7620
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Administratör
2 990 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
24grader ute innan idag så än är säsongen inte över ! smile

Här kommer en bild taget ur filmen som kommer senare !

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-fbda94270b64e973ab4ab66c4e3ab598.jpg

En kopp av den svarta såsen...

V-Power
1 186 Inlägg
30 september 2011
Härligt bild!! Gott snack! big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Amatör
444 Inlägg
30 september 2011
Fick Lite saker av sambon =0)
Nytt kåpglass, kolfiber hugger, kolfiber healguards, kolfiber över tändningslåset, stompgrips och en ny Ducati performance sadel i neopren ej den som sitter på på bilden.
Nu sitter man riktigt bra på den och ska bli jävligt skoj att få testa den på bana nästa år.

https://www1.garaget.org/gallery/images/19/18304/18304-0a6093ca5c3d78b8d6a4fa816543e4cd.jpg
Senast redigerat av beathacker (30 september 2011)

V-Power
1 186 Inlägg
30 september 2011
Den är för jävla snygg din Ducce!! big_smile Vi ska ses på alla bandagar nästa år smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Administratör
2 990 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Och en bild till från igår !   

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=346048&d=1317412130

3 354 Inlägg
1 oktober 2011
Goffen skrev:
Och en bild till från igår !   

http://www.sporthoj.com/forum/attachmen … 1317412130

Minns när man precis hämtat min hoj. kusinens styvfarsa frågar om vi ska byta hoj för en tur. jag får köra hans fz750 streetfighter o han testar min vfr.
Första han gör är att dra upp min på bakhjulet... tongue
inte dåligt att stiga med minimalt ryck med en VFR750F

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Administratör
2 990 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Det är mestadels teknik att köra på bakhjulet i början ryckte jag som en idiot och nu drar jag knappt i styret ens...

Och här är en liten bit film med !

http://www.youtube.com/watch?v=vdEDmaFN … embedded#!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
4 oktober 2011
ok, uppkörning på torsdag... börjar redan känna mig lite skitnödig, spenderade 2,5 timme idag med lågfart/högfart banorna och bromsning från 70 och 90, känns som om det mesta sitter riktigt bra förutom just undanmanövern i högfarten, handen vill gärna släppa rullen en liten liten aning när man drar igenom den  sad

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 990 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
Ja lycka till! jag för min del har rullat in R1an i vardagsrummet och sitter o njuter av den i min favoritfotölj ! smile

Smålänning
7 887 Inlägg
4 oktober 2011
Goffen skrev:
Ja lycka till! jag för min del har rullat in R1an i vardagsrummet och sitter o njuter av den i min favoritfotölj ! smile

Vad ni skämmer bord dom yikes

XT:n är glad bara dne får stå inomhus i sitt kallgarage cool

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
4 oktober 2011
twin_cam skrev:
Goffen skrev:

en XT behöver det inte mjäkas med!  big_smile
Har dock skaffat depåstöd till min, röjt ur förrådet så den får plats och skruvat upp underhållsladdaren på väggen, så jag har väl på sätt å vis skämt bort den lite iaf  =P

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
4 oktober 2011
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:
Goffen skrev:

Har dock skaffat depåstöd till min, röjt ur förrådet så den får plats och skruvat upp underhållsladdaren på väggen, så jag har väl på sätt å vis skämt bort den lite iaf  =P

Haha, herregud! Snart blir den som en bortskämd R1:a och ska bara köras soliga dagar på fina smutsfria asfaltsvägar wink

Själv ska jag köpa dubbdäck, Säsongen håller på till 31:e december, och börjar igen 1:a Januari big_smile

Måste dock ha nya däck snart hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
4 oktober 2011
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:

Haha, herregud! Snart blir den som en bortskämd R1:a och ska bara köras soliga dagar på fina smutsfria asfaltsvägar wink

Själv ska jag köpa dubbdäck, Säsongen håller på till 31:e december, och börjar igen 1:a Januari big_smile

Har tyvärr dåligt med tid till åkning under vintern, mitt i jaktsäsongen och allt, har dock funderat på dubbdäck, är ju lite pissigt att det är 17" bak dock, 18" hade gett mer att välja på när det gäller dubbat, men så länge det är frostfritt lär jag iaf åka, förutsatt att jag klarar mig på torsdag...

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
4 oktober 2011
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:

Har tyvärr dåligt med tid till åkning under vintern, mitt i jaktsäsongen och allt, har dock funderat på dubbdäck, är ju lite pissigt att det är 17" bak dock, 18" hade gett mer att välja på när det gäller dubbat, men så länge det är frostfritt lär jag iaf åka, förutsatt att jag klarar mig på torsdag...

Uppkörning? Lycka till isf! big_smile

That Shit Cray
1 087 Inlägg
4 oktober 2011
Hämtar min Triumph Daytona T595 imorgon smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
4 oktober 2011
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:

Uppkörning? Lycka till isf! big_smile

tack, kan behövas...

Numera leg. grusligist!

3 354 Inlägg
4 oktober 2011
nujävlar blir det att spara till nästa år. planerar skottlandsresa och norgeresa med hondan. Första prio blir nya hårda packväskor. tröttnat på textilväskor.
Vart lite problem att hitta passande hållare men nu är det ordnat så det blir att meka i vinter smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

27 Inlägg
5 oktober 2011
damn_fast skrev:
Pe4r skrev:
Har hört en annan som gör så, enklast är väl att ha ett autogiro per månad där det går iväg nån 250 kr eller nått sånt per månad, känns inte lika smärtsamt kanske.

Funderar dock på att skaffa EU moppe först, ja jag har inte bråttom,
sån där Custom glidare typ Kymco så får man prova sig fram.

Jag känner en som köpte en ny HD -84, d.v.s. samma år som jag föddes, förra eller
förrförra sommarn vart det slutkört, då fick sonen ärva cykeln, men han körde cirka 25 år med den.

Nån här som köpt en ny cykel och kört med den i 20-30 år?
Vore kul och se hur länge dom "håller ihop".

Dom kan säkert hålla ihop väldigt länge. Sköter man om dom och servar enligt intervall på är det en livskompis.

Jag har en polare som har en R1'a som har rullat 18000 mil utan större problem. Bytt olja varje år, ventiljustering gjort 3 gånger och sedan kopplingen bytt några några gånger och sedan är diverse slitagedelar också bytt några gånger förstås.

Lacken kanske inte är det finaste men mekaniskt den helt okej.

Drar man inte ut hojen upp mot 11000 rpm vid varje rödljus så håller grejerna väldigt länge.

Oj nu var det längesen man var här men hänger på med några kommentarer.

Det är ju en sån maskin jag skulle vilja ha, man vårdar den ömt, försöker att
inte hårdköra den, köper man den ny kanske man kan köra med den i 20 års tid,
man får räkna med att lämna in den på en totalgenomgång, kanske renovering
efter ett antal år - om man inte hittar nån som kan lära en att skriva då.

Men frågan är vad man ska välja, vad sägs om att utgå från en enkel men
svårbesvarad fråga, vilken touring maskin är det som är den bästa idag?

Jag tror det är en touring jag ska ha, en maskin man kan åka med hur långt som helst,
med gott om plats för packväskor mm.

Kanske inte jättestor maskin men inte någon liten heller.
BMW kanske vore värd att kolla på?

27 Inlägg
5 oktober 2011
Pe4r skrev:
damn_fast skrev:
Pe4r skrev:
Har hört en annan som gör så, enklast är väl att ha ett autogiro per månad där det går iväg nån 250 kr eller nått sånt per månad, känns inte lika smärtsamt kanske.

Funderar dock på att skaffa EU moppe först, ja jag har inte bråttom,
sån där Custom glidare typ Kymco så får man prova sig fram.

Jag känner en som köpte en ny HD -84, d.v.s. samma år som jag föddes, förra eller
förrförra sommarn vart det slutkört, då fick sonen ärva cykeln, men han körde cirka 25 år med den.

Nån här som köpt en ny cykel och kört med den i 20-30 år?
Vore kul och se hur länge dom "håller ihop".

Dom kan säkert hålla ihop väldigt länge. Sköter man om dom och servar enligt intervall på är det en livskompis.

Jag har en polare som har en R1'a som har rullat 18000 mil utan större problem. Bytt olja varje år, ventiljustering gjort 3 gånger och sedan kopplingen bytt några några gånger och sedan är diverse slitagedelar också bytt några gånger förstås.

Lacken kanske inte är det finaste men mekaniskt den helt okej.

Drar man inte ut hojen upp mot 11000 rpm vid varje rödljus så håller grejerna väldigt länge.

Oj nu var det längesen man var här men hänger på med några kommentarer.

Det är ju en sån maskin jag skulle vilja ha, man vårdar den ömt, försöker att
inte hårdköra den, köper man den ny kanske man kan köra med den i 20 års tid,
man får räkna med att lämna in den på en totalgenomgång, kanske renovering
efter ett antal år - om man inte hittar nån som kan lära en att skriva då.

Men frågan är vad man ska välja, vad sägs om att utgå från en enkel men
svårbesvarad fråga, vilken touring maskin är det som är den bästa idag?

Jag tror det är en touring jag ska ha, en maskin man kan åka med hur långt som helst,
med gott om plats för packväskor mm.

Kanske inte jättestor maskin men inte någon liten heller.
BMW kanske vore värd att kolla på?

BMW G 650 GS ser ut att vara en vettig maskin, 75 lax men
den kör man kanske i flera års tid ändå, det känns inte som man ska
gå lägre än så då det gäller motorstorlek iallafall.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
6 oktober 2011
Klarade kortet!

Numera leg. grusligist!

Sök