2345
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
28 september 2013
fi fan för glidare ... rullande gynekologstol är va de är

den enda glidare jag kan tänka mig är yamas V-max
Senast redigerat av CHEEVA (28 september 2013)

1 863 Inlägg
29 september 2013
Vill ha en glidare för att dels är dom billigare, billigare försäkring. Sporthoj får bli senare isåfall när jag fått mer körvana.

Men har ni några konkreta tips om glidarhojar? Hur många hästar har 800 och 900 kubikare?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 september 2013
666_Beast skrev:
Vill ha en glidare för att dels är dom billigare, billigare försäkring. Sporthoj får bli senare isåfall när jag fått mer körvana.

Men har ni några konkreta tips om glidarhojar? Hur många hästar har 800 och 900 kubikare?

En supermotard är med riktigt billig att försäkra och väääldigt mycket roligare.

Körde en GSR 750 i sommras, en 2012:a och den betalade jag ca 4300:- hel/hel.
Det kan man knappast kalla dyrt, var ju ändå en bit över 100 Hk och rätt rolig att köra med.

Autotech

11 Inlägg
29 september 2013
AeroMalm skrev:
Busgrabb skrev:
666_Beast skrev:
Kollar om jag kan få lite hjälp här, ska ta mc kort till våren men tänkte köpa hoj nu höst/vintern. Blivit väldigt sugen på Kawasaki Mean Streak eller Suzuki Marauder. Nån som har lite hum om dessa hojar, ska man välja 800 kubik eller 1500? Servicekostnader samt hur dom är att köra? Om man hittar en hoj som gått 2500-3000 mil, är det mycket?
Tacksam för råd.

Det är ingen fara med milen på en sådan hoj bara dom är servade efter boken.
En glidare är ju verkligen ingen raket så gå på en 1500 direkt.
Även om Suzukis 800cc (Vilken är vattenkyld) går bättre än många andra fakbrikanters 800cc glidare.

Ska du ha glidare så satsa på stort direkt. En 800cc glidare är ingen större höjdare. Har du kollat på Yamaha warrior 1700. En sportig glidare med riktigt bra drag. Skulle jag köpt glidare hade det varit en sån wink

800 kubik duger gott, körde Kawasaki vn800 med effektsystem (Vance & Hines) och bestyckade förgasare
och det var bra vrid i den så skulle absolut inte skämmas att äga å köra en sådan.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 september 2013
correo skrev:
AeroMalm skrev:
Busgrabb skrev:

Det är ingen fara med milen på en sådan hoj bara dom är servade efter boken.
En glidare är ju verkligen ingen raket så gå på en 1500 direkt.
Även om Suzukis 800cc (Vilken är vattenkyld) går bättre än många andra fakbrikanters 800cc glidare.

Ska du ha glidare så satsa på stort direkt. En 800cc glidare är ingen större höjdare. Har du kollat på Yamaha warrior 1700. En sportig glidare med riktigt bra drag. Skulle jag köpt glidare hade det varit en sån wink

800 kubik duger gott, körde Kawasaki vn800 med effektsystem (Vance & Hines) och bestyckade förgasare
och det var bra vrid i den så skulle absolut inte skämmas att äga å köra en sådan.

Allt beror ju på vad man har att gämföra med, har du kört en riktig hoj tex?

Autotech

11 Inlägg
29 september 2013
Busgrabb skrev:
correo skrev:
AeroMalm skrev:

Allt beror ju på vad man har att gämföra med, har du kört en riktig hoj tex?

hahaha om jag har

11 Inlägg
29 september 2013
Men det var väll glidare han ville ha va?

11 Inlägg
29 september 2013
correo skrev:
Men det var väll glidare han ville ha va?

Då menar jag att rätt 800a kan man få rätt bra fart på och vrid.
Senast redigerat av correo (29 september 2013)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
29 september 2013
666_Beast skrev:

som sagt vanliga standard hojjar ( tex cbf,xj6, gsr bla) är inte speciellt dyra att äga men grymt mycket roligare att köra .... att en glidare ska vara bekvämare är en jävla myt bara

enda tipset jag har är att köpa så stort som möjligt ... gubben hade en hd 1550 ? något i den stilen iallafall, och det var absolut minimum

Administratör
2 981 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
Ja jag har inte kört någon kromsläde som känns riktigt pigg men så är jag ju van vid lite snabbare saker.... Var o en får göra som dom själv vill !

En kopp av den svarta såsen...

757 Inlägg
29 september 2013
annars kör du sport tourer smile bra försäkring och hyffsat bra klös ;P
jag har kört diverse kromslädar och inte fastnat för nån.
själv kör jag en zzr 1200 . men är ju en smaksak med, men skulle rekomendera om du nu ska köra upp så börja med en hoj osm är mer lättmanuvrerad. jag körde på z1000 och skulle rekomendera nått liknande isf.
men men det är ju bara vad jag tycker smile

1 863 Inlägg
29 september 2013
Om jag inte vill ha en massa fart och en jäkla massa hästkrafter är det väl upp till mig? Alltid så spårar det ur när man frågar nåt på Garaget.

Min fråga handlade om custom/glidar hojar, sån jag vill ha.

Administratör
2 981 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
Uppenbarligen är inte erfarenheten från sådanna hojar så stor här... Som jag ser det är det inget som spårat ur vi vill ju bara rädda dig ifrån kromträsket! Förutom farsans m1800r har jag kört yamaha dragstar 1300 som har 70hästar och den va bland det tröttaste jag kört inget vrid vibrerar och allmänt trött. Mer än så kan inte jag hjälpa dig i alla fall... Som jag skrev i förra inlägget alla gör som dom själv vill.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
29 september 2013
666_Beast skrev:
Om jag inte vill ha en massa fart och en jäkla massa hästkrafter är det väl upp till mig? Alltid så spårar det ur när man frågar nåt på Garaget.

Min fråga handlade om custom/glidar hojar, sån jag vill ha.

man behöver inte ha en custom hoj för att slippa höga hastigheter smile finns många alternativ som kan erbjud körglädje ändå !

ta till exempel yamahas xj6, inte direkt en snabb hoj men ändå väldigt underhållande

eller en suzuki bandit 650 ! billiga försäkringar där också. Vad vill du ha ut av din hoj åkning ? om det är mer än en image du vill ha så tror jag du blir en lyckligare hoj förare med något annat

757 Inlägg
29 september 2013
jag sa bara min åsikt för jag har aldrig suttit bra på customhoj. jag har prövat ett par st och när jag tog kortet så kunde jag inte tänka annat än en customhoj och såsa omkring i. men jag tröttnade som sagt väldigt fort att sitta illa när jag åker långt. sen att jag sa att man sitter bättre på en z1000 när man kör upp står jag fast vid . men som sagt vill du åka custom så gört smile är ju ditt val vad du känner är bäst. jag delade bara med mig av min erfarenhet

Smålänning
7 887 Inlägg
29 september 2013
Offroad?

XT660 är svinbillig att äga och ger tillräckligt med körgjädje för mig iaf, mitt ex har sjukt dåligt lokalsinne dock, kör nästan alltid vilse tongue

Tror inte ens många glidare slåt 1660 kr helår halvförsökrat...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
2 981 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
Jag tror av hans inlägg att döma att han verkligen vill ha en glidare så känner ni till en sådan skriv det och inte en massa om andra hojjar !

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 september 2013
Yamaha wildstar är en ganska trevlig cykel, relativt vanlig, driftsäker, mycket eftermarknadsdelar (om man är intresserad av sånt), dock så är det en 1600 vilket gör att den är ganska tung, man får alltså parkera med viss omsorg, att på egen hand backa ut den ur en parkering i lätt motlut är nära på hopplöst. En nackdel med den är väl att chassiet är lite mjukt vilket kan göra den lite tungstyrd även för en glidare. Tycker man att wildstar är för stor så finns ju dess mindre syskon (t.ex Dragstar) som är lite lättare och smidigare men som saknar en hel del av 1600:ans goa vridmoment.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

1 863 Inlägg
29 september 2013
Goffen skrev:
Jag tror av hans inlägg att döma att han verkligen vill ha en glidare så känner ni till en sådan skriv det och inte en massa om andra hojjar !

Tack!

52 Inlägg
29 september 2013
https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40009/40009-f16611aa9e4b9d6b3a16bccaa406fb86.jpg
Min kawasaki vn800 classic jag byggde om till bobber under vinter/vår 2013 :-)

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40009/40009-c489ac6117e7b5e893211dd02f9109d0.jpg
Som den såg ut vid köp

Sök