4475
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

228 Inlägg
15 november 2010
@Goffen: Hur gammal är du?

Det e VI som e HAMMARBY!

Sleeper
3 084 Inlägg
16 november 2010
adde87 skrev:

Goffen kanske är tjej smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Administratör
2 990 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
35år bor dock 3mil ifrån jönköping så det räknas väl som landsbyggden antar jag.....

En kopp av den svarta såsen...

Administratör
2 990 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
<--------- du ser det som står under mitt namn va? wink

Sushikocken skrev:
adde87 skrev:

En kopp av den svarta såsen...

Sleeper
3 084 Inlägg
16 november 2010
Goffen skrev:
<--------- du ser det som står under mitt namn va? wink

Sushikocken skrev:
adde87 skrev:

Fräckt och skriva Administratör ovanför Avatarn. Har jag aldrig tänkt på ^^,
Nä man kanske ska ta och hålla käft!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Tunnelmaster
348 Inlägg
18 november 2010
Jag betalar 1000kr/månad helförsäkring för min BMW S1000RR jag är 24år.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

Amatör
444 Inlägg
19 november 2010
MKarlsson skrev:
Jag betalar 1000kr/månad helförsäkring för min BMW S1000RR jag är 24år.

Vart o vad är självrisken ?

1 723 Inlägg
19 november 2010
twin_cam skrev:
Ja men inte avställd? Då tycker jag det är dyrt, förutsatt att han inte fått en hoj stulen innan...

Jag betalar 753 kr om året helförsäkrad för min på mig och ingen skatt smile

Men allt är ju relativt. Jag har 1 skadefritt år, nytaget körkort och kör en högeffektshoj (plus högrisk gällande stöld antar jag). Det du betalar helförsäkrat per år, betalar jag på en månad, halvförsäkrad.

69 Inlägg
23 november 2010
Här är mitt lilla monster smile http://img442.imageshack.us/img442/8991/jtj506.jpg

Mvh Jesper

42 Inlägg
23 november 2010
Undrar hur mycket kostar hoj kort ? Har inte ens tagit B-kort än, e 17, men b-kortet kommer ju inte bli så dyrt då jag kör med farsan i princip allt förutom nån lektion vi tänkte ta i skola för att kolla det sista.

Men hur är det med hoj ? blir det skit dyrt ? ingen hoj eller nån som har kort i familjen så allt blir ju körskola ? hur många lektioner behöver man om man inte är helt bakom flötet ?

Skulle ju inte va fel att glida runt på en sån http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_ … 11&w=3 nästa sommar, fast första hoj blir väll nåt billigare smile

Hur är det med 25kw innan man kört 2år så man får obegränsad-kort, vissa står ju 25kw reggad osv på blocket är det lätt att göra eller ?

Sry för massa frågor suttit i två timmar genom Fysiken nu och tänkt hoj
Senast redigerat av RaceGTR (23 november 2010)

Smålänning
7 887 Inlägg
23 november 2010
RaceGTR skrev:
Undrar hur mycket kostar hoj kort ? Har inte ens tagit B-kort än, e 17, men b-kortet kommer ju inte bli så dyrt då jag kör med farsan i princip allt förutom nån lektion vi tänkte ta i skola för att kolla det sista.

Men hur är det med hoj ? blir det skit dyrt ? ingen hoj eller nån som har kort i familjen så allt blir ju körskola ? hur många lektioner behöver man om man inte är helt bakom flötet ?

Skulle ju inte va fel att glida runt på en sån http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_ … 11&w=3 nästa sommar, fast första hoj blir väll nåt billigare smile

Hur är det med 25kw innan man kört 2år så man får obegränsad-kort, vissa står ju 25kw reggad osv på blocket är det lätt att göra eller ?

Hojkort är dyrare än bilkort.

Mitt gick på runt 15-17k, men jag körde inte så jättemycket privat.
Du måste lägga betydligt mer intresse i det när du övningskör med hoj.
Det går rykten om att dom inte släpper någon innan det kostat 15k, för att då tar bara dom som verkligen vill ha det. Hur samt det är vet jag inte. 15 k är ungefär 7 lektioner och riskt 1:an och risk 2:an + resten.

Och du lär behöva köra en del lektioner, det är en hel del mer att tänka på än vid bilkörning.

Köra rakt fram är inte så svårt, men du ska kunna krypköra runt konor och svänga och bromsa riktigt. Låter inte så svårt, men det är svårare än det låter smile
Men kör på det! Så grymt med hojkort smile

Tar du "mellankort" tar det två år innan du får tung, men då kommer det automatiskt.
Senast redigerat av twin_cam (23 november 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

100 Inlägg
24 november 2010
mitt gick på ca 7000 kr och tog det för ca ett år och nån månad sen. en månad efter bilkörkortet ganska prick. 
körskolan höll dock på att schabbla till det helt iochmed bokningen av uppkörning.

Fick inte nåt rakt svar av den ansvarige för bokning av uppkörning via telefon så for dit och frågade han om min uppkörning  och han sa att han avbokade min uppkörning för att jag hade inte kört tillräckligt många körlektioner, behövde köra konbanan enligt honom. " bara du kommer tillbaka nästa år " sa han. 
( hade då två inbokade lektioner som skulle hinnas med innan den tänkta uppkörningsdagen som han skulle boka in såfort jag var klar med teorin ) sen så gick han bara och lämnade mig helt ensam på körskolan.

Var lagom förbannad när man satt kvar där och väntade på att han som ägde körskolan kom dit, såg hans bil stod där så jag antog han måste hämta den så jag satte mig bara och väntade.

han kom en och en halvtimme senare, förklarade vad som hade sagts till mig av bokningsanvsarige och han flyttade om en annan uppkörning så att jag kunde få köra upp innan vintern... Skitbra gjort av han.

Hade varit fint det att få vänta ett halvår på kortet på grund av rent jävla strul från körskolans sida och
satan vad sur jag var innan han lyckades lösa det... var då en av dom sista som körde upp i umeå för år 2009.
Uppkörningen gick bara fint och fick beröm för att jag var riskmedveten.   

har dock kört mycket moped och 125a innan wink ca 1600 mil.
Senast redigerat av harlekin (24 november 2010)

V-Power
1 186 Inlägg
24 november 2010
RaceGTR skrev:

Jag tog mitt privat och allting kostade lite under 5000 kr.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

42 Inlägg
24 november 2010
Tack för alla svar big_smile

Kollat runt och funderar på nån sån intensivkurs, efter jag tagit B-kort då det krävs. Sen undrar jag hur en yamaha r6 går med 25kw. Både läst "helt ok" och "som en säck potatis" så lite förvirrad blir man. Men alltså om man reggar den för 25kw för de två första åren men tar bort strypningen, kan man bli stoppad av polisen för att de vill kolla sånt eller hur är det ?

Är R6 en ok nybörjarhoj? läst att den ska va smidig och inte så tung och e ju "bara" 600cc, men här också läser man olika.

69 Inlägg
24 november 2010
RaceGTR skrev:
Tack för alla svar big_smile

Kollat runt och funderar på nån sån intensivkurs, efter jag tagit B-kort då det krävs. Sen undrar jag hur en yamaha r6 går med 25kw. Både läst "helt ok" och "som en säck potatis" så lite förvirrad blir man. Men alltså om man reggar den för 25kw för de två första åren men tar bort strypningen, kan man bli stoppad av polisen för att de vill kolla sånt eller hur är det ?

Är R6 en ok nybörjarhoj? läst att den ska va smidig och inte så tung och e ju "bara" 600cc, men här också läser man olika.

"Helt ok" var lite överdrivet tycker jag. Det är lätt hänt när man stryper så starka hojar till 25kW att som inte går alls bra, har en kompis vars Z750 är strypt till 25 (har 105 original) och den går kassare än min(är 19 så kör 25kW tills i vår)!
Vem hade du tänkt skulle stå för försäkringen då? Står den på dig lär det kosta +30k om året för en halvförsäkring av en r6. Nej vill du ha kul för liten peng ska du köra motard eller som mig, offroad med landsvägsdäck. Betalar 3700 om året för min - på mig.

Mina mc-kort gick på: A1: 17k       A(beg): 8k (Gjorde allt via en grym trafikskola här i gbg)
Senast redigerat av Thorped (24 november 2010)

Mvh Jesper

69 Inlägg
24 november 2010
harlekin skrev:
mitt gick på ca 7000 kr och tog det för ca ett år och nån månad sen. en månad efter bilkörkortet ganska prick. 
körskolan höll dock på att schabbla till det helt iochmed bokningen av uppkörning.

Fick inte nåt rakt svar av den ansvarige för bokning av uppkörning via telefon så for dit och frågade han om min uppkörning  och han sa att han avbokade min uppkörning för att jag hade inte kört tillräckligt många körlektioner, behövde köra konbanan enligt honom. " bara du kommer tillbaka nästa år " sa han. 
( hade då två inbokade lektioner som skulle hinnas med innan den tänkta uppkörningsdagen som han skulle boka in såfort jag var klar med teorin ) sen så gick han bara och lämnade mig helt ensam på körskolan.

Var lagom förbannad när man satt kvar där och väntade på att han som ägde körskolan kom dit, såg hans bil stod där så jag antog han måste hämta den så jag satte mig bara och väntade.

han kom en och en halvtimme senare, förklarade vad som hade sagts till mig av bokningsanvsarige och han flyttade om en annan uppkörning så att jag kunde få köra upp innan vintern... Skitbra gjort av han.

Hade varit fint det att få vänta ett halvår på kortet på grund av rent jävla strul från körskolans sida och
satan vad sur jag var innan han lyckades lösa det... var då en av dom sista som körde upp i umeå för år 2009.
Uppkörningen gick bara fint och fick beröm för att jag var riskmedveten.   

har dock kört mycket moped och 125a innan wink ca 1600 mil.

Ett helvete när det händer men jälva gött när det löser sig!
Själv hade jag det bakvända min skola ordnade tid före den jag hade bokat så jag var 3:e först i gbg som körde upp våren 08 (skryt big_smile) Plus att jag började övningsköra 2 veckor innan, det var nog fan det snabbaste kort jag tagit tongue

Mvh Jesper

42 Inlägg
24 november 2010
Thorped skrev:
"Helt ok" var lite överdrivet tycker jag. Det är lätt hänt när man stryper så starka hojar till 25kW att som inte går alls bra, har en kompis vars Z750 är strypt till 25 (har 105 original) och den går kassare än min(är 19 så kör 25kW tills i vår)!
Vem hade du tänkt skulle stå för försäkringen då? Står den på dig lär det kosta +30k om året för en halvförsäkring av en r6. Nej vill du ha kul för liten peng ska du köra motard eller som mig, offroad med landsvägsdäck. Betalar 3700 om året för min - på mig.

Mina mc-kort gick på: A1: 17k       A(beg): 8k (Gjorde allt via en grym trafikskola här i gbg)

Jo du har ju rätt. Men är ju det när man fastnat för något hmm Har testat motard förut, men fick testa min kusins R6 lite smått och jävlar va nice tongue både kul och så ser de ju grymma ut också.

69 Inlägg
24 november 2010
RaceGTR skrev:
Jo du har ju rätt. Men är ju det när man fastnat för något hmm Har testat motard förut, men fick testa min kusins R6 lite smått och jävlar va nice tongue både kul och så ser de ju grymma ut också.

Sporthoj har du för att kunna bli av med körkortet, Motard har du för att tänja på gränserna. ANSER JAG men det är olika.
Visst är fart roligt men det är inte lika kul när snuten ligger i häcken. Och alla kör inte som Ghostrider som tur är. tongue

Mvh Jesper

Smålänning
7 887 Inlägg
24 november 2010
Tänk på att en R6 är rätt dyr i försäkringeven stypt då det är en sporthoj... Skulle tro att det är roligare med en motard i så fall so första smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

42 Inlägg
24 november 2010
Jo så är det väll, får väll se hur det blir sen mot sommaren då, fyller 18 i början av sommaren så tar b-kort då och förhoppningsvis hoj kort inte så långt efter. Får ringa runt och kolla hur det är med försäkringen men man bor ju i sthlm så kan väll inte hoppas på för mycket.

Sök