3841
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

79 Inlägg
25 januari 2012
twin_cam skrev:
koston skrev:
onej84 skrev:
Nu är det bara körkortet som saknas smile Får ju självklart stå i vardagsrummet.
http://forumbilder.se/images/042201215436P0c65.jpg

Grattis och lycka till!

Och för er som får ont i röva av att köra längre på hojjen. Istället för att köpa dyra prylar som extra sittdynor eller gelesadlar köp ett par cykelbyxor! Skydd för bollarna och bakåt.. även skydd för sittknölarna!

Bra tips! Hu är dom uppbyggda egentligen, dom där?

Ska nog prova det! Känns dock som att det, sommartid, kan bli rätt varmt med sånna under Lindstrandsbyxorna...

Nu e jag inget proffs på skiten.. men fick förklarat för mig att det finns två olika typer. Antingen är de fyllda med någon form av skumplast eller med gele av något slag. Och detta sitter då på ställen som är känsliga, hårda delar och där vi har mycket nerver. En kille på jobbet som cyklar 6h i stöten sa att han föredrog skumplastsbrallorna.

Det där med värme har de nog tänkte på.. tror de är gjorda i någon form av funktionsmaterial.. kan inte tänka mig något annat!

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??

248 Inlägg
26 januari 2012
koston skrev:
twin_cam skrev:
koston skrev:

Grattis och lycka till!

Och för er som får ont i röva av att köra längre på hojjen. Istället för att köpa dyra prylar som extra sittdynor eller gelesadlar köp ett par cykelbyxor! Skydd för bollarna och bakåt.. även skydd för sittknölarna!

Bra tips! Hu är dom uppbyggda egentligen, dom där?

Ska nog prova det! Känns dock som att det, sommartid, kan bli rätt varmt med sånna under Lindstrandsbyxorna...

Nu e jag inget proffs på skiten.. men fick förklarat för mig att det finns två olika typer. Antingen är de fyllda med någon form av skumplast eller med gele av något slag. Och detta sitter då på ställen som är känsliga, hårda delar och där vi har mycket nerver. En kille på jobbet som cyklar 6h i stöten sa att han föredrog skumplastsbrallorna.

Det där med värme har de nog tänkte på.. tror de är gjorda i någon form av funktionsmaterial.. kan inte tänka mig något annat!

Är väl ganska sällan dom cyklar med skinnställ utanpå cykelbrallorna?

You can´t write fun with a straight line.

Administratör
2 981 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Sådär då har man gjort mc mässan ! Väl värt en resa tycker jag! Gick där 5.5timmar i alla fall och Ducati pannigale va en riktig höjdare! Satan vilken go hoj !

En kopp av den svarta såsen...

Smålänning
7 887 Inlägg
26 januari 2012
Goffen skrev:
Sådär då har man gjort mc mässan ! Väl värt en resa tycker jag! Gick där 5.5timmar i alla fall och Ducati pannigale va en riktig höjdare! Satan vilken go hoj !

Ska dit på lördag tänkte jag, då är inte den resan förgäves då smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

V-Power
1 186 Inlägg
29 januari 2012
Goffen skrev:

Var på mässan idag i 5 timmar, gick och njöt mellan Panigale, Aprilia RSV4 och nya S1000RR. Carlos Checas vinnarhoj i SBK och Honda RC45 såg bra ut också big_smile hehe

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
29 januari 2012
var även jag på mässan idag smile duccen va inte helt fel ! men bäst tycker jag ändå honda gp250r var som stog i en monter där de slipade bromsskivor ! näst bäst var väl nordgrenracing s monter med bla en ny Moto3 ! sen 2 st gp125 or ... riktigt trevliga hojjar det där

men visst aprilian var inte helt fel, inte alla superbike klassiker heller och inte s1000rr heller och inte ... ja det mesta var ganska kul att se smile

Smålänning
7 887 Inlägg
29 januari 2012
Det fabrikatet som hade mest hojar som jag skulle velat ha va KTM.

Sen va Touratechs 1200 Ténéré och R1200GS så jääävla feta big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

professionell latmask
72 Inlägg
29 januari 2012
jag va på mässan igår, det va grymt å se så många snygga hojjar under samma tak smile men det bästa va nog ändå å få se josef stunta under showen!

right way, wrong way, MY way

Masterworks
29 januari 2012
Nu har man fått på kraschpuckar o flyttat nummerskylten! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59078/59078-7ad10cafea43eb64cc8d6861bc89dbb2_large.jpg

Administratör
2 981 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Masterworks skrev:
Nu har man fått på kraschpuckar o flyttat nummerskylten! cool

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

GOTTEGRIS! Du ska inte med till Anderstorp den 16 juni och köra en smc kurs då?

Administratör
2 981 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Jag tillber den mörka sidan !   https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-61bf8c07292621729d72d0b7e8962567.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/6/5294/5294-6f4e86094beaed68e645c607bf2df784.jpg

fina tider på bakhjulet ska vi ha i sommar !

3 354 Inlägg
30 januari 2012
Goffen skrev:
Jag tillber den mörka sidan !   http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 962567.jpg

I'll never Join the dark side ;P

https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55885/55885-fa16f60205eab3356d37f803cf4d475e.jpg

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Båtmek
720 Inlägg
30 januari 2012
Har en BMW R1150GS, men funderar på att uppdatera mig lite till en 1200. Var på mässan i torsdags, gick och dreglade på R1200GS Rallye, får bli en sådan om några år. Passade även på att bli medlem i BMW-klubben.

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
30 januari 2012
ingen här på forumet som kör riktig racer ? dvs ej någon gatsoffa

Muttley
30 januari 2012
CHEEVA skrev:

Verkar som de kör Riktig gaträser. Gatsoffa kan nog mer liknas med glidare. Tror inte vi har så många som kör bana på fullt allvar här? Som blir sponsrade alltså.

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
30 januari 2012
tkd_rille skrev:
CHEEVA skrev:

Verkar som de kör Riktig gaträser. Gatsoffa kan nog mer liknas med glidare. Tror inte vi har så många som kör bana på fullt allvar här? Som blir sponsrade alltså.

gatsoffa = sporthoj  racer = gphoj smile  glidare = rullande gynekologstol.

Ingen som bara motionskör lite då ?

Administratör
2 981 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Hade jag haft råd hade jag haft en av varje men eftersom jag älskar köra hoj för mycket för att bara köra var tredje helg typ så nöjjer jag mig med en sportig gathoj !

248 Inlägg
30 januari 2012
CHEEVA skrev:
tkd_rille skrev:
CHEEVA skrev:

Vad kör han själv för något?

You can´t write fun with a straight line.

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
30 januari 2012
yamazuki skrev:
CHEEVA skrev:
tkd_rille skrev:

gatsoffa smile kör en r6a samt lillhojen ( vässad nsr 125 )...

men är väldigt sugen på att börja köra lite racer, så undrade om någon här inne höll på med det smile

Muttley
30 januari 2012
CHEEVA skrev:
yamazuki skrev:
CHEEVA skrev:

gatsoffa smile kör en r6a samt lillhojen ( vässad nsr 125 )...

men är väldigt sugen på att börja köra lite racer, så undrade om någon här inne höll på med det smile

Prova på bana när de är bandagar med R6an. Brukar vara rätt ofta i skåne. Jag vet själv inte var man kollar det men känner några som kör.

Sök