Tror det lutar åt en KTM 640 -05 eller -06 då dom verkar billiga i försäkring och långa serviceintervaller.
Orkar nog inte byta olja var 8e timme
Men Husabergen såg ju grym ut, om man jämför med KTM 640 är dom liknande i försäkring och service?
Sen så behöver jag ingen värsting, bara nått som går hyfsat och är rimliga att äga. är 27 år så borde ju inte bli så dyrt.
Jag betalar 2725:- i halvförsäkring på min ktm 640 hos bilsport & mc. Tror han som hade mcn förut betala strax under 6000 för helförsäkringen. Husabergen går ju bättre men jag e väldigt nöjd hur min 640 går. Grymt kul att köra på riktigt kurviga vägar och mindre grusväg
Senast redigerat av n_andersson (31 december 2011)
mjaaeee skulle vilja se dig köra turbohoj på bana för visst går den rakt fram men turbon gör ju inte hojen mer lättsvängd eller mer lättdoserad i kurvorna..
mjaaeee skulle vilja se dig köra turbohoj på bana för visst går den rakt fram men turbon gör ju inte hojen mer lättsvängd eller mer lättdoserad i kurvorna..
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
går alldeles utmärkt..bara dra ner trycket.
körde min gixxer1000 med turbo både på åsen och gotland med bra varvtider.
Sitter och skissar lite på ett ev. nytt avgasrör till hojen. Finns ju inte jätte många valmöjligheter till en 3pipig så har börjat fundera på något själv. Att jag tar en 3-1 drar ett u-rör så det kommer in på mitten av hojen, slänger på den minsta bil ljuddämparen jag hittar och drar sedan ut ett y-rör och kopplar på en megafon på vardera. Kommer avgaserna gå för långt då och jag kommer förlora massa effekt eller hur blir det?
Är här en dålig skiss på hur jag tänkt mig det, gjorde något snabbt i datan:
Vad hade du för varvtider på åsen?
har en film där jag kör 1.19.23 med turbo dock nerskruvad en aning.
bästa tid på åsen är sen 2006 då jag körde 1.09.12 utan snurra.
ojdå då tillhör du i princip eliten ja så snabb är inte jag runt åsen..... ligger runt 1.18 1.20 o snurrar... fast jag har bara kört där en gång med iofs...
ojdå då tillhör du i princip eliten ja så snabb är inte jag runt åsen..... ligger runt 1.18 1.20 o snurrar... fast jag har bara kört där en gång med iofs...
njaee..600cc klassen ligger ju på 1.06 tider så jag har många sekunder till någon elit
men då har jag kört sjukt mycket där också i och med att jag bodde i västerås i 4 år..hade liksom ganska nära dit.