damn_fast skrev:
Pe4r skrev:
Har hört en annan som gör så, enklast är väl att ha ett autogiro per månad där det går iväg nån 250 kr eller nått sånt per månad, känns inte lika smärtsamt kanske.
Funderar dock på att skaffa EU moppe först, ja jag har inte bråttom,
sån där Custom glidare typ Kymco så får man prova sig fram.
Jag känner en som köpte en ny HD -84, d.v.s. samma år som jag föddes, förra eller
förrförra sommarn vart det slutkört, då fick sonen ärva cykeln, men han körde cirka 25 år med den.
Nån här som köpt en ny cykel och kört med den i 20-30 år?
Vore kul och se hur länge dom "håller ihop".
Dom kan säkert hålla ihop väldigt länge. Sköter man om dom och servar enligt intervall på är det en livskompis.
Jag har en polare som har en R1'a som har rullat 18000 mil utan större problem. Bytt olja varje år, ventiljustering gjort 3 gånger och sedan kopplingen bytt några några gånger och sedan är diverse slitagedelar också bytt några gånger förstås.
Lacken kanske inte är det finaste men mekaniskt den helt okej.
Drar man inte ut hojen upp mot 11000 rpm vid varje rödljus så håller grejerna väldigt länge.
Oj nu var det längesen man var här men hänger på med några kommentarer.
Det är ju en sån maskin jag skulle vilja ha, man vårdar den ömt, försöker att
inte hårdköra den, köper man den ny kanske man kan köra med den i 20 års tid,
man får räkna med att lämna in den på en totalgenomgång, kanske renovering
efter ett antal år - om man inte hittar nån som kan lära en att skriva då.
Men frågan är vad man ska välja, vad sägs om att utgå från en enkel men
svårbesvarad fråga, vilken touring maskin är det som är den bästa idag?
Jag tror det är en touring jag ska ha, en maskin man kan åka med hur långt som helst,
med gott om plats för packväskor mm.
Kanske inte jättestor maskin men inte någon liten heller.
BMW kanske vore värd att kolla på?