Lardi skrev:
Är begagnade marknaden helt uteslutet för dig? Eller utlandsbeställningar.. fc-moto.de
Ja har "racing" stövlarna, dom funkar och är helt klart värda sitt pris.. Men man märker att de inte är ett par tcx/alpinestar/sidi stövlar.. Men för priset är dom helt ok.
Njae, intye helt uteslutet, men mest svårt att hitta rätt storlekar utan att åka över halva sverige

groze skrev:
twin_cam, vilken typ av hoj kör du?
I min värld känns det bäst att skaffa skyddsutrustning som jag vet är bland den bästa som finns, ramlar man med hojjen så kan de extra tusenlapparna vara det som gör att man överlever.
Kör man sporthoj är ju ett riktigt skinnställ helt klart att föredra. Gore-tex kläderna klarar sällan en krasch i hög fart lika bra som ett skinnställ. Skydden sitter alldeles för löst runt kroppen och kan lätt flyttas, samt att materialet slits sönder.
Jag vet inte hur biltemas kläder är, det är möjligt att de är bra, men jag skulle hellre satsa på begagnade "märkes-kläder" än nya biltema kläder. Ryggskyddet är också något jag hellre lägger 1500:- på än 350kr.
Deras kolfiberhjälm verkar ju kunna vara prisvärd med tanke på den låga vikten. Frågan är bara om den håller lika bra som en 4000kr hjälm?
Mvh Johan
Jag kör inget precis nu, håller på att ta kort, och få det ganska snart, men ska skaffa "klassisk" hoj.. iaf i stuket... Lutar åt att skaffa en Kawa ER-5 som förstamaskin, har en på g till bra pris. Eventuellt offroadhoj..
Ja, är nog bättre att satsa på Jofama-grejer, eller begagnat... Är ju inte jättedyra. Hjälm tänkte jag inte köpa på Biltema i alla fall egentligen, vart mest nyfiken

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!