2981
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

558 Inlägg
12 november 2010
vart kan man köpra endurodubbdäck billigt?smile

228 Inlägg
13 november 2010
Är det någon som vet vad en försäkring går på för en Ninja för en 23 årig kille i Stockholm?
Kan man ställa av bågen på vintern eller måste den vara försäkrad året runt? eller hur funkar det, hur gör folk?

//Adde

Det e VI som e HAMMARBY!

Saabifierad
2 031 Inlägg
13 november 2010
adde87 skrev:
Är det någon som vet vad en försäkring går på för en Ninja för en 23 årig kille i Stockholm?
Kan man ställa av bågen på vintern eller måste den vara försäkrad året runt? eller hur funkar det, hur gör folk?

//Adde

Det blir nog dyrt. Min Kawasaki GPX600R som är äldre än Ninjan och väger mer samt har lite mindre krut skulle gå på ca 750 kronor i månaden bara i trafikförsäkring här i Stockholmsområdet hmm Så jag valde den i och med att den är 20 år så då kan man ta klassikerförsäkring för 1800 kronor i helförsäkring per år big_smile

Om du tar en av- och påställningsförsäkring kan du ställa av och på den lite hur som helst, hör dock med försäkringsbolaget innan då vissa har fåniga regler som att du enbart får göra det 3 eller 5 gånger per år. Andra har att ställer du av den får du automatiskt en garageförsäkring, vare sig du vill eller inte och en del av dom har att man ej får säga upp försäkringen efter 2 veckor så du blir låst på 1 år. Tänk också på att varje påställning kostar 50 spänn hos trafikverket. 6 påställningar = 300 spänn hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

34 Inlägg
13 november 2010
adde87 skrev:

//Adde

Ring runt och kolla för att få veta exakt vad den kostar, sen vad ja vet så går de inte längre att ha försäkringar där man kan ställa av o på när man vill. Men ja kan ha fel så ring och fråga det med. Inget med hojj är billigt, men de är värd varenda peng de kostar.

406 Inlägg
13 november 2010
Blir en hot bodies undertail med intregrerade blinkers. Nja regplåt kommer där sitta men sen hur lagligt den kommer sitta är ju en annan femma =P Bir nog en Megaphone pipa lr ett racefit growler får se vad som känns bäst sen. big_smile

My way or the highway? I take both sideways

Saabifierad
2 031 Inlägg
14 november 2010
rettan skrev:
adde87 skrev:

//Adde

Ring runt och kolla för att få veta exakt vad den kostar, sen vad ja vet så går de inte längre att ha försäkringar där man kan ställa av o på när man vill. Men ja kan ha fel så ring och fråga det med. Inget med hojj är billigt, men de är värd varenda peng de kostar.

Dom finns fortfarande. Jag har ju skrivit det precis över ditt inlägg?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

34 Inlägg
14 november 2010
Slash skrev:
rettan skrev:
adde87 skrev:

//Adde

Dom finns fortfarande. Jag har ju skrivit det precis över ditt inlägg?

Jo jag ser detta men antagligen har du ett mer udda bolag som du försäkrar hos. För hos folksam,if,trygghansa som jag har haft mina hojjar på går de inte att ställa av. Men om de ännu tydligen finns dem som man kan göra det hos så är ju det bra. Dock tycker ja man skall köpa den hojjen man vill ha kosta vad det kosta vill. Du går väl tex inte in och ska köpa ett päron men köper ett äpple för de är billigare? Sport hojj med 1000kubik är dyrt har man inte råd att ha den på sig själv, tycker jag man ska vänta med hojj.

1 723 Inlägg
14 november 2010
rettan skrev:
Jo jag ser detta men antagligen har du ett mer udda bolag som du försäkrar hos. För hos folksam,if,trygghansa som jag har haft mina hojjar på går de inte att ställa av. Men om de ännu tydligen finns dem som man kan göra det hos så är ju det bra. Dock tycker ja man skall köpa den hojjen man vill ha kosta vad det kosta vill. Du går väl tex inte in och ska köpa ett päron men köper ett äpple för de är billigare? Sport hojj med 1000kubik är dyrt har man inte råd att ha den på sig själv, tycker jag man ska vänta med hojj.

Jag har Folksam. Jag ställde av min hoj den sista september och betalar nu ca 120kr i månaden i avställningsförsäkring.

Smålänning
7 887 Inlägg
14 november 2010
falloutboy skrev:
rettan skrev:

Jag har Folksam. Jag ställde av min hoj den sista september och betalar nu ca 120kr i månaden i avställningsförsäkring.

Tycker 120 kr i månaden låter dyrt för avställningsförsäkring...
Är det verkligen vad bara delkaskon går på?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

V-Power
1 186 Inlägg
14 november 2010
Jag har hos IF och kan ställa av och på när jag vill. Kostar 39 kr i månaden i avställningsförsäkring.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

34 Inlägg
15 november 2010
Hm då har dem lurat mig på mycket pengar. För när ja ringt o frågat både if,folksam ang yamahan och hondan har dem sagt att de inte går.

V-Power
1 186 Inlägg
15 november 2010
rettan skrev:
Hm då har dem lurat mig på mycket pengar. För när ja ringt o frågat både if,folksam ang yamahan och hondan har dem sagt att de inte går.

Det är tyvärr ingen nyhet att dem ofta inte vet vad dem snackar om och ringer du till samma bolag flera gånger kan du även få olika pris på samma mc.

Ena gången jag ringde till ett bolag täckte försäkringen skador vid SMC kurser , när jag ringde upp senare och pratade med en annan visste dem inte inte ens vad SMC var.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 november 2010
Glöm inte att ägaren spelar lika stor roll på vanliga garageförsäkringar.

Tex när jag ställde av hojen första året så tyckte jag det var på tok för dyrt, vet ju var pappa betalar på sin honda.

Ringde och kollade och det följer samma prisskillnad även på garageförsäkring.
Jag förstår prisskillnader på hoj när den är påställd och körs men i detta fallet var den inlåst på exakt samma ställe.

Av premien att döma så skulle farsan vara 5ggr skickligare på att låsa fast hojen än jag hmm

Gick omöjligt att förhandla när den stod på mig. Sa att den står ju t.o.m låst i farsans garage. Exakt samma plats redan fastlåst och fastkedjad oavsett vem som står på den i vinter.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

228 Inlägg
15 november 2010
@Martin9-3: Får man fråga hur mkt du betalar för din CBR?

Det e VI som e HAMMARBY!

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 november 2010
adde87 skrev:

Får återkomma med färska siffror. Ställde av den för drygt ett år sedan och står på farsan sedan dess.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

228 Inlägg
15 november 2010
Martin 9-3 skrev:
adde87 skrev:

Får återkomma med färska siffror. Ställde av den för drygt ett år sedan och står på farsan sedan dess.

aa gör gärna de, vore schysst! smile

Det e VI som e HAMMARBY!

Amatör
444 Inlägg
15 november 2010
Dem hojararna jag kollat upp så har försäkringarna inte skiljt nått nämnvärt mellan 600/1000cc i vissa fall är 1000cc billigare också.
Då menar jag om man jämför mellan samma modeller som r1/r6 gixxer1000/600 osv

1 723 Inlägg
15 november 2010
twin_cam skrev:

Jag betalar 800kr/månaden för halvförsäkring för en Fireblade 929a när den är påställd så 120kr tycker jag är rätt överkomligt.

Smålänning
7 887 Inlägg
15 november 2010
falloutboy skrev:
twin_cam skrev:

Jag betalar 800kr/månaden för halvförsäkring för en Fireblade 929a när den är påställd så 120kr tycker jag är rätt överkomligt.

Ja men inte avställd? Då tycker jag det är dyrt, förutsatt att han inte fått en hoj stulen innan...

Jag betalar 753 kr om året helförsäkrad för min på mig och ingen skatt smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
2 990 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
10k om året för min R1a helförsäkrad rätt ok tycker jag

En kopp av den svarta såsen...

Sök