4962
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

DEVIL
1 171 Inlägg
13 oktober 2013
Nån som vet om detta är ett bra pris?

http://www.blocket.se/jonkoping/Suzuki_ … 13&w=2

Ganska sugen att köpa nu, och ha inför kommande sommar!

bmw m power

Administratör
2 990 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
Känner han som har hojen... Den är i ok skick men jag tycker inte den är värd 50k... 40k snarare för en importerad k5a med kinakåpor!

En kopp av den svarta såsen...

DEVIL
1 171 Inlägg
13 oktober 2013
Goffen skrev:
Känner han som har hojen... Den är i ok skick men jag tycker inte den är värd 50k... 40k snarare för en importerad k5a med kinakåpor!

Tänkte lite det jag också, hoppar nog den, får väl helt enkelt leta vidare smile

bmw m power

Administratör
2 990 Inlägg
DEVIL
1 171 Inlägg
13 oktober 2013
Goffen skrev:
Lägg ett bud !

Ja man kanske kan pruta tämligen då vintern är på ingång med stormsteg ^^

bmw m power

Administratör
2 990 Inlägg
13 oktober 2013
Trådstartare
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_CB … 17&w=3  En bekant till mig som säljer sin cbr1000rr ! Vet inte skicket dock..

DEVIL
1 171 Inlägg
13 oktober 2013
Goffen skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Honda_CBR1000RR_49952221.htm?ca=17&w=3  En bekant till mig som säljer sin cbr1000rr ! Vet inte skicket dock..

Såg jävla go ut iallafall!

bmw m power

13 Inlägg
15 oktober 2013
Såg lite dött ut här så jag fyller på med en film från helgens klubbmästerskap!

http://www.youtube.com/watch?v=uMx6kM0EvDs

2 174 Inlägg
15 oktober 2013
nybliven mc förare som man är, hade jag helt missat denna underbara tråd smile

min förra hojj jag sålde i somras innan jag ens tog kortet var en Suzuki gsx 1000R -10- 900 mil med talormade avgas och kattersättare, helt underbar maskin men livsfarlig..!

Tog kortet för några veckor sen och köpte en honda shadow 1100 c3 glidare istället, supernöjd smile

Kolla gärna in bilder i mina album och lägg en röst smile så gör jag detsamma !

Mvh Kim

2 174 Inlägg
15 oktober 2013
Goffen skrev:

exakt går ju få en k7a under 70 nu lixom!

2 174 Inlägg
15 oktober 2013
TS_quattro skrev:
Yamaha wildstar är en ganska trevlig cykel, relativt vanlig, driftsäker, mycket eftermarknadsdelar (om man är intresserad av sånt), dock så är det en 1600 vilket gör att den är ganska tung, man får alltså parkera med viss omsorg, att på egen hand backa ut den ur en parkering i lätt motlut är nära på hopplöst. En nackdel med den är väl att chassiet är lite mjukt vilket kan göra den lite tungstyrd även för en glidare. Tycker man att wildstar är för stor så finns ju dess mindre syskon (t.ex Dragstar) som är lite lättare och smidigare men som saknar en hel del av 1600:ans goa vridmoment.

jag hade sporthoj men ville åka glidare istället, Jag kollade på dessa hojjar, jag är 25 år och väldigt kräsen bör tilläggas.

Kawasaki 1500 vn - Trevlig men då ska man ha insprut efter 02 eller när dom kom, fula fälgar.

Yamaha dragstar - Krångligt tillverkade och svår och skruva med, Mesig hoj och är en damcykel i mina ögon.

Yamaha wildstar - jävligt trelig hållbar cykel, växellådsprolem som ska bytas på garantin runt 2000 mil annars, tunga är dom men då får man ha muskler, det var nära att jag köpte en wildstar.

Honda shadow 1100 C3 - blev mitt köp, enligt mig den som hade bäst gång, vrid, stilrenast med ekerfälgar och fina stora skärmar, exakt kopia på HD heritage, den är vattenkyld likså, lite vibrationer så man inte går misste om man åker hoj, helt perfekt, billiga delar och lättskruvat.

Kollade lite på 800, 750 cc men efter provat dom så nej nej det är för små, smala hojar utan tyngt och inget vrid, Även du har V&H så blir det inte det grova ljudet....typ som dra raka rör på en mustang med 6a...ne det saknas något. Det är ofta kedje drift och det slits snabbt, och är dyrt.

Gör som jag, ha med dig en bunt pengar åk runt prova 10 hojjar ta den som känns bäst, allt handlar inte om märke det är nästan samma saker dom där. Kolla gärna mitt galleri på min nya.

Administratör
2 990 Inlägg
15 oktober 2013
Trådstartare
Vill bara göra en rättelse motorcyklar är inte livsfarliga det är dom som kör dom som "kan" vara livsfarliga....

Rejsa ?
2 959 Inlägg
15 oktober 2013
Goffen skrev:
Vill bara göra en rättelse motorcyklar är inte livsfarliga det är dom som kör dom som "kan" vara livsfarliga....

Dessutom är det ju så att som hoj så är en kromad gynekologstol farligare på alla sätt.
Inget ös att köra om med, kassa bromsar så du kommer sätta den i röven på en bil och verkligen ingen väghållning så du kommer plantera den i något dike ganska omgånde.

En sporthoj må vara jävligt motorstark men den har bromsar och chassi anpassat efter det.
Det handlar mest om huvudet på föraren om den är farlig eller ej.
Senast redigerat av Busgrabb (15 oktober 2013)

Autotech

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
15 oktober 2013
Busgrabb skrev:
Goffen skrev:

Dessutom är det ju så att som hoj så är en kromad gynekologstol farligare på alla sätt.
Inget ös att köra om med, kassa bromsar så du kommer sätta den i röven på en bil och verkligen ingen väghållning så du kommer plantera den i något dike ganska omgånde.

En sporthoj må vara jävligt motorstark men den har bromsar och chassi anpassat efter det.
Det handlar mest om huvudet på föraren om den är farlig eller ej.

hehe de är så jävla sant smile försäkringspriset på en sån dödsmaskin som en glidare är borde vara sky högt !

KHRacing
16 oktober 2013
grejjerna hemma, väntar bara på handskarna & ryggskyddet

http://imageshack.com/scaled/800x600/32/s2h5.jpgUploaded with ImageShack.com
Senast redigerat av KHRacing (16 oktober 2013)

Administratör
2 990 Inlägg
16 oktober 2013
Trådstartare
Felixan skrev:
Såg lite dött ut här så jag fyller på med en film från helgens klubbmästerskap!

http://www.youtube.com/watch?v=uMx6kM0EvDs

Ser ut som en mycket trevlig bana det !

1 863 Inlägg
16 oktober 2013
KHRacing skrev:
grejjerna hemma, väntar bara på handskarna & ryggskyddet

http://imageshack.com/scaled/800x600/32/s2h5.jpgUploaded with ImageShack.com

Vart har du köpt kläderna? Hjälmen är ju bara för grym, sån letar jag efter. Men helst vill jag hitta den i en lokal butik så man kan prova.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

KHRacing
16 oktober 2013
kläder, ryggskydd & handskar: www.mcklader.eu
hjälm: www.fc-moto.de
stövlar: www.xlmoto.se (60% rabatt i oktober)
nackkrage: www.ebay.com (blev cirka 300kr billigare totalt då jag åkte på tull)

1 863 Inlägg
16 oktober 2013
KHRacing skrev:

Jackan fanns ju bara i lite halvtaskiga storlekar, behöver xl. Tråkigt.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

KHRacing
16 oktober 2013
666_Beast skrev:
KHRacing skrev:

Jackan fanns ju bara i lite halvtaskiga storlekar, behöver xl. Tråkigt.

ring dem o kolla, lättast så

Sök