3218
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Muttley
22 augusti 2008
Allansson skrev:
big_smile Klarade uppskrivningen igår. big_smile Uppkörning bokad.

grattis men du hinner knappt köra nått detta året ju hehe

född blåvit
624 Inlägg
23 augusti 2008
Alltså jag måste bara fråga fast ursäkta om det låter puckat eller arrogant smile

Hur lätt eller svårt är det att ta mc kort när man haft B körkort i 13 år och kör dagligen? Så som jag ser det så ligger tyngdpunkten av ett mc kort på så att säga, uppförande i trafiken..trafikregler och vett bakom pannbenet. Jag tror ni fattar hur jag menar.

Rent tekniskt så känns det som att jag skulle lärt mig på en dag, man körde ju moppe i 2-3 år tills bilen tog över. Körde faktiskt 125a på skola också en 5 gånger eller nåt sen tog pengarna slut (jag var 16-17), ångrar mig inte alls jag lovar yikes

Någon som tagit kortet på senare år så att säga? (är 31 själv) smile

Allansson
23 augusti 2008
tkd_rille skrev:
Allansson skrev:
big_smile Klarade uppskrivningen igår. big_smile Uppkörning bokad.

grattis men du hinner knappt köra nått detta året ju hehe

Ne det blir lite tajt, men uppkörning är bokad. Får väl hoppas att det dröjer innan snön kommer här nere tongue

Administratör
2 990 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=36760  här står det lite om vad jag gjort idag smile ! 25 mil blev det totalt !

En kopp av den svarta såsen...

Master of the obvious
636 Inlägg
23 augusti 2008
igår var en jävla skit dag på hojen, 2 bilar körde ut rakt framför mig :S som tur var såg jag båda och han bromsa i tid, sen sakta som man kör höll jag på att klota ett rådjur, som tur var sprang det in i skogen föra jag nådde det (pust, vilken ***** dag)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Administratör
2 990 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
Inte haft en bil som försökt köra ut framför mig sen jag monterade xenonet på hel och halvljuset !

Med.lem
3 759 Inlägg
24 augusti 2008
dabby skrev:
Alltså jag måste bara fråga fast ursäkta om det låter puckat eller arrogant smile

Hur lätt eller svårt är det att ta mc kort när man haft B körkort i 13 år och kör dagligen? Så som jag ser det så ligger tyngdpunkten av ett mc kort på så att säga, uppförande i trafiken..trafikregler och vett bakom pannbenet. Jag tror ni fattar hur jag menar.

Rent tekniskt så känns det som att jag skulle lärt mig på en dag, man körde ju moppe i 2-3 år tills bilen tog över. Körde faktiskt 125a på skola också en 5 gånger eller nåt sen tog pengarna slut (jag var 16-17), ångrar mig inte alls jag lovar yikes

Någon som tagit kortet på senare år så att säga? (är 31 själv) smile

Du kan klara allt på en dag, men då ska du ha tur, och med så pass många "mil bakom dig" borde det svåra med det hela vara att hantera hojen, bromsa rätt osv. Vart du ligger på vägen har mycket större betydelse på hoj.

Sånna grejer. Sen ska du göra en säkerthetskontroll (typ samma som för bil, fast mycket mer ingående)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
24 augusti 2008
Goffen skrev:
Inte haft en bil som försökt köra ut framför mig sen jag monterade xenonet på hel och halvljuset !

Det är vekligen så bra.

Dock kör jag bara med halv.

Administratör
2 990 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
När man har xenon på kör jag bara med halvljuset på för det bländar rätt duktigt när man har helljuset på med !

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 augusti 2008
Goffen skrev:
När man har xenon på kör jag bara med halvljuset på för det bländar rätt duktigt när man har helljuset på med !

Det där hade jag i tanke på att göra. men köra med dubbla halvljus eftersom man troligen aldrig kommer köra i sånt mörker att man behöver helljus.

Kör med konstant helljus nu original istället. Ingen som svängt ut då heller men många hälsar på mig mig ljustutan.

Har äntligen gjort 100-milaservicen iaf. Kostade en lunginflammation pga att jag inte ville avboka tiden trots att man var krasslig.

125 mil har den gått nu och till veckan så får jag besked om inbytespris så får man bra bud så är man utan MC till helgen...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Köpte mig en tröjja o ha ovanpå skinnstället ! Vad tycks?

http://www.hedsyamahashop.se/bilder/webshop/B070G133xx4B_HRRAcingsvets.jpg 

ps Martin 9-3 behåll den ett år till ! Så åker vi ut o glider du o jag nästa sommar !

blacken
25 augusti 2008
Kör med konstant helljus nu original istället. Ingen som svängt ut då heller men många hälsar på mig mig ljustutan.

Det är ett djävla oskick att köra med helhjuset eller ett s:k Xenonljus på hel,  och som oftast är feljusterat.  En del hojar bländar för djävla mycket när man möter dom på vägarna och man blir "ganska" irriterad över det tilltaget.  Det ger "antihojförbudsivrarna" mera vatten på sina kvarnar..

Fisketokig
2 997 Inlägg
25 augusti 2008
Goffen skrev:
Köpte mig en tröjja o ha ovanpå skinnstället ! Vad tycks?

http://www.hedsyamahashop.se/bilder/web … gsvets.jpg 

ps Martin 9-3 behåll den ett år till ! Så åker vi ut o glider du o jag nästa sommar !

Hehe. man vet aldrig wink

j*vligt snygg tröja iaf. Är det från yamahas webshop eller vart har du hittat den.?

Man kanske skulle haft en sådan. Hemmabioförstärkaren är Yamaha iaf big_smilebig_smile

Edit: Av bildlänken att döma så kanske t.o.m jag skulle kunna ana vart den är köpt ifrån... mad
Senast redigerat av Martin 9-3 (25 augusti 2008)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

53 Inlägg
25 augusti 2008
Här är en bildpå min Harley Lowrider:
http://img154.imageshack.us/img154/6425/mg6546hm2.jpg

Kunde kanske funka med en forumdel för MC

No Mercy: +1175 hp/1548 Nm

Administratör
2 990 Inlägg
Med.lem
3 759 Inlägg
26 augusti 2008
blacken skrev:

Det är ett djävla oskick att köra med helhjuset eller ett s:k Xenonljus på hel,  och som oftast är feljusterat.  En del hojar bländar för djävla mycket när man möter dom på vägarna och man blir "ganska" irriterad över det tilltaget.  Det ger "antihojförbudsivrarna" mera vatten på sina kvarnar..

Räddat mitt skin några gånger..

Så jag tänkter inte sluta köra med xenon i halv

Kanon..
1 473 Inlägg
26 augusti 2008
Dendäringa va faktiskt nice... skulle kunna tänka mig en sån att ha o glida runt på big_smile

blacken
26 augusti 2008
Mr_EmCom skrev:
blacken skrev:

Hojarma syns INTE bättre för att dom har Xenonljus, dom syns lika bra med original. Däremot så stör och irriterar Xenonljuset "bättre". Dessutom så är dom felställda (för högt) till 98% och på det så finns det dom "ljushuven" som kör på helljus hela tiden. Vad dom inte förstår är att köra omkring på det sättet skapar en massa irritation från övriga trafikanter, .

Jag blir personligen skitförbannad när man kommer åkandes och möte en mupp på en plastraket som kör med felställt helljus och som bländar en så man knappt ser ett skit. Dålig stil helt enkelt..
Senast redigerat av blacken (26 augusti 2008)

Med.lem
3 759 Inlägg
26 augusti 2008
blacken skrev:
Mr_EmCom skrev:
blacken skrev:

Hojarma syns INTE bättre för att dom har Xenonljus, dom syns lika bra med original. Däremot så stör och irriterar Xenonljuset "bättre". Dessutom så är dom felställda (för högt) till 98% och på det så finns det dom "ljushuven" som kör på helljus hela tiden. Vad dom inte förstår är att köra omkring på det sättet skapar en massa irritation från övriga trafikanter, .

Jag blir personligen skitförbannad när man kommer åkandes och möte en mupp på en plastraket som kör med felställt helljus och som bländar en så man knappt ser ett skit. Dålig stil helt enkelt..

Ehh, jo man sysn bättre. Eftersom en hoj rör sig mycket mer så kommer ofta ljuskäglan lite för högt å ser då ut som man åker runt å flashar med ljustutan, Sånnt regarar man på i backspegeln, i ögonvrån när man står å väntar i en korsning osv.

Och hur jobbigt kan det vara?

Jag hade iaf tagit att det sticker lite i ögat i 2-3 sekunder än att köra på och döda en annan människa..

blacken
26 augusti 2008
Mr_EmCom skrev:
blacken skrev:
Mr_EmCom skrev:

Ehh, jo man sysn bättre. Eftersom en hoj rör sig mycket mer så kommer ofta ljuskäglan lite för högt å ser då ut som man åker runt å flashar med ljustutan, Sånnt regarar man på i backspegeln, i ögonvrån när man står å väntar i en korsning osv.

Och hur jobbigt kan det vara?

Jag hade iaf tagit att det sticker lite i ögat i 2-3 sekunder än att köra på och döda en annan människa..

'
Nej det syns inte bättre. Inte av vad jag har upplevt i allafall
"hur jobbigt kan det vara,sticker "lite" i ögonen i 2-3 sekunder"  I trafiken så är 2-3 sekunder tillräckligt för att en svår olycka ska inträffa, speciellt om man ligger i en 70-80 knyck. Och när man har varit med om en del som man har mött och bländat en så att man inte såg fotgängaren som dök upp vid sidan av vägen, på grund av ett Xenonljus som är felställt och på helljus. Då är det lätt att hålla sig för skratt..
Senast redigerat av blacken (26 augusti 2008)

Sök