TS_quattro skrev:
Yamaha wildstar är en ganska trevlig cykel, relativt vanlig, driftsäker, mycket eftermarknadsdelar (om man är intresserad av sånt), dock så är det en 1600 vilket gör att den är ganska tung, man får alltså parkera med viss omsorg, att på egen hand backa ut den ur en parkering i lätt motlut är nära på hopplöst. En nackdel med den är väl att chassiet är lite mjukt vilket kan göra den lite tungstyrd även för en glidare. Tycker man att wildstar är för stor så finns ju dess mindre syskon (t.ex Dragstar) som är lite lättare och smidigare men som saknar en hel del av 1600:ans goa vridmoment.
jag hade sporthoj men ville åka glidare istället, Jag kollade på dessa hojjar, jag är 25 år och väldigt kräsen bör tilläggas.
Kawasaki 1500 vn - Trevlig men då ska man ha insprut efter 02 eller när dom kom, fula fälgar.
Yamaha dragstar - Krångligt tillverkade och svår och skruva med, Mesig hoj och är en damcykel i mina ögon.
Yamaha wildstar - jävligt trelig hållbar cykel, växellådsprolem som ska bytas på garantin runt 2000 mil annars, tunga är dom men då får man ha muskler, det var nära att jag köpte en wildstar.
Honda shadow 1100 C3 - blev mitt köp, enligt mig den som hade bäst gång, vrid, stilrenast med ekerfälgar och fina stora skärmar, exakt kopia på HD heritage, den är vattenkyld likså, lite vibrationer så man inte går misste om man åker hoj, helt perfekt, billiga delar och lättskruvat.
Kollade lite på 800, 750 cc men efter provat dom så nej nej det är för små, smala hojar utan tyngt och inget vrid, Även du har V&H så blir det inte det grova ljudet....typ som dra raka rör på en mustang med 6a...ne det saknas något. Det är ofta kedje drift och det slits snabbt, och är dyrt.
Gör som jag, ha med dig en bunt pengar åk runt prova 10 hojjar ta den som känns bäst, allt handlar inte om märke det är nästan samma saker dom där. Kolla gärna mitt galleri på min nya.