3398
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Båtmek
720 Inlägg
24 september 2012
Tycker det är mycket smutskastning på fyrtakts-crossarna tongue

Fisketokig
2 997 Inlägg
24 september 2012
Om vi snackar lite mer offroad. Vad bör man satsa på som motionshoj att köra grusgrop och små skogsstigar på?

Lite svag för ktm 450exc som finns vägreggad men kan vara kul med alternativ.

Lägger mycket vikt vid att hålla underhåll och service på låg nivå så jag vet inte.

Helst inte över 60 så man slipper låna.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
25 september 2012
Vart på första körlektionen idag, teknikbanan var det inga problem med, också blir det teoriprov och stadskörning imorrn och på torsdag, och om allt går vägen så har jag kortet i handen på fredag smile

Martin 9-3 skrev:
Om vi snackar lite mer offroad. Vad bör man satsa på som motionshoj att köra grusgrop och små skogsstigar på?

Lägger mycket vikt vid att hålla underhåll och service på låg nivå så jag vet inte.

DRZ 400 tycker jag funkar skapligt, har dock hört att dom går sönder ganska lätt, men det beror väl på hur man kör också...

Yamaha XT 125 annars, bara att hålla den på rätt köl är motion!

http://www.youtube.com/watch?v=sz0iVCzQvwk
http://www.youtube.com/watch?v=hBzdOr5Bsw0

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
26 september 2012
Martin 9-3 skrev:

ska du ha en cykel som är mest grusleksak men kanske inte vägreggad så hade jag gått på 250 2-takt av nån japansk kvalisort, lätta och smidiga, lätta att underhålla (inga oljebyten i tid å otid, justera ventiler etc) och räcker mer än väl för att göra dig svettig och sådär lagom på gränsen till att skita på dig när du vrider rullen i botten mellan tallarna...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 september 2012
TS_quattro skrev:
Martin 9-3 skrev:

ska du ha en cykel som är mest grusleksak men kanske inte vägreggad så hade jag gått på 250 2-takt av nån japansk kvalisort, lätta och smidiga, lätta att underhålla (inga oljebyten i tid å otid, justera ventiler etc) och räcker mer än väl för att göra dig svettig och sådär lagom på gränsen till att skita på dig när du vrider rullen i botten mellan tallarna...

Skulle absolut duga med 250cc. Dock har jag kört en del grus och offroad samt att jag är en stadig grabb på hundra pannor smile Så jag känner ingen nackdel med lite större hoj.

Kikat lite på en ny Honda crf450 och ev får ett bra höstpris på en som stått i butik i ett halvår.

V-Power
1 186 Inlägg
27 september 2012
Martin 9-3 skrev:
TS_quattro skrev:
Martin 9-3 skrev:

Skulle absolut duga med 250cc. Dock har jag kört en del grus och offroad samt att jag är en stadig grabb på hundra pannor smile Så jag känner ingen nackdel med lite större hoj.

Kikat lite på en ny Honda crf450 och ev får ett bra höstpris på en som stått i butik i ett halvår.

Jag skulle vilja säga att en 250 2takt går lika bra som en 450 4takt smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

412 Inlägg
29 september 2012
Lappen klarades i torsdags! Manöverdelarna på gamla F10 i Ängelholm och sen trafikdelen i Helsingborg. Första försöket! Känns rätt jäkla bra!!

En häst har en hästkraft! Eller..?!

Smålänning
7 887 Inlägg
29 september 2012
Puttejohnsson skrev:
Lappen klarades i torsdags! Manöverdelarna på gamla F10 i Ängelholm och sen trafikdelen i Helsingborg. Första försöket! Känns rätt jäkla bra!!

Vad gör du inne vid datorn då?

Hojar tål regn, XT:n har stått ute hela sommaren smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Amatör
444 Inlägg
30 september 2012
Grattis Puttejohnsson!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
30 september 2012
Instämmer, grattis! Jag tog själv mitt kort sent på hösten förra året, även om årets säsong blir kort så är du ju med från början nästa år! MC-kortet är det bästa jag gjort på många år, värt varenda surt förvärvad krona!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Båtmek
720 Inlägg
30 september 2012
Polerade till mitt grenrör, var lite sunkigt innan tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154011/154011-683e3e668c13ee2024ba018e9702dd25.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154011/154011-267d2927de4e91df47a392a31ab8925a.jpg

412 Inlägg
1 oktober 2012
Tack så mycket allihopa! smile Inte någon som har ett slip-on till er6 liggandes? Hade varit trevligt med lite roligare ljud i hojen! smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 oktober 2012
R1kard skrev:
Martin 9-3 skrev:
TS_quattro skrev:

Jag skulle vilja säga att en 250 2takt går lika bra som en 450 4takt smile

Jag respekterar de som föredrar 2-takt men i min ägo kommer aldrig mer någon tvåstånkare smile

Administratör
2 981 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
Du kanske skulle testa en 2taktare du kör ju inte på den 4taktaren du har... wink

En kopp av den svarta såsen...

V-Power
1 186 Inlägg
2 oktober 2012
Hehe nej nu ska det inte vara för mycket 2takts snack från min sida tongue Så länge man vill köpa en cross så är man ju på rätt spår i alla fall!! big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 oktober 2012
Goffen skrev:
Du kanske skulle testa en 2taktare du kör ju inte på den 4taktaren du har... wink

Finns många 4-taktare här hemma som jag inte kör nå på smile

Även om man köper en ny enduro eller cross så kommer den max gå max 10 timmar om året, mer finns det inte tid till. Har kört 3 timmar på nya Quaden jag köpte ett år sedan.

250:n och 500:an fick service förra hösten och kördes 30 min efteråt. Ingen av dem har gått mer sedan dess.

Enda nackdelen är att det är mycket besiktningar att passa in på vägreggat vilket ibland kan bli de enda resorna som görs smile

Största nackdelen med oreggade crossar är väl stölder mm.
Några som har ringt upp mig genom åren som jag inte känner för de vet att jag gillar nya prylar, åker bara lite och då ute i skogen.
Kunnat köpa mer eller mindre sprillans nytt för 10-20 utan kvitto men med ett gott råd att byta plast eller detaljer...
Därav lite surt att lägga 50-60 på samma grejor när man kör minimalt

Snäll pöjk
703 Inlägg
11 oktober 2012
Körkortet är mitt! :-D
Riktigt skönt att man hann ta det innan årets slut! :-)

Ack vet jag förgasarmotorer!

Administratör
2 981 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Grattis !

En kopp av den svarta såsen...

1 722 Inlägg
11 oktober 2012
Vill också ha Mckortet men nästa år blir det att man måste vara 24 år för att ta tung mc kort .... Måste man ha lättmc kortet först innan man tar tung mc kortet?? smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

That Shit Cray
1 087 Inlägg
11 oktober 2012
Kanelbullen skrev:
Vill också ha Mckortet men nästa år blir det att man måste vara 24 år för att ta tung mc kort .... Måste man ha lättmc kortet först innan man tar tung mc kortet?? smile

Nej det måste du inte smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

Sök