4087
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Det är alltid gratis ost i råttfällan
175 Inlägg
21 januari 2010
TCG skrev:
Chrise skrev:
En annan lösning är att köpa en stor hoj, och stypa till 25kw så du får köra den på det begränsade kortet. För att två år senare ta bort strypningen.

Tycker jag inte låter som en bra idé. En tung hoj som är strypt gå rätt illa, är tyngre och klumpigare.
Köp en mindre hoj, kör den original tills du har behörighet att byta upp dig till en obegränsad.
.

Jag sa aldrig att det var en bra idé, jag strypte min RF900R 120kw--->25kw. Den var praktiskt-taget okörbar. Men det är bra att man får rutin i hur en tung hoj känns, utan att man sitter på en 170hk krut-tunna

"Assumption is the mother of all fuckups"

Sleeper
3 084 Inlägg
21 januari 2010
Chrise skrev:
TCG skrev:
Chrise skrev:
En annan lösning är att köpa en stor hoj, och stypa till 25kw så du får köra den på det begränsade kortet. För att två år senare ta bort strypningen.

Tycker jag inte låter som en bra idé. En tung hoj som är strypt gå rätt illa, är tyngre och klumpigare.
Köp en mindre hoj, kör den original tills du har behörighet att byta upp dig till en obegränsad.
.

Jag sa aldrig att det var en bra idé, jag strypte min RF900R 120kw--->25kw. Den var praktiskt-taget okörbar. Men det är bra att man får rutin i hur en tung hoj känns, utan att man sitter på en 170hk krut-tunna

MM det är väldigt smart att köpa en hoj på 200hk sen strypa till 25kw och betala 40000 i försäkring ändå. Dä e najs!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
21 januari 2010
Sushikocken skrev:
Chrise skrev:
TCG skrev:

.

MM det är väldigt smart att köpa en hoj på 200hk sen strypa till 25kw och betala 40000 i försäkring ändå. Dä e najs!

22.000 vill försäkringsbolaget bara ha av mig för min 184Hk wink

Skämt åsido, håller helt med dig. Försäkringsbolag försäkrar efter vilken effekt MCn är typad med, inte den effekt du anger. Detta pga. att så många strypte sina hojar förr, försäkrade dem och sedan tog bort strypningen.

Administratör
2 990 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
äh köp den hojjen du vill ha men åk och ta en eller två smc sporthojskurser så du lär dig hantera mcn..... Dom kurserna är ruskigt bra !

En kopp av den svarta såsen...

175 Inlägg
21 januari 2010
Sushikocken skrev:
Chrise skrev:
TCG skrev:

.

Vill man väldigt gärna ha en sån hoj och har råd, så kan man väl göra det, återigen är det inte den slugaste lösningen.

RFen har 160hk och kostar mig 4500 att halvförsäkra om året, detta tack vare att det är en sport/touring hoj, att det är en av de snabbaste, seriehojarna i världen på 0-100 är helt irrelevant

Kanon..
1 473 Inlägg
21 januari 2010
Chrise skrev:
Sushikocken skrev:
Chrise skrev:

Vill man väldigt gärna ha en sån hoj och har råd, så kan man väl göra det, återigen är det inte den slugaste lösningen.

RFen har 160hk och kostar mig 4500 att halvförsäkra om året, detta tack vare att det är en sport/touring hoj, att det är en av de snabbaste, seriehojarna i världen på 0-100 är helt irrelevant

Den var, för 5 år sen.

963 Inlägg
21 januari 2010
Chrise skrev:
Sushikocken skrev:
Chrise skrev:

Den är nog så billig då det är en gammal hoj med stålram.
Suzuki RF 900 R
Tillverkad: 1994-1999
Effekt: 135 hp (101 kW) @ 10,000 rpm
Vikt: 203 kg
(Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Rf900)

För en nybörjare så är det säkert en bra hoj, jag har inte kört den men det lilla jag läste nu lite snabbt så verkar ju både motor och chassi vara hållbart i denna touringhoj.

175 Inlägg
21 januari 2010
TCG skrev:
Chrise skrev:
Sushikocken skrev:

Den är nog så billig då det är en gammal hoj med stålram.
Suzuki RF 900 R
(Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Rf900)

För en nybörjare så är det säkert en bra hoj, jag har inte kört den men det lilla jag läste nu lite snabbt så verkar ju både motor och chassi vara hållbart i denna touringhoj.

Citerar från "Bike Test 2003"

Suzuki RF900 R:

"Vid våra testmätningar blev vi mycket överraskade av accelerationssiffrorna. Vad sägs om 0-100 på 2.5 sekunder? Eller stående kvartsmilen på 10.4 sekunder. Så snabba tider hade vi aldrig tidigare mätt och inte så särskilt många senare heller."....""Vid den långa accelarationen 0-1000 meter fick vi för första gången en accelaration på under 20 sekunder, 19,9 för att vara exakt. Den tiden har sedan slagits av bara en handfull motorcyklar, med Honda CBR 1100 XX Blackbird och Yamaha R1 som första exemplaren."

Kanon..
1 473 Inlägg
21 januari 2010
Okey jag hade fel.. 7 år sen...

175 Inlägg
22 januari 2010
leksak skrev:

Iochförsig, men då utgår jag ifrån att du vet en serie-hoj som är snabbare?!

963 Inlägg
22 januari 2010
Chrise skrev:
leksak skrev:

Iochförsig, men då utgår jag ifrån att du vet en serie-hoj som är snabbare?!

Det skriver du ju själv...
"Den tiden har sedan slagits av bara en handfull motorcyklar, med Honda CBR 1100 XX Blackbird och Yamaha R1..."
Detta var alltså 7år sedan. Sedans dess har det kommit ganska många hojar. Redan året efter den artikel du hänvisar till skrevs så kom exempelvis första modellen av ZX-10R.

Suzuki RF 900 R

Kawasaki ZX-10R
Tillverkad 2004-2005
Effekt: 184Hk
Vikt: 175Kg

Sedan handlar det väl lite mer om 0-100 tider när det gäller hojar?
Jag antar att de utvecklade RF900R under de 5år som den tillverkades.
Det har hänt lite med utvecklingen av chassi, bromsar m.m. på de 11år sedans Suzuki slutade tillverka RF900R.
Senast redigerat av TCG (22 januari 2010)

175 Inlägg
22 januari 2010
märk väl att jag skrev bland de snabbaste, jag påstod aldrig att den var DEN snabbaste. Men inte ens Hayabusan gör 0-100 på under 2.5s

Chassi och bromsar har utvecklats en hel del, de är för övrigt riktigt dåliga på RFen

963 Inlägg
22 januari 2010
blacken skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=9fNS0JpJ34c&feature=player_embedded
big_smile

Jäklar vilken kul pryl! Då kan jag ju ta med Ninjan till fjällen! big_smile

Allansson
30 januari 2010
Hej. Sitter och tittar lite på skydd till byxor. Är det någon som vet om Halvarssons skydd (http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr … amp;cid=10) passar andra märken? Främst höftskyddet jag funderar på då.

164 Inlägg
30 januari 2010
blacken skrev:
big_smile

Undra vad ett sånt kit kan gå på? big_smile

3 354 Inlägg
2 februari 2010
nån som kollat lite på VWs aktieköp i suzuki?
tror ni de har planer på en motorcykel?
det har ju varit lite spekulationer

om det är sant o det skulle bli liknande hojar som illustreringen så kanske det vart intressant
http://www.bike.se/content/3418/
Senast redigerat av Seth (2 februari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Fisketokig
2 997 Inlägg
4 februari 2010
Jösses vad priserna har gått upp.

När jag köpte min så kostade en ny 600rr 100.000:- Idag ligger listpriset på 132.900:- för en ny.

Prutade ner min till 85.000:- och bara kört 150 mil och servat den.

Får ju nästan igen pengarna på den om man vill smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sleeper
3 084 Inlägg
4 februari 2010
GRH skrev:
blacken skrev:
big_smile

Undra vad ett sånt kit kan gå på? big_smile

Läste vad det gick på i illustrerad vetenskap, och vad jag vill minnas var det fan inte billigt

Edit:
ett annat pris 3249$ så 23k sen får du väll lägga på några k för att få hem dem
Senast redigerat av Sushikocken (4 februari 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

404 Inlägg
12 februari 2010
TCG skrev:
Vinne skrev:
Tycker detta borde få en egen kategori i forumet för oss som ochså kör mc, Inte bara bil! Ligger lite bilder på mina gamla hojar i mitt galleri. Men Fyller snart tjugo och då får jag automatiskt mitt tunga kort och de vill jag lova ska bli roligt big_smile!

Vi har ju Sporthoj.com. wink

Du kanske menade så men för att förtydliga om någon läser så får man A obegränsad 2år efter utfärdande av A begränsad. Så tog man A begränsad när man var 18år och 3mån så får man köra A obegränsad när man är 20år och 3månader. Inte en dag tidigare.

Tog mitt mellan 14 dagar efter jag fyllde 18. Så Jag får vänta till 14 dagar efter jag fyllt tjugo smile Längtar!!!!!!!!
Senast redigerat av Vinne (12 februari 2010)

Four wheels move your body, Two wheels move your soul.

Sök