr olja och byta mer sällan pga "snålhet" är väl mitt tips... börjar cykeln bete sig konstigt med knasig koppling och tröga växlar så är det ju bara att prova en annan olja, dock så verkar biltemas oljor hålla helt godkänd kvalitet enligt min erfarenhet iaf...

Numera leg. grusligist!

Amatör
444 Inlägg
26 augusti 2011
Härlig vecka 2 dagar på Knutstorp där man piskade Hondan och idag vart man och hämtade den nya hojen =0)
Blev en Ducati 848 =0)

Smålänning
7 887 Inlägg
28 augusti 2011
75 mil i helgen, grus/asfalt nästan 50/50 smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök