adde87 skrev:
Är det någon som vet vad en försäkring går på för en Ninja för en 23 årig kille i Stockholm?
Kan man ställa av bågen på vintern eller måste den vara försäkrad året runt? eller hur funkar det, hur gör folk?
//Adde
Det blir nog dyrt. Min Kawasaki GPX600R som är äldre än Ninjan och väger mer samt har lite mindre krut skulle gå på ca 750 kronor i månaden bara i trafikförsäkring här i Stockholmsområdet

Så jag valde den i och med att den är 20 år så då kan man ta klassikerförsäkring för 1800 kronor i helförsäkring per år
Om du tar en av- och påställningsförsäkring kan du ställa av och på den lite hur som helst, hör dock med försäkringsbolaget innan då vissa har fåniga regler som att du enbart får göra det 3 eller 5 gånger per år. Andra har att ställer du av den får du automatiskt en garageförsäkring, vare sig du vill eller inte och en del av dom har att man ej får säga upp försäkringen efter 2 veckor så du blir låst på 1 år. Tänk också på att varje påställning kostar 50 spänn hos trafikverket. 6 påställningar = 300 spänn

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!