6084
Sök

Hästkraftsinflation.

Från Finland
499 Inlägg
för 8 timmar sedan
Det är inte sagt all  utveckling är av godo, jag tror vi lever i sådana tider tyvärr.

Professionell nybilshatare

6 Inlägg
för 42 minuter sedan
Growe skrev:
Utmarks-Loke skrev:
Och trots alla dessa hästkrafter skall folk ändå sega sig upp i fart på motorvägspåfarterna så man får lägga sig ut i vänsterfilen eller om det är upptaget där till och med bromsa ned för att släppa ut dom

visst är det intresant  hjälper inte att dom har 600hk dom jävlarna kan inte ens axa ifrån en bussjävel på påfarterna...    händer HELA jävla tiden.. sega jävla idioter helt enkelt..   det är som vid stoppljus  jag tar 4bilängder med min Skoda fabia med 80hk   den är inte snabb  vilken elbil som helst borde bränna förbi den upp till 70 utan att ens försöka men det händer ALDRIG   jag försöker inte rejsa med puckona utan kör iväg normalt..  men det är klart jag drar på som man ska göra upp i fart och i med högsta växel.. men inget försök att starta bra eller dra ur biljäveln ordenkligt.    borde vara förbjudet att vara trög i trafiken smile
om man inte kör ifrån en lastbil eller en buss vid stoppljusen ska man klippa körkortet direkt.. händer dagligen att jag får släppa gasen på en 14meters bussjävel för att fanskapet framför är så förbannat seg..  det är 19ton och 450hk som ska upp i fart med den absolut trögaste växellådan i ett tungt fordon som någonsin gjorts.. men nej inte fan klarar man att dra ifrån bussjäveln vid stoppljuset ens. 

samma sak på påfarter jag får hålla igen med en stor buss för att bilister är absolut hjärndöda när det gäller att framföra ett fordon smile

Ja, 100% jag håller med. Jag kör bubbla på sommaren och de flesta påfarter vill jag gärna ta i 65-70 och så fort de 50pollarna tyar. Men nej, kommer alltid ifatt någon seg nyare elbil som tar påfarten i 40-50 så man får stå på hejdarna? sen får jag börja om att föröka jaga upp takten igen ??

Sök